mknace unlimited™|The Colours of Life

Welcome to a small world around me and a simple life of mine in full colours. Together we share the beauty of the world. Sharing since '04 on fotopages, blogger on '07.

mknace unlimited™|The Colours of Life

With warmest regards and wishes joy for all.

mknace unlimited™|The Colours of Life

Kufic square art practitioner.

mknace unlimited™|The Colours of Life

Some of the figurines as the hobbies of collecting them.

mknace unlimited™|The Colours of Life

All of us | the colours of life.

Memaparkan catatan dengan label cuti umum johor. Papar semua catatan
Memaparkan catatan dengan label cuti umum johor. Papar semua catatan

Jumaat, 4 Februari 2011

Mesyuarat Maklumat Negeri Johor Bil.1 2011

Klik untuk gambar yang lebih besar
Mesyuarat pertama tahun ni
27 Januari lepas, mesyuarat first maklumat dah dibuat di SMK Dato' Menteri, Batu Pahat. Mesyuarat membincangkan fokus untuk tahun 2011. Misi utama, data yang reliable. InsyaAllah. Johor pasti boleh>>>>



©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
semua dah ada ya

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
misi utama nak dapatkan ralat sifar dengan data yang reliable

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
berat tugas nih. tapi insyaAllah.. boleh

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
ucapan mantan penolong pengarah maklumat

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
penyampaian cenderahati perpisahan dari ku maklumat

Enjoice...Sharing is power!!!

Isnin, 10 Januari 2011

Hari Hol Johor

Klik untuk gambar yang lebih besar
Esok, satu Johor akan bercuti sempena Hari Hol atau Hari Memperingati Kemangkatan Sultan Johor. Hari Hol hanya disambut oleh dua negeri setakat ini, iaitu Negeri Johor dan Pahang. Bermula tahun ini hari Hol telah dipinda ke 11 Januari daripada asalnya 19 Jun manakala Hari Keputeraan telah dipinda ke 22 November daripada asalnya 8 April.

Enjoice...Sharing is power!!!

Sabtu, 25 Disember 2010

Ada apa dalam laci??

Klik untuk gambar yang lebih besar
Mama kemas balik semua laci laci dia dan.. jumpa benda nih..
Apa benda nih? Dah lama dah usia benda. Ni la mas kahwin dari aku untuk mama nih. Usia pun dah semilan taun dah pun. Dulu mama memang tak nak guna pun benda nih, sayang katanya. Memang aku yang buat sendiri benda ni untuk mama. Tengok la isi dia. 22 keping duit singgit singgit. Campur dengan 5 keping duit seposen. Jumlah semua RM22.50. Apa la sangat yang dapat beli ngan RM22.50. Apa pun, yang bestnya; semua anak anak dapat nengok live sampai ke la benda nih, hadiah dari bapak dia kat mama dia. Tak payah nak tengok gambo>>>>



©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Memang aku yang design sendiri benda nih, dan buat sendiri. Jangan tak caya. Dan banyak hantaran aku dan adik adik aku pun ada jugak kaitan ngan aku..

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Dapat jugak encik ziqri pegang benda nih.. lagi tua usia dari kaka sulung dia tuh

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Nanti ziqri pun nak wat sendiri gak, boleh tak

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Dah mula la bergendang tuh. hehehe

Enjoice...Sharing is power!!!

Sabtu, 18 Disember 2010

Jom merayap ke Kota Iskandar

Klik untuk gambar yang lebih besar
Cayalah.. mama tak pernah lagi sampai sini.. sian..
Habih ja kenduri terus gerak ke jusco. Kes adik inaz yang dah kemaruk nak makan derian tu lah. dan sekali lagi kami kecewa. sekelumit habuk pun tarak kat jusco. Ntah camner kat r&r pagoh leh ada derian sesat ntah.

Masa balik aku bawak ja semua gi kota iskandar kat nusajaya. nak ngubat hati yang luka la tu. hilang terus sedih dia. melompat sana, melompat sini. sukanya dia. tapi balik nanti for sure dia akan mintak balik buah derian tuh>>>>



©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Harap harap ada la derian kat sini, pasal biasanya tempat lain tak musim kat sini bermusim jugak

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Penuh dengan harapan menolak troli masuk ke dalam...

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Pulang pun dengan troli yang tarakpapayeiii.. siap bayar kat kaunter ekspress lagi..

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Kita lepak kat sini aje la

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Ziqri pun tumpang gumbira tau

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Mama dan en.ziqri yang nama jer duduk gelang patah, ni ler kali pertama sampai sini

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Posing reramai depan bangunan DUN

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
angkat ziqri ni sambil berposing

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
adik suka la kat sini

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
adik nak lari lari pastu terbang leh tak

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
jom ke bangunan ni untuk closeup pulak

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Posing dekat meriam.. tembakk!!!

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Apasal ngan muka mama tuh

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Aku pun sibuk gak nak posing ka

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Layan ajer la

Enjoice...Sharing is power!!!

Isnin, 22 November 2010

Hari Keputeraan Sultan Johor

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar Enjoice...Sharing is power!!!

Jumaat, 5 November 2010

Mesyuarat Verifikasi Data - Day 3 - Mersing

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Tarikh : 3 November 2010
Masa : 8.00 pagi
Tempat : Seri Malaysia, Mersing
Mood : Alhamdulillah

Akhirnya tibalah ke hari yang terakhir untuk verifikasi data ni. Last sebelum tutup, ralat JB hanya tinggal 16 sahaja. Alhamdulillah. Turun habis. apapun masih kena kejar lagi supaya ralat dapat clear pada 8 November nanti. Insyaallah..

Klik untuk cerita penuh



©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Banyak jugak ralat sampingan yang dikeluarkan oleh en.fazli

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Semakan terakhir

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Taula ralat dah kosong.. seronoknya

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Rumusan oleh en.amizan

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Rumusan oleh en.yunan

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Banyak nak kena kejar lagi nih

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Hai.. apasal pulak nih..

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Ada kepok lekor lam plastik tu

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
en.syamsul masih tak berganjak

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Rumusan oleh en.fazli

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
en.halil bentangkan presmark baru la pulak

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
en.hasni naper nih

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Lain macam la pulak lauk hari last nih

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Sepesel abis

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Yummy..

Enjoice...Sharing is power!!!

Sabtu, 30 Oktober 2010

Mesyuarat Prestasi

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Tarikh : 28 Oktober 2010
Masa : 10.00 pagi
Tempat : JPN Johor
Mood : Cool and easy

Meeting ni memang permulaan untuk menjadikan sistem Presmark sebagai sistem rasmi untuk kemasukan dan penyimpanan data prestasi untuk seluruh negeri Johor. Tapi memang banyak lagi yang perlu diputuskan dalam satu mesyuarat khas berkaitan dasar, sebab selama ni presmark digunakan untuk cater untuk persekitaran sekolah. Bila nak upgrade untuk kegunaan negeri, banyak lagi variable yang perlu diperhalusi, terutama oleh bahagian dasar terlebih dulu.. Tapi ni memang permulaan yang baik.

Klik untuk cerita penuh



©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Cun bangat bangunan baru nih

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Banyak jugak isu yang dibangkitkan

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Ni wakil kita la ni

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Mula menayangkan dan membincangkan berkaitan presmark

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Kita kena buat meeting lain berkaitan dasar dulu, baru kita meeting semula dengan pembangun

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Dan lagi snap sekeping sebelum balik

Enjoice...Sharing is power!!!