mknace unlimited™|The Colours of Life

Welcome to a small world around me and a simple life of mine in full colours. Together we share the beauty of the world. Sharing since '04 on fotopages, blogger on '07.

mknace unlimited™|The Colours of Life

With warmest regards and wishes joy for all.

mknace unlimited™|The Colours of Life

Kufic square art practitioner.

mknace unlimited™|The Colours of Life

Some of the figurines as the hobbies of collecting them.

mknace unlimited™|The Colours of Life

All of us | the colours of life.

Memaparkan catatan dengan label rehat dan rawat. Papar semua catatan
Memaparkan catatan dengan label rehat dan rawat. Papar semua catatan

Selasa, 4 Jun 2013

From Johor to Kedah


From Johor to Kedah. Lepas habis ja meeting petang semalam, terus ke hotel, checkout. Pastu gi makan kat dataran emas dulu sebelum mulakan perjalanan pulang ke kedah. Boleh tahan. Jalan clear, cuma kami yang terlalu banyak berenti. Daripada GPS tulis sampai baling jam 8.45 malam sampai setiap hentian masa berubah, berubah sampaila yang last sekali jam 12.10 tengahmalam. Dan memang kami sampai 12 lebih pun. Borak borak borak. Jam 2 pagi jugak baru semua tidur. Ahahaha... read on...

Isnin, 14 Mei 2012

Lunch @ R&R Ayer Keroh

Tak banyak pilihan. Nasi lemak ayam, 7up dan ais kosong. Kena rm7. Jengjalan jap carik asam.

Ahad, 12 September 2010

Pit Stop #4 : R&R Dengkil

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Tarikh : 11 September 2010
Masa : 5.40 petang
Tempat : R&R Dengkil
Mood : Rasa nak lepak lama sikit kat sini

Harap-harap ni last la berenti. Tu yang susah bila gerak tengahari ni. Semua segar bugar, bulat biji mata. Macam macam cerenah dia. Nak buang air, nak makan, nak itu, nak ini. Balik ke kedah 3 kali jer berenti, balik semula ke johor.. haaa.. dah 4 kali dah ni.. Penat berenti daripada penat bergerak. Berenti makan malam kat sini. Cam biasa kat nadia senario. Yang tak best dia tak buat goreng-goreng panas hari ni, tak cukup tenaga katanya. Biasa la, masih lam mood raya.. Lupa nak cakap, sebelah ke selatan ni pun dah setel hapgred dah.. so dah cantik macam yang ke utara sana nu.. Cuma, masih banyak gerai tak buka.. Isi minyak sekali lagi, kasik full tank balik.. Penuh dalam RM40 jer..

Klik untuk cerita penuh



©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Dah sampai dengkil dah kita..

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Ada taman mainan baru looo...

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Jom kita makan dulu

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Ni tandas baru dia.. memang kelas..

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Surau masih ditempat lama.. cuma memang kemas la dia buat

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Ruang legar baru

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Kat sana nun kawasan gerai dia

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Banyak bangku disediakan kat sini

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Terpaksa la kami makan yang ready made hari ni

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Iqa sama adik makan nasi ayam.. aku sama mama makan mihun soto

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Adik nak makan mihun soto la pulak

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Tu gerai dia.. penyusunan baru ni nampak lebih kemas dan elok.. sapa yang dah biasa ke sini pasti akan bersetuju

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Sink kanak kanak pun dah disediakan

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Taman kanak-kanak yang lebih selamat

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Sink sekali lagi

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Sedap tak adik inaz

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Adik sukaa...

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Isi minyak kasi penuh dulu

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
OK.. dah boleh mula gerak semula

Enjoice...Sharing is power!!!

Rabu, 8 September 2010

Pit Stop #3 - R&R Gunung Semanggol

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Tarikh : 7 September 2010
Masa : 1.20 petang
Tempat : R&R Gunung Semanggol
Mood : Enjoy!!!

Dah dekat dah nak sampai. Ni kira last perhentian la sebelum sampai ke baling. Adik dari tadi dok tanya bila nak sampai. Jauh lagi la dik. Kalau ikut target masa gps, lam kul 3.15 petang aku sampai. Kita tengok la betul ke idak. apa pun beli makanan sikit untuk both balqis kat sini.

Klik untuk cerita penuh



©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Kerja nak memanjat jer, habis semua tembok kena panjat

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Iqa ngan adik nak cup corn sama apa ntah nama benda nih

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Antara gerai yang ada kat sini

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Deretan gerai buah

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Deretan gerai kuih raya, mama beli satu

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Ni ler yang bebudak ni nengok..

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Dari tepi keter

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Ke arah jalan kuar

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Panorama ke arah jalan masuk

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Tak banyak sangat keter.. berenti pun pasal nak rehat, solat atau buang air

Enjoice...Sharing is power!!!

Pit Stop #2 - Hentian Rehat Ladang Bikam

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Tarikh : 7 September 2010
Masa : 11.00 pagi
Tempat : Hentian Ladang Bikam
Mood : Enjoy!!!

Rasanya masih tak berani nak gamble lagi, minyak banyak lagi; tapi tak berani la pulak nak gamble sampai Tapah. Dan seperti biasa, keinginan adik inaz untuk ke bilik air menguatkan semangat untuk berenti kat sini. Hehehe..

Klik untuk cerita penuh



©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Isi minyak dulu

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Lama aku tak isi shell nih

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Berenti jap kat sini

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Tandas semua nampak ok

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Jom kita serbu

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Oiitt.. Tak posa ka

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Adik kat kecik lagi

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Apasal aku amik gambo lori ni ntah

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Orang dah makin ramai

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Ziqri masih tido lam keter

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Amik la gambo sekeliling dulu

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Mana la kakak-kakak ziqri ni

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Dah sampai pun

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Sempat posing lagi tu

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Buatkan susu adik

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Posing lagi

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Dan lagi

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Iqa nak duduk depan ngan abah pulak

Enjoice...Sharing is power!!!