mknace unlimited™|The Colours of Life

Welcome to a small world around me and a simple life of mine in full colours. Together we share the beauty of the world. Sharing since '04 on fotopages, blogger on '07.

mknace unlimited™|The Colours of Life

With warmest regards and wishes joy for all.

mknace unlimited™|The Colours of Life

Kufic square art practitioner.

mknace unlimited™|The Colours of Life

Some of the figurines as the hobbies of collecting them.

mknace unlimited™|The Colours of Life

All of us | the colours of life.

Memaparkan catatan dengan label best. Papar semua catatan
Memaparkan catatan dengan label best. Papar semua catatan

Jumaat, 21 Januari 2011

Jom Ronda-Ronda : Gerai Mee Udang Tiram Duku

Klik untuk gambar yang lebih besar
Sini semua masakan berasaskan udang semata
Lama tak buat sesi jom ronda-ronda nih. Walau banyak ronda tapi malas nak klasifikasi lam segmen biasa aku nih. Kali ni memang sesaja masukkan; khas untuk encik norazam dan encik suliman yang ternanti nanti mee udang yang glamer tuh. Sekali diaorang nengok.. lehhh.. ni mee goreng biasa, cuma ada udang dan memang best la.

Gerai mee udang ni letaknya di Tiram Duku. Kalau dari Gelang Patah pastikan korang melepasi simpang paya mengkuang, kalau dari highway pastikan korang melepasi sk tiram duku, baru sampai sini. Petunjuk paling nyata bengkel kereta. Gerai dia share ngan bengkel kereta. Sebelah kiri jika dari highway, sebelah kanan jika dari gelang patah.

Gerai ni semua masakan dia berasaskan udang. So tak yah cakap tak nak daging bagai. Pasal dia akan letak udang sahaja. Dan yang paling best kat sini koey teow goreng dan mee sup. Hari Rabu lepas kami singgah pasal ada orang sudah bakar. Katanya boleh order udang goreng kunyit dan sebagainya. Memang betul. Ada 4 variasi masakan lauk udang. Udang goreng kunyit, udang kari, udang black pepper dan udang sambal. Satu set RM4 sahaja. Untuk lain-lain cuma RM3.50. apa pun memang best makan kat sini, terutama untuk penggemar udang. Pelik tak cemana aku leh terlibat (Pasal ramai yang tahu aku memang tak makan udang), aku kalau orang ajak memang aku tak tolak, aku makan sikit ja dengan tolak semua udang; yang penting temankan. Waktu buka sila baca penuh>>>>



©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Khusus untuk yang nak datang makan udang, hari sabtu tu no komen.. Suka ati dia la nak bukak ka tak. Hehehe.. Gerai kat GP memang selalu cenggini.

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Ni kat kaunter dia. Nampak nama dia tu. Siap ada dua ekoq udang gitu..

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Dah sampai semua order kami..

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Aku makan nasik goreng kosong ja. Udang semua kasi orang.. hehehe

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Udang Black Pepper RM4

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Udang Goreng Kunyit RM4

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Udang Sambal RM4

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Udang Kari RM4

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Yummy.. and murah

Enjoice...Sharing is power!!!

Rabu, 8 Disember 2010

Asyraf : Pit Stop #3 : Cendol Sungai Petani

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Tarikh : 7 Disember 2010
Masa : 4.20 petang
Tempat : Gerai cendol sebelah Petronas SP(S)
Mood : Lama tak belasah laksa nih

Sampai ja sini hujan agak lebat sikit. So, terus masuk cari meja, order, melantak dulu. Lama tak singgah. Sebabnya.. asal balik kedah, sampai mesti malam. Mana nak bukak lagi kan. Tapi lepas ni kena la ikut jalan lama untuk sampai ke baling.. Sure lemau punya la kan.. Tak kisah la.. Yang penting makan mau best kan.. Dalam perjalanan balik sempat pusing pusing lam pekan lama sungai petani. Banyak lagi bangunan bangunan lama yang terselit di celah celah pembangunan.. Klik cerita penuh untuk detail>>>



©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Terus ambik tempat.. Order please!!!

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Saya pun nak makan laksa jugak la

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Alamak.. laksa ni lagi best la.. rugi makan kat r&r tadi

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Ni khas untuk mihun sup ja.. daging ja ya

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Cendol dan yang paling hujung laksa

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Ambik gambo dulu sebelum licinkan laksa nih

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Cendol pulut yang masih tak diusik..

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Adik teringin nak makan.. tapi bila aku cakap daging terus dia tak jadi..

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Gerai dia sempoi ja.. kat sungai petani gerai cenggini masih ada banyak lagi

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Sebelah petronas ni la letaknya gerai dia

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Nampak tak gerai dia.. belakang dia ada semejid.. tak tau nama masjid nih

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Sesambil nunggu trafik hijo sempat menembak lagi tuh.. bangunan lama nih.. old school beb

Enjoice...Sharing is power!!!

Ahad, 24 Oktober 2010

Jom Ronda-Ronda : Restoren Azinur, TUTA

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Tarikh : 14 Oktober 2010
Masa : 1.15 petang
Tempat : TUTA
Mood : Best

Tempat ni memang dah glamer dari dulu. Sampai beratur orang nak makan nasi kat sini. Kalau setakat nasi mamak tu memang 100 kali tak leh celen la. Nak rasa kari utara kat sini la tempatnya. Kena pulak ngan ayam goreng dia. Memang terangkat abis. Dah setel tu sempat lagi minum air kelapa kat depan caltex TUTA nih.. Dah.. jom balik sambung kije..

Klik untuk cerita penuh



©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar

Enjoice...Sharing is power!!!