mknace unlimited™|The Colours of Life

Welcome to a small world around me and a simple life of mine in full colours. Together we share the beauty of the world. Sharing since '04 on fotopages, blogger on '07.

mknace unlimited™|The Colours of Life

With warmest regards and wishes joy for all.

mknace unlimited™|The Colours of Life

Kufic square art practitioner.

mknace unlimited™|The Colours of Life

Some of the figurines as the hobbies of collecting them.

mknace unlimited™|The Colours of Life

All of us | the colours of life.

Memaparkan catatan dengan label letrik. Papar semua catatan
Memaparkan catatan dengan label letrik. Papar semua catatan

Rabu, 17 November 2010

Bawak ke malam jugak

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Tarikh : 15 November 2010
Masa : 6.50 petang
Tempat : Wawasan 2
Mood : Panassss...

Akhirnya bawak ke malam jugak. Nak buat camner, TNB kata kontraktor wat kije lambat, kontraktor kata TNB lambat. Sama ja aku nampak. Yang penting, jangan drag sampai ke pagi buta sudah. Si inaz dah nangis nangis dah. Panas katanya. Dok tak duduk dah tertidur.. sian dia.. Memula dok kat lam rumah, last last pakat sambung lepak luar. Mana tahan beb.

Klik untuk cerita penuh



©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Harap ke lilin aje la malam nih..

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Sementara tu.. kije masih berjalan kat luar

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Tinggal nak sambung kotak ngan transformer ja lagi

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Kontraktor penyambungan

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Buat dengan teliti

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Aku masa ni memang dah lepak luar aje

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Pakai zoom lens.. shoot

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Senyum abang tu

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Ni dah tensen la ni.. sempat shoot bulan lagi tu

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
TNB la pulak take over

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Dah setel

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Tu nak amik apa kebenda ntah yang kaler flouresent tu

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Dah setel

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Terus bergelap seketika. Mula pasang fius kat kotak

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Dan lampu rumah pun mula hidup satu demi satu

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Masa rasmi 9.06 malam, lilin ni pun dipadamkan.. Habis satu hari aku bergelap cenggini. Yang sian si inaz.. Dia terbangun jam 6.15 pagi.. Eh eh abah.. dah ada karen ya.. Yeaayyy... sian si inaz. Kuat lak tu dia bersorak tu.. Langsung dia pasang citer stuart little.. Adik.. adik..

Enjoice...Sharing is power!!!

Ahad, 14 November 2010

Kotak janakuasa baru - Setel

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Tarikh : 13 November 2010
Masa : 9.18 pagi
Tempat : Wawasan 2
Mood : Sepoi sepoi bahasa

Pagi ni last diaorang ni wat kije. Dah setel dah pun urusan pasang kabel dan kotak janakuasa(?) baru. Ratakan balik kawasan yang diaorang korek untuk pasang kabel bawah tanah tu. Pasni no more berselirat kat langit lagi la kot agaknya. Nampak kemas sikit.

Masa borak tu ingatkan semua dah setel.. yang tergantung tu diambik bawak balik la kan. Rupanya nanti orang dari tnb nanti akan datang tarik dari kabel lama dan pasang/sambung ke kotak baru nih. Kami tak berani bang katanya lagi. Ini letrik mati punya ni. Kena tutup satu Gelang Patah baru pasang. Yeker.. Harap harap bukan masa cuti la diaorang akan pasang nanti.

Klik untuk cerita penuh



©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Ni kira last level untuk diaorang punya kerja. Kabel semua dah ditanam. Ada lebih kurang 4 kabel ditarik. Satu ke depan rumah aku, 2 ke depan, dan satu ke belakang (surau).

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Pasni tunggu tnb la pulak untuk menyetelkan kerja kerja penyambungan dari lama ke baru nih

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Dah.. semua dah leh berkemas dah. setel kerja.

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Ni kabel untuk tiang depan rumah aku.

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Ziqri enjoy ja dengar bapak dia borak dengan brader kontraktor nih..

Enjoice...Sharing is power!!!

Khamis, 11 November 2010

Awas!!!

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Tarikh : 11 November 2010
Masa : 6.05 petang
Tempat : Jalan Wawasan
Mood : Aikk!!!

Balik ja dari kije nih terkejut gak nengokkan jalan depan rumah dah ditutup. Kije kije TNB. Ari Sabtu lepas ada tiang letrik terbalik depan surau ngan rumah depan rumah aku ni. Bekas rumah si Aliah la tu dedulu. Abis dikorek tanah nak tanam kabel la pulak. Nak amik gambo lebih-lebih.. hujan. Nak kuar.. dukung ziqri.. Layan aje la apa yang ada nih..

Klik untuk cerita penuh



©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Ni amik dari bawah bumbung ja, hujan la.. dukung ziqri pulak tu

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Dah cam skodeng la pulak..

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Nak wat camner.. hujan dan dukung ziqri

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Tukar lens sikit baru syiok.. asik pakai wide ja kan..

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Sesekali pakai zoom balik kan best..

Enjoice...Sharing is power!!!