mknace unlimited™|The Colours of Life

Welcome to a small world around me and a simple life of mine in full colours. Together we share the beauty of the world. Sharing since '04 on fotopages, blogger on '07.

mknace unlimited™|The Colours of Life

With warmest regards and wishes joy for all.

mknace unlimited™|The Colours of Life

Kufic square art practitioner.

mknace unlimited™|The Colours of Life

Some of the figurines as the hobbies of collecting them.

mknace unlimited™|The Colours of Life

All of us | the colours of life.

Memaparkan catatan dengan label ganu. Papar semua catatan
Memaparkan catatan dengan label ganu. Papar semua catatan

Khamis, 4 November 2010

Edisi terlepas : Benchmarking Ganu the movie



Patut la aku cari lam blog aku tak jumpa. Rupanya memang aku tak pernah linkkan pun. Tu la akibatnya kalau sampai 5-6 kali haplod ke youtube. Kes letrik trip kat rumah aku tempoh hari..

Enjoice...Sharing is power!!!

Sabtu, 9 Oktober 2010

Outing Ganu : Seri Kalong Seafood

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Tarikh : 5 Oktober 2010
Masa : 8.20 malam
Tempat : Around cherating
Mood : Jom makan dulu

Malam ni cam biasa, order Mee Ladna lagi. Tapi mee ladna sini memang best berbanding semalam punya. shamsul jer yang tak pueh hati ngan nasi goreng dia. Tak tau la kan. Selera memasing kan. Apa pun makan kepok lekor kat batu buruk semalam memang best. Tak jumpa lagi kepok lekor yang best cam semalam sepanjang jalan balik. sampai ke JB jam 4.30 pagi. Penat wehhh.. Sampai rumah dah masuk subuh. Lepas semayang terus tido..

Klik untuk cerita penuh



©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Siap ada sesi karaoke lam bas tu.. Tapi suara En. Yunan ni memang leh tahan

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Jom turun makan

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Order bang

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Yang hantar air orang lain

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Mee ladna aku

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Cambest jer kan

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Tak puas hati la tu

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Lutfi sedap aje kat dia

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
shamsul memberi bintang kosong kat makanan dia..

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
amboih posing

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Apa yang direnung pun tak tau la

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Lawa gak lanskap kat sini

Enjoice...Sharing is power!!!

Outing Ganu : Keropok Marang

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Tarikh : 5 Oktober 2010
Masa : 5.15 petang
Tempat : Marang
Mood : Berenti lagi ka..

Beranti lagi. Tapi kali ni kat Marang la pulak. Aku jelajah habis-habis tempat ni. Dari depan sampai ke belakang. Tanya memacam. Pastu lepak kat tepi pantai. Sampai bas bunyi hon, baru kitaorang naik. Cenggini rupanya wat kopok. Paling best siap serve air minum tuh.. Memang syiok wooo..

Klik untuk cerita penuh



©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
waaa... banyaknya kepok

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Minum dulu.. abis tu orang dah kasi..

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Kepok yang dah siap dipotong dijemur seharian

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Kalau cuaca elok memang sari ja, kalau tak kena la tambah harinya

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Closeup

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Satar mentah lum bakar

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Tengah tunggu turn kena bakar

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Nice to eat

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Balik ke kepok tadi.. ni yang dah siap diuli

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Sekali proses lam 50 kilo

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Air rebusan pun dah paneh ni

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Kasi rebus semua sekali

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Pergghhh.. asap tak hingat tuh

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Cubaan mengangkat kepok mentah.. sukses

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Lepak kat belakang la pulak

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Sempat posing tuh

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Nun pulau kapas nampak kat ujung sana

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Beh woo lepak sini

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Ni kepok lekor fresh la pulak

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Gentel, rebus, gentel, rebus.. power sehhh..

Enjoice...Sharing is power!!!

Outing Ganu : Dataran Syahbandar

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Tarikh : 5 Oktober 2010
Masa : 4.00 petang
Tempat : Dataran Syahbandar
Mood : So-so la

Sementara waktu, lepak kat sini dulu. Sesaja amik angin, lagi satu sementara nunggu yang lain membeli sebelum belah ke Johor. Memacam ada kat sini. Sebelah malam ekspo ganu langsung kat sini. alah.. yang aku gi semalamnya tu. Banyak gak landmark menarik kat sini. Tengok ajer la.

Klik untuk cerita penuh



©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Ni dibina berdepan ngan pasar payang

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Nampak lebih gah la

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Cuma, mampu atau tak peniaga tempatan berada di sini

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Tengok la pintu utama dia

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Antara kedai yang dah buka kat situ

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Pusat penerangan pelancongan

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Pejabat pos besar

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Jeti ke pulau kapas

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Deretan bot nelayan

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Ambik angin jap

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Siap beli tudung saji tu.. RM20

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
pintu masuk ke Makam diraja

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Tu tadak lain la tu.. citer pasal lens la tu

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Suka hati naa

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Ni nanti berenti lagi tak ni

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Team pegawai kgsk, penuh gaya kenasyidan

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Bila lagi da diaorang ni nak sampai

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Antara benda rare yang boleh ditemui kat sini

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Tu dah bosan nunggu la tu

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Korang tak sampai aku tinggalkan aje.. hon sikit.. pon ponnn

Enjoice...Sharing is power!!!