mknace unlimited™|The Colours of Life

Welcome to a small world around me and a simple life of mine in full colours. Together we share the beauty of the world. Sharing since '04 on fotopages, blogger on '07.

mknace unlimited™|The Colours of Life

With warmest regards and wishes joy for all.

mknace unlimited™|The Colours of Life

Kufic square art practitioner.

mknace unlimited™|The Colours of Life

Some of the figurines as the hobbies of collecting them.

mknace unlimited™|The Colours of Life

All of us | the colours of life.

Memaparkan catatan dengan label 1431h. Papar semua catatan
Memaparkan catatan dengan label 1431h. Papar semua catatan

Ahad, 12 September 2010

Menu Lebaran : Rendang Daging

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Tarikh : 9 september 2010
Masa : 11.20 pagi
Tempat : dangau nenek kedah
Mood : Huiyooo.. syiok woo

Sekali harung, mak yang pun dah nak mula sesi buat rendang daging dia. Leceh sikit pasal lama nak kerja mengacau jer. Tapi kira ok la pasal ramai yang membantu. Tu yang last sekali kami boh nama rendang ni sebagai rendang mak yang abang mawi keranikotrak@yahoo.com dan cikgu yaih.. Best tak nama dia..

Klik untuk cerita penuh



©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Bahan bahan dah ready

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Tengah hangat membincangkan isu kenaikan harga minyak di pasaran antarabangsa

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Mungkin, dengan penuangan dengan teliti minyak ini, harga akan turun mendadak dalam tempoh masa 3 hari

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Tumis bawang putih ka.. lupa la pulak mender nih

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Serbuk kari.. harganya yang juga melambung merumitkan hidup petani-petani di tanzania sana

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Masukkan apa la.. lupa lagi

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Baru masuk daging..

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Kasi daging guling guling sebati dengan kari dulu

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Tambah air, air mineral salji tulen juga digalakkan penggunaannya

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Kasi kacau aaa.. jangan sampai berkerak noo..

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Gula melaka yang tidak dihasilkan di melaka pun

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Paksu pulak ambik alih kacau

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Tak ingat lagi.. kerisik agaknya

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Baru tambah santan

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Dah siap... yeyyy.. sorak petani-petani malang tadi

Enjoice...Sharing is power!!!

Khamis, 9 September 2010

Salam Aidilfitri 1431h

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar

Selamat menyambut Hari Raya Aidilfitri 1431h kepada semua rakan taulan, saudara mara, jiran tetangga, muslimin dan muslimat yang mengenali diri ini. Kalau ada salah dan silap, terkasar bahasa, tersinggung rasa; jari disusun memohon maaf. Maaf Zahir Batin dari saya sekeluarga.

Enjoice...Sharing is power!!!

Rabu, 11 Ogos 2010

Sahur hari pertama Ramadhan 1431h

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Pagi ni terbangun awal la pulak.. Jam 4 pagi dah terbangun.. Waaa.. Semalam tertidur awal. Satu pasal kepala aku yang memang pening tu. Ingatkan nak basuh keter. Sekali tertidur daa.. Tengok dapur mak dah siap makanan. Kejutkan yang lain, pastu lepak jap kat tepi tepon. Call Atuk K. Tadak sapa lak angkat. apasal la pulak ni. Call adik lak.. Sama ja. Mesti tido tak hingat nih.

Terus ke dapur. Iqa dah start makan. Hari ni nak try nengok puasa penuh. Pas makan gi balik ke pc. Sekali dapat mesej la pulak. Aikk.. Atuk K kasi sms selamat berpuasa. Call direct no hp. Rupanya ada kat rumah adik daa.. patut tadi call tarak sapa angkat. Sekali kat bangi daa.. Semalam baru balik dari sarawak.. Tengokkan haiza kat sana. Bila la nak dapat tukar semenanjung balik ni. Sian dia sorang-sorang kat sana. Man pun dah posting baru kat pahang. Tinggal haiza ngan anak-anak jer kat sana. Harap-harap hujung tahun ni dapat pindah balik la kot. InsyaAllah..

Klik untuk cerita penuh



©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Pagi ni makan sardin, ayam goreng, asam pedas & sayur. asam pedas tu khas untuk iqa.

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Mama dah licin dah.. Aku baru nak mula.

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Air cam biasa kena banyak.

Enjoice...Sharing is power!!!