mknace unlimited™|The Colours of Life

Welcome to a small world around me and a simple life of mine in full colours. Together we share the beauty of the world. Sharing since '04 on fotopages, blogger on '07.

mknace unlimited™|The Colours of Life

With warmest regards and wishes joy for all.

mknace unlimited™|The Colours of Life

Kufic square art practitioner.

mknace unlimited™|The Colours of Life

Some of the figurines as the hobbies of collecting them.

mknace unlimited™|The Colours of Life

All of us | the colours of life.

Memaparkan catatan dengan label kipmart tampoi. Papar semua catatan
Memaparkan catatan dengan label kipmart tampoi. Papar semua catatan

Ahad, 29 Disember 2013

KIPmart tampoi outing

KIPmart tampoi outing. Setelkan belen belen yang takde lagi. Beli tudung tambah. Pastu uniform bomba mama. Baru tau uniform baru bomba. Next to lionmas beli hadiah kawin. N tak lupa tempah nama. Last coming is cempedak. Layannnzzz...

Ahad, 5 Disember 2010

Edisi merayap cari barang kek

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Tarikh : 5 Disember 2010
Masa : 10.00 pagi sampai 2.00 petang
Tempat : Dari GP sampai la ke Tampoi
Mood : Penat wehhh.. dah la hasrat tak kesampaian

So, pagi ni mula la episod aku kuar cari barang nak wat kek ngan semua famili. Target, kedai barangan kek kat tampoi.. Apa pun singgah Yos, GP patah untuk wat benchmarking.. Pergghh... harga leh tahan. Agak tinggi. So teruskan jugak la misi mencari barangan kat tampoi, pasal kitaorang memang nak buat kek bebanyak nih.. tahap bukak kilang pun dah ada nih..

So, merayap la kitaorang ke tampoi.. Pekan lama nih.. Lepas volvo belok kiri.. pastu nampak angsana berdepan belok kanan.. Tak nampak pun kedai kek nih.. Kata sebelah kedai baiki keter. Kedai arang pun tak nampak. Dah melelong beberapa kali baru call mat nor balik.. Sahih la kedai yang aku target memula.. Dan sahih tutup..

Gerak ke bandar baru tampoi pulak. Sebelah kedai pc yer.. merayap punya merayap.. Terperasan.. Dapat jumpa.. Dan sekali lagi..TUTUP!! adoiii... tensennya.. Last last merayap ke Jusco.. Saja amik angin.. Nak tengok sesi perjalanan kami klik cerita penuh >>



©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Tempat benchmarking kami.. ni kedai yang paling murah kat gelang patah.. kalau harga lebih tinggi dari sini kira masa balik nanti singgah sini ajer la kan.. buat apa nak beli kalau dah lagi mahal dari sini.

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Si bujang ni pantang betul kalau naik keter.. mesti tidur punya

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Kat sini la kedai barangan kek tu, dah disahkan benar oleh encik mat nor.. masalahnya, kedai dia memang takde banner ka signboard ka.. pening beb

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Masuk kot lorong kedai arang tu menjadikan aku melopong.. tak sangka ada kedai lam lorong nih.. banyak lak tu

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Keter diparking bersimpang siur.. sib baik aku bawak savvy hari ni.. senang nak cilok

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Tengok la.. siap kedai cat sebesar alam tuh

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Gerai gerai tumbuh hampir disetiap tempat sepanjang lorong.. depan rumah orang pun ada

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Teringat la pulak chinta chanduri tengok nama kedai nih

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Dah nampak angsana kan kat depan tuh

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Kedai kain pun bersepah

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Juai barang pengantin pun ada

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Dah.. kita belok kuar la.. gi tampoi baru la pulak

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Sama nasib.. tutup daaa...

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Dah la.. patah balik.. sesambil tu amik gambar najib 1mesia kat depan angsana

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Dah sampai tol perling.. nampak sangat nak ke jusco pasni

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Tol pun mama snap

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Belasah ajer la mama.. tu yang tak suka sangat kasi kamera kat mama.. snap tak hingat.. ni pun aku dah delete baper banyak gambo..

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Jusco bukit indah

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Jom la masuk jap.. hilangkan tensen.. kebetulan.. mama pun ada mender nak beli kat sini

Enjoice...Sharing is power!!!

Sabtu, 3 Julai 2010

Jom Ronda-Ronda : Restoran Singgah Selalu, KIPMart Tampoi

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Kali ni kita ke KIPMart Tampoi lak. Sesaja nak nempah kek besday si Inaz ituhari. Langsung lalu depan Singgah Selalu, teringin lak sesaja nak ngoder mee ladna. Sesaja nak ngetest power kat sini maa...

Iqa ngan Inaz macam biasa tak lain tak bukan, semestinya mee hoon soto. Tak lepas ngan air carrot susu. Boleh tahan gak la rasa mee ladna kat sini. Tapi masih biasa-biasa. Tapi kira boleh laa.. Harga pun.. ada sikit mahal..

Klik untuk cerita penuh



©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar

Enjoice...Sharing is power!!!