mknace unlimited™|The Colours of Life

Welcome to a small world around me and a simple life of mine in full colours. Together we share the beauty of the world. Sharing since '04 on fotopages, blogger on '07.

mknace unlimited™|The Colours of Life

With warmest regards and wishes joy for all.

mknace unlimited™|The Colours of Life

Kufic square art practitioner.

mknace unlimited™|The Colours of Life

Some of the figurines as the hobbies of collecting them.

mknace unlimited™|The Colours of Life

All of us | the colours of life.

Memaparkan catatan dengan label tiba. Papar semua catatan
Memaparkan catatan dengan label tiba. Papar semua catatan

Ahad, 28 Julai 2013

Ramadan tiba, param menjelma


Ramadan tiba, param menjelma. Ramadan tahun ini, 2013; jatuh pada 10 Julai 2013. Hari Rabu. Bagi kami kat Johor, dapatlah bercuti satu hari; cuti awal Ramadan. Kat Malaysia ni, bila Ramadan tiba, satu fenomena juga akan berlaku. Sesak, jem; bermula jam 5.00 petang. Semua pakat bertumpu ke PARAM. Param ni short form for Pasar Ramadan. Dulu pun aku tak familiar ngan istilah ni. Iqa pun sebut paso mamadan ja. Ahahaha..

Apa yang sepesel sangat ngan param ni. Kalau ikut, aku pun tetiap hari menyinggah. Tapi aku menyinggah cuci mata ngan amik bau aje. Beli ala kadar. Bukan makan semua pun. Walau hampir semua jenis makanan ada kat sini. Tak caya gi ler memantau. Sedia duit, semua dapat. Agaknya la kot. Tapi macam dah lari sikit kan bila kita memborong sakan ja bila gi param nih. Kan ramadan tu mengajar kita untuk menahan nafsu, rasa bagaimana yang dirasa oleh orang yang kurang mampu. Macam terbalik pun ada.

Berbalik pada aku dan param. Biasanya aku beli sejenis lauk ja. Pasal kat rumah pun memang makan sesikit ja. Minggu first beli ayam goreng aje. Minggu kedua beli separuh ayam golek aje. Minggu ni.. tomyam 2 orang makan ajer la pulak. Tambah, kuih karipap lam dua hinggit. Kira OK ler tu... Air?... buat sendiri aje..

Khamis, 22 November 2012

Buah buahan sudah tiba

Satu demi satu barang dipesan dah mula tiba. Kali ni liamau dan epal pula sampai. Buah buah ni diambil dari pemborong kat tun aminah. Semua akan dimasukkan lam goodies bag untuk tetamu nanti. OK... keep on reading as i'm keepin' on hapdeting...








Via Blogger PC Edisen

Enjoice...Sharing is power!!!

Ping your blog, website, or RSS feed for Free