mknace unlimited™|The Colours of Life

Welcome to a small world around me and a simple life of mine in full colours. Together we share the beauty of the world. Sharing since '04 on fotopages, blogger on '07.

mknace unlimited™|The Colours of Life

With warmest regards and wishes joy for all.

mknace unlimited™|The Colours of Life

Kufic square art practitioner.

mknace unlimited™|The Colours of Life

Some of the figurines as the hobbies of collecting them.

mknace unlimited™|The Colours of Life

All of us | the colours of life.

Memaparkan catatan dengan label jemaat. Papar semua catatan
Memaparkan catatan dengan label jemaat. Papar semua catatan

Jumaat, 2 Oktober 2015

Jumaat bersama Ziqri


Jumaat bersama Ziqri. Alhamdulillah. Dah pandai dah gi bersama. 5 tahun lagi, giliran Fiqri la pula.

Jumaat, 30 Januari 2015

Aktiviti hari Jemaat the kebudaks


Aktiviti hari Jemaat the kebudaks. Iqa ngan kawad kakinya, adik inaz ngan silatnya. Layan ajer la. Amik masa balik. Penuh kereta. Iqa sempat tapau red velvet gitu.

Jumaat, 12 September 2014

Layan Khat Kufi jap di pagi Jemaat


Layan Khat Kufi jap di pagi Jemaat. Bila last aku buat? Agak lama jugak la. Masih mentah lagi. Masa memula buat tu adalah bila aku diberi tugasan membuat tulisan jawi untuk nama baru jabatan. Masak. Photoshop bagai. Study sana, study sini. Sib baik ustaz azman dan bos banyak membantu. Boleh la sesikit. Banyak lagi yang perlu dipelajari. Semalam. Tetiba cam nak asah balik. Tonyoh nama la dulu. Nak main ayat Quran, bukan level aku lagi. Jangan salah buat. Lari makna, sapa mau tanggung. Ni pun gegar lagi ni. Sikit sikit asah.

Sabtu, 1 Disember 2012

Ucus : Pagi Jemaat yang sempoi

Baru rasa tenang sikit hari ni. So, aku akan haplod semula semua yang berlangsung pada kenduri lepas. Enjoiceee...

Ni pagi jemaat lepas. Aku pun bercuti pasal nak ready untuk majlis kenduri ucu hari ahadnya. So, pepagi ni sesaja jengjalan keliling rumah sementara dok nanti yang lain mula...

Ucus : Pagi Jemaat yang sempoi
lama aku tak hapdet pasal rumah. Sian semua orang dah terhenti info pasal rumah ni. Ni la yang latest..

Ucus : Pagi Jemaat yang sempoi
Arang yang akan digunakan untuk masak esoknya

Ucus : Pagi Jemaat yang sempoi
tempat telur yang akan diisi semula ngan telur pindang yang akan diangkat malam ni

Ucus : Pagi Jemaat yang sempoi
kulat pun kena snap. nampak sangat sekeliling umah aku merantau

Ucus : Pagi Jemaat yang sempoi
sesi makan derian pun tak ketinggalan


Via Blogger PC Edisen

Enjoice...Sharing is power!!!

Ping your blog, website, or RSS feed for Free


Ahad, 12 September 2010

Aidilfitri 1431h : Sesi kunjung balas raya

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Tarikh : 10 September 2010
Masa : 12.10 tengahari
Tempat : Kampung Pokok Sena
Mood : It's payback time!!!

Pasal jemaat, masa surut pengunjung pun dah berkurang. Dapat la amik kesempatan ni untuk menyerang balas kunjungan tetamu-tetamu sekampung tadi nih.. Lagi pun bila lagi aku nak pi beraya. Esok dah balik semula ke Johor. Kalau tak kuar, bila lagi kan. Dapat la amik sejam ni untuk beraya ke rumah sanak sedara pulak. Alhamdulillah.. Cuma pak long ja tadak, maybe ke bukit; beraya rumah pakcik hizam. Takpa.. petang nanti kena gi jugak..

Klik untuk cerita penuh



©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Jom kita beraya jap.. OK.. atuk kedah akan jaga masa ye

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Jom kita gi rumah kawan adik dulu boleh..

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Alamak.. kawan adik tadak..

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Makan-makan dulu

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Rumah toksu masih penuh orang

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Atuk k masih relaks jer

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Mama ngan ziqri

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Ziqri dah start kira jari dia balik

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Napa adik tu..

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Kita konker satu meja

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Mak yang

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Sempat posing ngan nenek kedah lagi

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Hai.. abah lebih lebih senyum nampak

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Jom kita jalan lagi

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Iqa dok sibuk menayang sampul duit raya dia

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Sempat lagi posing tu

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Ketawa besar nampaknya mama..

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Biar betui.. memang dijamu nasi tu.. gulai kambing.. aku sentuh ikan masin ja

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Ni si syafiqah punya kerja ni

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Hai.. abah ngan mama kerja makan ja ha

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Bertukar-tukar acara la pulak amik gambo

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
apa la yang diambiknya nih

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Gambo cantik.. cuma.. tak sempat fokus dah klik

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Pakcik dengan paksu pun dah sampai

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Sambung lantak lagi

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Gi rumah toksu la pulak

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Elok ja si ziqri tu lepak ngan mama dia

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Pasni dah balik rumah.. abah nak gi semayang jemaat pulak

Enjoice...Sharing is power!!!