mknace unlimited™|The Colours of Life

Welcome to a small world around me and a simple life of mine in full colours. Together we share the beauty of the world. Sharing since '04 on fotopages, blogger on '07.

mknace unlimited™|The Colours of Life

With warmest regards and wishes joy for all.

mknace unlimited™|The Colours of Life

Kufic square art practitioner.

mknace unlimited™|The Colours of Life

Some of the figurines as the hobbies of collecting them.

mknace unlimited™|The Colours of Life

All of us | the colours of life.

Memaparkan catatan dengan label Sarapan. Papar semua catatan
Memaparkan catatan dengan label Sarapan. Papar semua catatan

Sabtu, 10 Oktober 2015

Chapati Gerai Shamiera, Medan Selera Mahsuri, BBU


Chapati Gerai Shamiera, Medan Selera Mahsuri, BBU. Sarap jap sebelum wat kije. Layann...

Jumaat, 26 September 2014

Lama tak sarapan di Hutan Bandar, Johor Bahru


Lama tak sarapan di Hutan Bandar, Johor Bahru. Seriously. Dulu. Setiap pagi aku akan sarap kat sini. Biasanya around 6.45 am aku dah sampai sini. So. Sarap dulu. Baru gi masuk opis. Hari ni. Alang-alang nak ke persada. Singgah jap sini. Pekena roti canai. Read on.

Jumaat, 25 November 2011

Jom sarap dulu

Pagi ni bawak semua gi sarap dulu, semalam semua lepak jer depan layan the mummy trilogy jer. So pagi ni kita wat sesi outdoor la pulak. Sebelum merayap... Kita makan duluuuu... Terbaeekkk!!!!


Published with Blogger-droid v2.0.1

Khamis, 24 November 2011

Sarapan

Hmmm... Pepagi gi melantak kat gerai. Apa yang best.. Semuanya telur kuning tak masak beb. Tu yang orang kata roti tampal goyang tu. Kat sini bukan setakat roti tampal ja yang goyang, asal taruk telur ja, semua goyang. Kat mana tempat dia... Medan selera skudai baru.


Published with Blogger-droid v2.0.1

Rabu, 17 Mac 2010

Lelepak di tepian pantai pontian

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besarDah setel semua urusan kat JPN tadi, aku pun bawak la bebudak ni jengjalan kejap. Mana lagi kalau bukan tepian pantai pontian nih. Pasal kat sini dah ada semua untuk bebudak nih. Memula kasi diaorang main puas-puas dulu. Main la dulu sampai ingat perut dah lapar.

Last-last kuar jugak ayat lapar diaorang nih. Cam biasa pergi ke gerai untuk makan. Dah tahu dah.. Diaorang mesti order mihun soto punya.. Tarak benda lain agaknya nak makan kot. Dah setel semua, baru ajak lepak kat pantai. Tengok ikan tembakul, tengok laut.. Enjoy beb.. Lepas tuh baru balik ke Gelang Patah.. Esok.. nak gi uruskan kes mama di sekolahnya..

::Klik untuk cerita penuh::





©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Jom tengok ikan tembakul dulu.. syiok tuuu..

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Adik dah puas main.. tinggal kakak dia jer belum...

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Kita lumba sapa sampai bawah dulu..

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Sesi mengorder sarapan..

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Beskal sapa la nih.. sib baik aku tak bawak kamera aku..


Slideshow penuh





Enjoice...Sharing is power!!!

Ahad, 3 Mei 2009

Banyaknya beli sarapan

Photobucket

Pagi Ahad ni tak tau nak makan apa
Sekali masa nak kuar beli sarapan tu
Dua-dua beradik ni nak ikut...

Abah, nak ikut
Haaa.. jom jer la

Photobucket

Memula kita pergi beli roti canai
Abah, nak pau ni boleh tak
Boleh.. Haa.. ambik, ambik berapa nak

Photobucket
Photobucket
Photobucket
Photobucket

Pastu singgah pasar tani lak
Abah nak kuih tu
Abah nak nasi lemak
Abah nak kopok lekor
Haaaaa...
Amik jer aper nak
Amik
Nanti balik ntah makan ker idak ni
Beli ajer la sikit-sikit
Jamah-jamah jer orang tua-tua cakap
Last-last aku jugak yang lantak semua