mknace unlimited™|The Colours of Life

Welcome to a small world around me and a simple life of mine in full colours. Together we share the beauty of the world. Sharing since '04 on fotopages, blogger on '07.

mknace unlimited™|The Colours of Life

With warmest regards and wishes joy for all.

mknace unlimited™|The Colours of Life

Kufic square art practitioner.

mknace unlimited™|The Colours of Life

Some of the figurines as the hobbies of collecting them.

mknace unlimited™|The Colours of Life

All of us | the colours of life.

Memaparkan catatan dengan label mercun. Papar semua catatan
Memaparkan catatan dengan label mercun. Papar semua catatan

Isnin, 13 September 2010

Edisi sambung main bunga api

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Tarikh : 12 September 2010
Masa : 9.20 malam
Tempat : Depan rumah
Mood : Waaauu

Malam ni sambung lagi main bunga api sama mercun. Atuk johor dah simpankan untuk iqa dan adik inaz. Suka hati la diaorang. Hari tu kat kedah dah layan kaw kaw.. Balik ke GP pun layan lagi. Enjoy wooo..

Klik untuk cerita penuh



©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Jom kita main bunga api

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Kakak punya dah nyala..

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Apasal adik punya tak nyala nyala lagi ni

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Kakak dah siap main pusing pusing lagi

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Haaa.. baru terbakar

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Yeeeaaa...

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Atuk bakar mercun apa pulak tu

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Cantik la mercun atuk ni

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Ni yang kedua atuk bako

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
OK boleh sambung main bunga api balik

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Tekun jer adik membaka

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Yang ketiga.. jauh tul percikan dia.. sampai depan ziqri

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Adik suka betul main bunga api.. biasa la bebudak

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Adik buat huruf o

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Kakak nak buat gaya obor

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Ada lagi tu.. atuk bakar lagi mercun ni

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Cantik sungguh mercun yang atuk bakar ni

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Sambung main balik

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Adik pun dah ok sikit main, berbanding masa mula-mula tadi

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Kakak dia toksah citer la.. macam-macam huruf dah dia buat

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Main mercun das la pulak

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Yieehaaa!!!

Enjoice...Sharing is power!!!

Ahad, 12 September 2010

Cahaya di malam 1 Syawal

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Tarikh : 10 September 2010
Masa : 10.00 malam
Tempat : Depan rumah nenek kedah
Mood : seronok tahap gaban

Ni kira malam balas dendam, pasal semalamnya hujan kan.. Bersahut-sahutan. Kejap aku, kejap pak cik aku, tu lum kira kampung sebelah lagi.. Memang malam ni gamat dengan cahaya dan dentuman mercun. Iqa ngan inaz pun dah pandai baka mercun roket. Tapi mercun mancis tak berani aku nak kasi.. Malam tu jugak pakcik iqa dah start aja main mercun apa ntah ni.

Klik untuk cerita penuh



©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Pakcik dia dah start ajar iqa main la pulak

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Dah main sendiri dah haa

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Back side photo

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Adik inaz pun apa lagi.. dia pun nak jugak

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Sama macam kakak dia

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Tu letupan dari adik inaz

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Boleh dik??

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Iqa la pulak

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Ni ganaih nih.. pakcik dia terus ke depan..

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Key.. kita main yang 16 shot ni la pulak

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Satu satu meletup

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Cun beb..

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Yang tak best tetap satu

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Cahaya lampu jalan yang kaler oren tu ler

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Tak kisah la

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Yang penting kita layan sampai habis semua

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Dah setel.. tapi mercun mancis ada setengah kotak lagi ni.. camno??

Enjoice...Sharing is power!!!

Main bunga api di malam raya

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Tarikh : 9 September 2010
Masa : 9.15 malam
Tempat : Atas titi depan rumah nenek kedah
Mood : Syiok habis

Malam ni malam raya. Kononnya nak main mercun habis habisan. Yihaaa.. Sekali hujan daa.. Abis rosak ana punya program daa.. Kasi iqa main mercun depan rumah la kesudahnya.. Esok malam jer la main nampak gayanya..

Klik untuk cerita penuh



©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Memula semua main atas titi

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Sukanya adik inaz main bunga api

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Iqa pun dah join sekali

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Adik boleh tak cucuh bunga api tu

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Bestnya dapat main bunga api.. alamak .. hujan la pulak

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Main depan rumah.. kebetulan awning tinggi..

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
sampai habis ni jer... pastu masuk dalam.. hujan pun makin lebat

Enjoice...Sharing is power!!!

Ada apa dengan Balqis'

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Tarikh : 9 september 2010
Masa : 8.10 pagi
Tempat : Dangau Nenek Kedah
Mood : Hmmm..

Senyap jer dedua balqis ni pagi ni. Ntah apa yang dibuatnya. Jalan keluar tengok dedua kusyuk jer kat dangau ni ha. Apa yang dibuat dedua ni. Sekali.. tengah dok bahagi mercun pop pop.. Hehehe.. siap bahagi tu. Bukan dua tapi tiga.. satu lagi untuk kawan baru adik inaz yang masih belum sampai.. Apa apa la bebudak nih.. Layann..

Klik untuk cerita penuh



©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Haziq, kalau nak tido ngan bangun mesti nyanyi sambil kira jari dia

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Ni ler mercun pop pop versi baru

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Tukang bahagi

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Patut la senyap jer

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Bekas mercun yang dibakar semalam

Enjoice...Sharing is power!!!