mknace unlimited™|The Colours of Life

Welcome to a small world around me and a simple life of mine in full colours. Together we share the beauty of the world. Sharing since '04 on fotopages, blogger on '07.

mknace unlimited™|The Colours of Life

With warmest regards and wishes joy for all.

mknace unlimited™|The Colours of Life

Kufic square art practitioner.

mknace unlimited™|The Colours of Life

Some of the figurines as the hobbies of collecting them.

mknace unlimited™|The Colours of Life

All of us | the colours of life.

Memaparkan catatan dengan label kuala terengganu. Papar semua catatan
Memaparkan catatan dengan label kuala terengganu. Papar semua catatan

Sabtu, 9 Oktober 2010

Outing Ganu : Dataran Syahbandar

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Tarikh : 5 Oktober 2010
Masa : 4.00 petang
Tempat : Dataran Syahbandar
Mood : So-so la

Sementara waktu, lepak kat sini dulu. Sesaja amik angin, lagi satu sementara nunggu yang lain membeli sebelum belah ke Johor. Memacam ada kat sini. Sebelah malam ekspo ganu langsung kat sini. alah.. yang aku gi semalamnya tu. Banyak gak landmark menarik kat sini. Tengok ajer la.

Klik untuk cerita penuh



©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Ni dibina berdepan ngan pasar payang

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Nampak lebih gah la

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Cuma, mampu atau tak peniaga tempatan berada di sini

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Tengok la pintu utama dia

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Antara kedai yang dah buka kat situ

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Pusat penerangan pelancongan

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Pejabat pos besar

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Jeti ke pulau kapas

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Deretan bot nelayan

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Ambik angin jap

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Siap beli tudung saji tu.. RM20

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
pintu masuk ke Makam diraja

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Tu tadak lain la tu.. citer pasal lens la tu

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Suka hati naa

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Ni nanti berenti lagi tak ni

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Team pegawai kgsk, penuh gaya kenasyidan

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Bila lagi da diaorang ni nak sampai

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Antara benda rare yang boleh ditemui kat sini

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Tu dah bosan nunggu la tu

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Korang tak sampai aku tinggalkan aje.. hon sikit.. pon ponnn

Enjoice...Sharing is power!!!

Khamis, 7 Oktober 2010

Outing Ganu : Pasar Payang

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Tarikh : 5 Oktober 2010
Masa : 2.40 petang
Tempat : Pasar Payang
Mood : Lapo bebb

Apa pun nak cari makan dulu, lepas makan baru leh merayap. Makan kat kedai mak cik juai mihun sup nih. Katanya dah 30 tahun berniaga kat sini. Memacam dia cerita, maybe dia ingat aku reporter agaknya. Dah banyak kali aku kena cenggini. Hahaha.. Pastu gi beli t-shirt. Selai RM23 dia kasik aku. aku amik empat. Pastu baju iqa ngan adik memasing RM15, dah RM30. Baju ziqri jer aku tak jumpa saiz. Kira halal la. Pastu mintak diskaun. Dia kasik semua sekali RM105. Kira boleh la kot kan.. Dah setel tu mula la merayap ntah cari apa pun dah tak tau. Masih jumpa banyak yang masih juai telo penyu.. Kata haritu tak boleh.. entah la..

Klik untuk cerita penuh



©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Main enterance

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Jom kita masuk

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Tangga utama

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Tahu la perangai aku kan.. kurang-kurang aku mintak kebenaran apa nak amik gambo dia

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
En. halil punya makan tengahati ini

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Aku nyer

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Kira semua.. En. amizan belanja.. TQ TQ

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Operasi beli t-shirt

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Sib baik dia kasik diskaun banyak..

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Tak abis abis lagi En. shamsul ngan rotannya

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Telur penyu??

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Dah.. jom balik.. geng jantan mana reti dok sini lelama

Enjoice...Sharing is power!!!

Outing Ganu : Keropok Lekor Losong

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Tarikh : 5 Oktober 2010
Masa : 2.00 petang
Tempat : Losong
Mood : Oooo.. ni ka losong yang glamer tuh

On the way sekali lagi bas berenti. Turun jer tokei kedai semawa kopok. Aikk.. Amik sekepin. Alamak apasal tak best nih.. En. Hairul cuit.. Jom kita gi sana nu.. Maka berjalan la kami bertiga ke seberang jalan. Sepanjang jalan losong ni penuh ngan kedai kopok kisahnya. Test kat sini.. hmmm.. ngam.. beli yang dah siap goreng.. leh kira makan tengahari ka ni.. Perut lapo nih.. Sekali En. Amizan nampak.. apa la yang diaorang ni lama nau dok kat kedai kopok seberang jalan nih.. Last-last penuh kedai ni ngan geng-geng lain..

Klik untuk cerita penuh



©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Upacara membungkus kepok

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Kasi rapat aaa

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Lidi tu gunanya supaya senang kira kepok yang nak dibungkus

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
aiii.. en. hairul pun sibuk membeli jugak ker

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Sos kepok dijamin sedap oleh en. lutfi

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Nak beli yang ni ja.. lapaq nooo

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Lama la pulak digoreng nih

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Dah penuh ngan yang lelain

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Kedai tu berdepan ngan rumah tinggal nih. Katanya muzium dah take over sebab dah takde pewaris

Enjoice...Sharing is power!!!