Edisi merayap ke Plaza Angsana, JB

©2010mknaceunlimitedHari ni berjaya jugak aku merayapkan diri aku dengan mama dan bebudak ni ke Angsana. Sebenarnya tempat ni wajib aku pergi dari awal tahun lagi. Tapi cam takde masa nak pergi situ. Ada je aral melintang. Tapi hari ni memang dipermudahkan untuk aku gi situ dengan bebudak ni. Tujuan hanya satu jer, nak pergi Badan. Sapa tak tau badan, tempat jual segala macam buku; dari majalah sampaila ke buku rujukan. Memang tempat yang best la bagi aku. Lagipun tahun ni kena ajar tahun 2, kena la cari rujukan. Pasal aku mana biasa ajar darjah 2 lagi. Kelakar la ingatkan pasal benda ni. Dari SBP, masuk harian biasa; dari menengah atas ke menengah bawah, last-last sampai ke tahap 1 sekolah rendah. So, aku memang kena jaga P&P dan soalan-soalan yang bakal aku buat. Dah selalu kena sound pasal soalan yang terlebih sudah.. Hahahaha..

::Klik untuk cerita penuh::


©2010mknaceunlimited
Sampai jer angsana.. woowww..!! Kosong beb.. Padahal dah jam 1 petang dah ni.. Sekali nengok keter sebelah aku ni, bengong tul.. parking punya la banyak, leh parking terlebih sudah la pulak. Ni la antara beza pemandu kl ngan jb. Sini diaorang tak reti nak betulkan balik tempat parking. Macamana masuk cenggitu la diaorang tinggal. Lantak dia la.. aku parking jer tempat lain. Banyak lagi kosong kan..

©2010mknaceunlimited
Pastu terus gi badan. Memacam buku kitaorang beli. Aku beli, mama beli, iqa beli, adik pun beli!! Jangan tak buat sudah ye dik.. Habis dekat RM60 jugak. Banyak beli buku rujukan jer. Habis jer urusan kat situ terus turun ke bawah untuk makan. Masih kosong lagi. Iqa macam biasa, terus buka buku. Memang turun dari aku ler ni.

©2010mknaceunlimited
Order cam biasa la bang.. Adik ngan Iqa nak mihun soto. Aku order nasi goreng kampung, mama nasi sama telur dan sup cendawan.. Air semua minum panas, aku jer minum limau ais.. OK ler tu kan.. Hidup tak ceria tanpa ais, selagi tak sakit cam yang lain la kan..

©2010mknaceunlimited
Adik nak ais jugak.. Apasal abah boleh.. Tak puas hati tul adik masa tu.

©2010mknaceunlimited
Last last kakak dia yang tukar mintak ais jugak. Ikut suka hati dia jer. Biar dik, kakak tu tak sedar agaknya dia batuk ngan selsema. Pastu batuk jer tak sudah.. Sama suruh..

©2010mknaceunlimited
Mihun Soto sudah mari.. yeayyy.. tunggu mangkuk tambah mari dulu..

©2010mknaceunlimited
Yaaa.. mangkuk tambah sudah mari. Mama bahagi dua dulu yeaa..

©2010mknaceunlimited
Adik makan dulu yea.. sedapnyaaa...

©2010mknaceunlimited
Sekali tak kena selera la pulak.. terus dedua taknak makan.. macamana nih..

©2010mknaceunlimited
Dari kawasan mama. Takde benda lain yang diordernya selain sup cendawan sama telur..

©2010mknaceunlimited
Aku nyer.. Nasi goreng kampung paling sempoi pernah aku order setakat hari ni.

©2010mknaceunlimited
Resepi baru ciptaan aku berjudul.. Nasi goreng campur, tujuan utama; semua yang diorder berehhh...

©2010mknaceunlimited
Last-last semua makan bersuap dengan mama, except me lah.. hahaha

©2010mknaceunlimited
Masa ni baru nampak rupa penghuni-penghuni lain kat angsana nih..

©2010mknaceunlimited
Singgah sini jap beli baulu sama kacang pedas. Yummy.. Memang sedap.

©2010mknaceunlimited
Pasni nak gi mana bah. Gi UO. Pastu? Ntah. Gi Danga Bay nak tak? Hmmmm.. tanya mama..

©2010mknaceunlimited
Membaca lagi sesambil dok menunggu adik ke tandas.. Lepak depan reject shop nih..

©2010mknaceunlimited
Sebelum balik singgah sini dulu. Beli pisang sama betik..

©2010mknaceunlimited
Ni ler muka yang kengkonon nak gi Danga Bay tadi tu. Tak sampai rumah lagi dah melepek..

©2010mknaceunlimited
Semua buku yang dibeli tadi.. Suka tengok buku rampaian ni.

©2010mknaceunlimited
Satu set tu.. Harga dia RM3.50 satu. Leh tahan mahal. Lagi mahal dari buku latihan biasa.. Tapi rupa dia yang cam buku tulis tu menarik..

©2010mknaceunlimited
Tapi tengok la isi dalam dia. Qualiti beb. Tinggal nak siapkan jer. Kira just nice la untuk bebudak tahap satu. Dia pun memang keluarkan untuk bebudak tahap satu jer. Tahap dua dah pandai menyalin kan..


Slideshow penuh


Ulasan

Unknown berkata…
saya last week 2 kali ke Angsana.
balik best
mee rebus
kedai buku kat atas tu best....
Farhah berkata…
iqa lagi banyak ikot muke cikgu.heheh:P
mknace unlimited berkata…
bean : jb tak banyak tempat lepak sangat..

mancai : ambik gitu2 aje

jinggo - kedai buku tu la badan, memang best takde tandingan

farhah : rasanya la kot. hehehe..

Catatan popular daripada blog ini

Kitab Digital Sekolah Agama Kerajaan Negeri Johor

PERMOHONAN ONLINE KE PROGRAM KOLEJ VOKASIONAL (MENJURUS KEPADA DIPLOMA VOKASIONAL MALAYSIA) AMBILAN JUN 2016

PERKONGSIAN 1 HARI 1 HADIS : Memakan Daging Saudara SeIslam