mknace unlimited™|The Colours of Life

Welcome to a small world around me and a simple life of mine in full colours. Together we share the beauty of the world. Sharing since '04 on fotopages, blogger on '07.

mknace unlimited™|The Colours of Life

With warmest regards and wishes joy for all.

mknace unlimited™|The Colours of Life

Kufic square art practitioner.

mknace unlimited™|The Colours of Life

Some of the figurines as the hobbies of collecting them.

mknace unlimited™|The Colours of Life

All of us | the colours of life.

Memaparkan catatan dengan label laut. Papar semua catatan
Memaparkan catatan dengan label laut. Papar semua catatan

Selasa, 13 November 2012

Jelajah GIS SKM SK Pendas Laut

Habis meeting, terus gerak ke pendas laut. Nak buat testing pembacaan koordinat guna garmin untuk dibandingkan dengan google maps. Alhamdulillah. Test pembacaan dia dua sekolah. Dedua sama dengan google maps. So, kita akan buat pemverifikasian guna google maps sepenuhnya.

ps : jangan tak caya ini kat jb yer...









Via Blogger PC Edisen

Enjoice...Sharing is power!!!
mknace unlimited™ | The Colours of Life

Ping your blog, website, or RSS feed for Free


Ahad, 23 Januari 2011

Layan air pasang besar

Klik untuk gambar yang lebih besar
Layan jangan tak layan
Petang ni dengar bising ja kat luar. Biasa la. Air Pasang Besar. Bebudak semua gi jeti terojun. Mandi. Msa bebudak dulu pun aku cenggini. Cuma bezanya aku terojun parit ja. Mandi air sungai yang dialir ke sawah. Balik kena rembas ngan mak, baju semua kena basuh sendiri. kikikiki. Sama la tu, bezanya sini air laut.

Ni pun dah tak macam dulu. Bila kerajaan buat projek tebatan, naik tarap longkang semua; air jalan elok la. Semua lalu longkang ke kawasan sepatutnya. Tu pun sekali sekala melimpah jugak longkang nih. Hari ni kira orait la. Ngam ngam ja.

Kalau jaman dedulu, abis banjir terus rumah nih. Berapa kali beraya lam air masin. Kucing semua masuk besen, dibawa belayar. kikiki.. Keter motor memang kena bawak keluar ke jalan besar. Tu citer dulu la. Tapi oran kat dapur arang sana memang masih macam dulu. Pasal terlalu hampir ngan sungai. Tapi setakat wawasan ni dah ok dah. Alhamdulillah>>>>



©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Ngam ngam ja air hari ni

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
suruh ucu dok sini jap jadi model. siap angkat tepon tu

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Kalau melimpah memang semua lalu atas dan bawah nih

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
kalau ada kelapa sangkut kat sini memang kerja kita la nak buang dia. kalau tak habis air melimpah

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
menderu deru air datang

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
nampak makin jauh makin turun.. ni kat jeti semua dah melimpah ni.. makin ke sini makin sikit

Enjoice...Sharing is power!!!