mknace unlimited™|The Colours of Life

Welcome to a small world around me and a simple life of mine in full colours. Together we share the beauty of the world. Sharing since '04 on fotopages, blogger on '07.

mknace unlimited™|The Colours of Life

With warmest regards and wishes joy for all.

mknace unlimited™|The Colours of Life

Kufic square art practitioner.

mknace unlimited™|The Colours of Life

Some of the figurines as the hobbies of collecting them.

mknace unlimited™|The Colours of Life

All of us | the colours of life.

Memaparkan catatan dengan label kuning. Papar semua catatan
Memaparkan catatan dengan label kuning. Papar semua catatan

Sabtu, 27 Mac 2010

Baju "merak" iqa

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besarLambat jugak aku hapdet kali nih. Maybe sebab semalam aku penat tahap gaban agaknya kot. Lalok jer sampai ke petang.

Hari jemaat lepas iqa dah dapat baju sukan sekolah dah. Dah takyah pakai baju nuri lagi. Iqa rumah kuning dan secara rasminya masuk lam kumpulan merak sama cam aku. Hahahaha.. Aku nak kuning jadi juara lagi la tahun ni.. Amacam?? Ada brann..

Baju ni a bit larger than her lah. Tapi memang si iqa ni comel jer budaknya. Nampak gelebeh sikit la. Tak kisahlah.. Yang penting aku nak umah kuning pulun lagi jadi juara tahun nih.. dah 4 tahun dah nih.. Harap-harap leh jadi juara 5 kali berturut-turut.. Hopefullyy...

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar








Enjoice...Sharing is power!!!

Jumaat, 19 Mac 2010

Hospital Sultanah Aminah - one whole day in it

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besarHari ni, hari jumaat; satu hari penuh kami berada di spital besar johor ni. Dari pagi bawak ke tengahari, dari tengahari bawak ke petang, dari petang bawak ke maghrib. Semuanya sebab ternanti-nanti keputusan ujian darah ziqri. Semalam semasa masuk, bacaannya 20; memang agak tinggi. Sebelah petangnya alhamdulillah dah turun 17.9. Bacaan malamnya pulak 15.6. Tu yang buat ternanti-nanti apa keputusan untuk sebelah pagi ni. Jam 12 tengahari doktor dah mula ambik darah Ziqri balik. Katanya jam 3 nanti baru tau bacaannya. So, takpe lah.. mama tunggu lah di situ. Aku lak pergi semayang dulu ke semejid abu bakar dulu.

Sekali balik, ramai yang dah menunggu. Katanya ada masalah kat makmal. So delay sampai jam 4 petang. Tunggu la dulu. tunggu punya tunggu masih tak kuar lagi. Semayang dulu la. Mana tau lepas asar nanti tau keputusannya. Sekali lepas asar pun sama jugak. Doktor kata maybe 6 lebih nanti tau kot. Kalau lepas 7 masih tak tau maknanya kena tahan lagi lah. Tuhan memang nak uji betul hari ni. Sampai ke maghrib masih takdepapeyeii..

Akhirnya, lepas maghrib; aku ambik keputusan kami berdua balik dulu lah.. Esok pepagi kami datang balik. Semoga Ziqri dilindungi rahmat tuhan dan selamat sentiasa. InsyaAllah. Harap-harap esok bacaannya semakin baik dan dah boleh kuar. Walaubagaimanapun.. memang banyak hikmahnya kami berada kat sini. Boleh belajar susukan ziqri pakai cawan dan banyak lagi la.

::Klik untuk cerita penuh::





©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Semasa lam perjalanan ke spital memang banyak pemandangan seperti ini.. kerja rerajin ye bro.. pas ni tak la jem sangat..

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Menjawab pelbagai persoalan dari kaum keluarga dan sahabat handai..

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Banyak masa kami dihabiskan kat sini. kekadang masuk balik.. bila doktor dok buat checkup.. sini la kami lepak..

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Sesekali jengah ziqri.. kalau nampak dia menangis ker apa, baru masuk.. aku la.. mama memang lepak kat dalam..

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Rehat jap kat kafe.. ambik tenaga balik...

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Pengalaman paling berharga.. minum susu pakai cawan kicik..


Enjoice...Sharing is power!!!