mknace unlimited™|The Colours of Life

Welcome to a small world around me and a simple life of mine in full colours. Together we share the beauty of the world. Sharing since '04 on fotopages, blogger on '07.

mknace unlimited™|The Colours of Life

With warmest regards and wishes joy for all.

mknace unlimited™|The Colours of Life

Kufic square art practitioner.

mknace unlimited™|The Colours of Life

Some of the figurines as the hobbies of collecting them.

mknace unlimited™|The Colours of Life

All of us | the colours of life.

Memaparkan catatan dengan label azhar food. Papar semua catatan
Memaparkan catatan dengan label azhar food. Papar semua catatan

Jumaat, 17 Disember 2010

Dari Char Koey Teow ke Mihun Soto

Klik untuk gambar yang lebih besar
Belasah ajer la iqa, janji makan jugak kan
Dari tadi, masa aku sampai rumah, tengah buat sistem; sampai la ke dah setel semua, iqa ke hulu mintak Char Koey Teow, ke hilir pun mintak Char Koey Teow. Nak tak nak, kena la kuar pi beli.

Sekali ronda kat Nusantara, kat Wan Seng tuh; tutup la pulak kedai dia malam nih, pi nusa perintis la pulak, pun sama. Sudah. Yang lagi best henpon pun aku tinggal. Aku gamble jer beli kat satu kedai nih. Memang tak biasa aku gi dia bukak.

Tukang masak sorang ja. Tapi orang leh tahan gak ramai. Tengok gaya macam lambat ja nih. Sekali tokei dia pulak kuar. Ingatkan gi mana. Gi ambik tukang masak sorang lagi. Aku ngoder mee soto, mihun soto dan mee goreng. Leh tahan gak. Tak rugi la aku nunggu lama sikit. Ye lah kan. Tu sebab aku suka beli Char Keoy Teow. Paling lama satu dia masak 20 saat. Kalau 3 darab jer la ngan 3. Jap ja. Tapi nak buat camnakan malam nih. Nak Char Koey Teow, sudah jadi mihun soto. Belasah ajer la. Klik cerita penuh untuk detail>>>


©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Ziqri pun dah tensen nengokkan aku yang dok ngadap pc ja.. haiya abah ku ini, apa nak jadi.. sudah sudah la tu dengan kije ja..

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Nampak tangan saya yang gebu nih. Kalau saya tekan butang reset kat pc tu haaa.. baru tau tinggi rendah langit nih..

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Main lompat lompat dengan kakak lagi best.. syok woo

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Inaz dah nak sama tinggi dengan iqa rupanya.. tu la.. malas lagi nak makan.. Patutla ramai yang kata bebudak ni kembar..

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Ini ja kedai yang aku akan pertaruh nasib malam nih. Untung sabut, timbul kan..

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Dah nak siap aku nyer order.. jom gi ambik.. sekali mee dia belum goreng daa.. lepak la kejap lagi..

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Sesambil tu hambik la gambo funfair belakang dia nih

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Order aku malam nih.. mee soto..

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Mee goreng

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
aaa.. nih aku yang punya.. mihun soto sama iqa dan inaz

Enjoice...Sharing is power!!!

Ahad, 12 September 2010

Menu Lebaran : Bihun Sup Tulang

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Tarikh : 9 September 2010
Masa : 8.40 pagi
Tempat : Dangau nenek kedah
Mood : Mari mula bekerja

Menu stended rumah cikgu hasan.. semestinya bihun sup tulang. Pagi ni mula la edisi merebus daging dan seterusnya memulakan acara memasak menu tahunan stended nih. Iqa pun turut tolong mengopek bawang. Camtu la baguih. Ada yang kurang, teruih atuk kedah keluaq beli. Tapi ngan bestnya, kali ni adik inaz ikut sekali.

Klik untuk cerita penuh



©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Acara menolak tong gas

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Jauh jugak acara ni berlangsung

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Himpunan daging yang bakal di sup kan

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Hmmm.. mesti best nih

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Dapur dah siap

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Masukkan air dalam periuk

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Sementara tu basuh sekali lagi daging yang bakal disupkan

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Masukkan dalam periuk

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Semua dah setel.. ni rebus kasi empuk dulu

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Sementara tu, boleh la kuaq beli apa-apa barang yang masih kurang

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Inaz nak ikut atuk dia kali ni

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Sesi memendekkan tali helmet

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Dah setel

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Jom kuaq

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Iqa pulak dok sibuk menolong nenek dia kopek bawang

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Camtu la

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Kopek sampai habis pun takpa, nanti mama pun boleh pakai untuk soto

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Baguih camni

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Sup yang dah siap

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Ni dah boleh dipanaskan dengan api yang kecik

Enjoice...Sharing is power!!!

Sabtu, 4 September 2010

Azhar Food

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Tarikh : 3 September 2010
Masa : 12.00 tengahari
Tempat : Azhar Food, Rengit
Mood : Bengkerk tahap gaban

Hish...Baru jam 12 tengahari la dik. Takkan dah takleh masuk. Kalau ikut jam abang ni baru jam 11.55
Tak leh bang, kitaorang nak gi semayang jemaat nih
Saya dari jauh la
Kitaorang pun nak gi semayang jauh ni bang
Ko semayang jemaat kul 12 tengahari ke
Rumah kitaorang jauh bang
Kejadahnya..

Tu la antara ayat yang dibagi oleh tukangjaga pintu pagar kat Azhar Food tadi. Memang bengkerk giler. Dah hilang mood aku nak membeli. Hampeh tul. Setakat nak masuk beli kerepek sesikit jer pun takleh ker. Sampai aku masuk keter semula, diaorang masih terpacak kat situ. Apa kes. Ni namanya mangkuk hayun. Lantak dia la. Aku pun terlambat sikit jer. Pasal memang kebetulan banyak lori hari ni. Kena dok follow jer.. Hampeh.. Hilang mood aku gila babi. Macam nak bako kilang ni pun ada. Tapi, dipikir balik; takkan pasal sekor dua pekerja dia, kita nak jahanamkan company dia. Tapi yang pasti, sebab sekor dua macam ni la, company boleh bungkus. Yang pasti, aku memang terus bad mood hari ni..

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar

Enjoice...Sharing is power!!!