mknace unlimited™|The Colours of Life

Welcome to a small world around me and a simple life of mine in full colours. Together we share the beauty of the world. Sharing since '04 on fotopages, blogger on '07.

mknace unlimited™|The Colours of Life

With warmest regards and wishes joy for all.

mknace unlimited™|The Colours of Life

Kufic square art practitioner.

mknace unlimited™|The Colours of Life

Some of the figurines as the hobbies of collecting them.

mknace unlimited™|The Colours of Life

All of us | the colours of life.

Memaparkan catatan dengan label jom jalan jalan. Papar semua catatan
Memaparkan catatan dengan label jom jalan jalan. Papar semua catatan

Sabtu, 26 Februari 2011

Jom Ronda-Ronda : Restoren Talip Steak

Klik untuk gambar yang lebih besar
Hmmm.. boleh laa..
Dari dulu selalu orang kata chicken chop kat sini marbeles. Entah la. Dari dulu aku singgah tak pernah aku nak try. Petang ahad itu hari baru terbukak rasa nak try.

Memula tanya pasal chicken chop, sekali teringat la pulak beef steak. Tanya ada tak? Sekali ada, terus order. Tu yang banyak orang kata aku ni senang survive kat luar, pasal aku memang tak suka sangat makan nasik. Bagi bender pelik pelik aku memang senang makan. Tu kata orang yang tak kenal aku tapi sesekali jumpa aku makan kat luar.

Aku suka makan bender yang aku rasa aku suka makan. Not all la senang cakap. Sangat memilih makan. Bagi aku kalau tak kena tekak aku; memang aku malas nak jamah la senang cerita. Dan secara umumnya.. beef steak ni aku kata sama level ngan steak kat hutan bandar larkin tu ja. Yang regenyer RM 5 tu.. So so ajer la. Dan malam tu aku rasa nyesal giler makan steak kat sini. Bukan nak lekehkan tapi memang tak best. Sowii..

Yang lelain aku nengok makan dengan gumbira. No komen, pasal aku tak rasa pun mee rebus yang diaorang semua makan tu>>>>



©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
letaknya sebelah stesen bas gelang patah

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
ni la restoren talip

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
ruang dalam nice gak la

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
apa kita nak makan malam ni yerk

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
ziqri tak kisah

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
tapi mesti bender lembut cam roti ka, bubur ka

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
minum dulu

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
haaa.. kan dapat roti

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
iqa mintak mee rebus, ye ker

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
belasah ajer la

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
beef steak aku.. tengok presentation pun aku dah tak suka daa...

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
tu dia iqa angkat mee dia


Enjoice...Sharing is power!!!

Selasa, 15 Februari 2011

Tertunai kempunan derian si Inaz

Klik untuk gambar yang lebih besar
Amacam bos.. ada berani ka
Dari balik dari kampung ituhari, si inaz memang teringin sengsangat nak makan derian. Semalam baru jumpa, tapi malas nak beli pasal dah malam. Susah nak nengok dan pilih. Petang tadi memang adik tuntut janji semalam. So, kuar la kitaorang untuk beli derian.

Alang alang nengok, cari tempat biasa dulu. Selalu kat sini la kami beli derian nih. Ada derian RM3 sekilo, RM6 sekilo, dan yang nih RM15 sekilo. Pergghhh.. Apasai mahal sangat nih tokei.. Takpa, wa bukak satu bijik kasi rasa. Memang dia belah sungguh, semua pakat rasa la apa lagi. Lepas tu ja.. jeng jeng jeng. Amik terus.. Mahal, mahal la; yang penting puas hati kan..

Letak sebijik.. Huihh.. terus sekilo lebih.. Perghh.. maut cenggini. Mau lagi bos? Taruk sebijik lagi, dan lagi, dan lagi.. and lastly.. ni saya taruk ja.. lebih pun kira 4 kilo.. amacam.. ok ajer la.. memang dekat 4 kilo setengah tapi dia dah cakam tadi, kira 4 kilo ajer la. dan kami dapat la dalam 5 bijik derian tak campur sebijik yang dah kena kekah testing rasa tadi kan.. Boleh la..

Balik si ziqri pun nyibuk jugak nak makan. Sekali terpegang duri terus tak jadi makan. Kasi rasa pun dia wek wek ajer.. ki ki ki.. dia teringat jari dia masa pegang duri tu gamaknya>>>>



©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
ni la tempat biasa kami beli derian

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
haaa.. berapa mau

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
leh tahan mahal harga derian nih

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
nak beli ka taknak nih

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
tu dok usap usap derian tu mesti nak rasa kan

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
amik la sebijik ni buat rasa rasa.. yihuuu

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
amacam.. ok tak

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
adik nak sebakul boleh

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
si pengidam

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
lambat no nak amik nya

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
tak abis abis lagi sesi nak amik seulas derian tu?

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
kebanyakannya sepangsa seulas.. perghhh

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
sedap dikk?? sedapp!!!

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
makan dik.. ada 4 bijik lagi tuh

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
yang kedua ni banyak sikit ulas dia.. comei comei buah dia.. bijik memang kecik halus ja

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
ziqri pun nak jugak ka

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
taknak.. saya tak suka la.. wekk wekk kata dia

Enjoice...Sharing is power!!!