mknace unlimited™|The Colours of Life

Welcome to a small world around me and a simple life of mine in full colours. Together we share the beauty of the world. Sharing since '04 on fotopages, blogger on '07.

mknace unlimited™|The Colours of Life

With warmest regards and wishes joy for all.

mknace unlimited™|The Colours of Life

Kufic square art practitioner.

mknace unlimited™|The Colours of Life

Some of the figurines as the hobbies of collecting them.

mknace unlimited™|The Colours of Life

All of us | the colours of life.

Memaparkan catatan dengan label pet. Papar semua catatan
Memaparkan catatan dengan label pet. Papar semua catatan

Ahad, 28 Mac 2010

Wiwi first ever bath

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besarPagi ni sebenarnya nak pasang katil untuk baby ziqri, tapi terlalu berdebu; pasal simpan lama bawah katil lepas Inaz dah besar.. Lama tu, dah dekat empat tahun kan.. So, nak tak nak aku kena la bersihkan dulu bender alah nih. Tetiba ucu kata,

jom mandikan Wiwi. Tak pernah mandi lagi tu.
Jomm. Gi ambik syampoo
Siap boss..

Habis wiwi kena mandikan.. Memula meronta jugak. Tapi mana ada kucing pernah terlepas lagi dari tangan aku masa kena mandikan. Tu yang memasing agak takut ngan aku. Kalau aku dah cekup, jangan harap nak lari lagi. Last-last wiwi dah cam redha.. Tapi masa tengah lap tetiba dia lari.. Lepak kat tengah panas.. Hadehhh.. Orang dah mandikan. Dok gatai pi main tempat pasir watper..

::Klik untuk cerita penuh::





©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Alamak.. siap ober ekpose la pulak..haiyaaa..

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Kasik dave hill jer ler..

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Sibuk dok jilat bulu dia...

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Dengan muka tak puas hati dia...

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Tengok muka dia.. memang tak puas hati tul.. weii.. kucing lain mana mandi pakai syampoo weii..

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Sebelah petang tengok la wiwi..

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Gebu dan cantik bulu dia..

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Sapa yang untung sekarang.. wiwi jugak.. lebih bersih dan ensem sekarang..



Enjoice...Sharing is power!!!

Khamis, 30 April 2009

Syafiqah dan kucing

Photobucket

Tak tau la apa nak jadi dengan Syafiqah ni. Nampak kucing jer geram nak wak balik, nampak kucing jer sibuk nak amik gambo. Ni ler gambo pencetusnya. Aku dok sibuk amik gambo kucing ngan nenek tadi, sesambil ziarah kan.

Iqa dah tak tahan. Dia mintak henpon aku. Terus jer menonong ke belakang. Habis semua kucin kena ambik gambo..

Photobucket
Photobucket
Photobucket
Photobucket
Photobucket
Photobucket
Photobucket
Photobucket

Sabtu, 25 April 2009

Aktiviti rutin Iqa

Photobucket

Hahaha
Dah hafal dah aktiviti rutin Iqa seharian
Tapi mama dia la paling bising
Dia siap cakap "like father like daughter"

Memula dia akan tepuk-tepuk kucin dia
Aku dah ajo
Nanti kucin tu akan suka dia
Tu yang balik jer dari memana dia tepuk-tepuk lu kucin dia

Photobucket
Photobucket

Pastu
Macam biasa
Dok menghadap komputer la, apa lagi
Siap adik pun dah join
Yang paling aku terkejut
Adik pun dah pandai search internet
Apa lagi yang dicari
kalau bukan katun kesukaan depa
Tom and Jerry

Photobucket
Photobucket

Sabtu, 18 April 2009

Comel - bakal menjadi kucing kesayangan Iqa

Photobucket

Iqa suka la anak kucing ni
Iqa nak letak nama dia Comel
Tapi dia garang la

Iqa kena tepuk-tepuk, gosok-gosok dia
Pepagi iqa bangun dia tepuk, gosok comel dia ni
Balik sekolah pun sama
Itu hari masa dia balik comel takde
Dia melalak cari nenek dia
Kena makan bapak dia tak
Iqa nangis
Habis semua orang dia tepon
Sekali aku balik
Nampak comel menyorok belakang kayu ni
Iqa la paling sukahati

Isnin, 30 Mac 2009

Habis ikan aku sekolam mati

Photobucket

Sedihnya pagi tadi
Standard la lepas mandi & semayang subuh
aku mesti keluar kasi ikan aku makan

Tapi pagi ni, aku tengok semua dah terapung
alamak
apasal lak ni
First2 cabut plag dulu
takut-takut mati sebab kena karen
ntah la kan
2 sebab jer
tak karen, kena racun
ntah la
tak leh pikir
pas bagitau semua jangan dekat ngan kolam tu
aku terus pergi kerja
balik tengok semua ikan masih lam kolam
kuarkan semua sekali pakai skop
tengokler sesekor
semua dah besau-besau
tetambah ikan emas ekor kembang nih

Photobucket
Photobucket
Photobucket
Photobucket
Photobucket
Photobucket
Photobucket

apa nak buat
yang pasti
kucing aku kenyang giler malam ni
muah muah muah meooowww...