mknace unlimited™|The Colours of Life

Welcome to a small world around me and a simple life of mine in full colours. Together we share the beauty of the world. Sharing since '04 on fotopages, blogger on '07.

mknace unlimited™|The Colours of Life

With warmest regards and wishes joy for all.

mknace unlimited™|The Colours of Life

Kufic square art practitioner.

mknace unlimited™|The Colours of Life

Some of the figurines as the hobbies of collecting them.

mknace unlimited™|The Colours of Life

All of us | the colours of life.

Memaparkan catatan dengan label kedai tayar. Papar semua catatan
Memaparkan catatan dengan label kedai tayar. Papar semua catatan

Selasa, 8 Februari 2011

Kerana besi sebatang

Klik untuk gambar yang lebih besar
Besi ni kecik ja, tapi efek dia..
Petang Ahad hari tu boleh termenung jap. Alamak. Pancit la pulak tayar keter mama. Cemana nih. Kebetulan kena hari Ahad, raya cina pulak tu. Kira memang tip top la. Memacam cara dok legar lam kepala.

Last last isi ja angin masuk balik lam tayar. Ronda satu gelang patah. Ye lah. Untung sabut timbulkan. Dan sib baik tul pasal ada sebijik ja kedai bukak. Kebetulan. Dan memang ramai tul orang kat kedai tu. al maklum, dia ajer yang bukak.

Terus bukak tayar, rendam lam air, tampal. Tapi paham paham jer la hari dan waktu ketika ni kan. Biasa kena RM5 dah jadi RM8. Tak kisah la. Yang penting.. esok mama leh drive gi kerja cam biasa. Alhamdulillah>>>>



©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Pam jangan tak pam

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Kesan air tu sebab aku dah sapu air keliling tayar nak cari bocor dia, hehehe

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
OK.. setel

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Dah berjaya dikeluarkan. siap bawak balik nak buat kenangan

Enjoice...Sharing is power!!!

Ahad, 5 Disember 2010

Tayar kereta pancit

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Tarikh : 5 Disember 2010
Masa : 8.50 pagi
Tempat : Success, Gelang Patah
Mood : Kena tampal jugak ni sebelum melarat lagi

Sebenarnya dah lama keter savvy ni cenggini keadaan tayar dia. Seminggu sekali kena pam balik. Aku lak asik tak sempat ja nak bawak gi kedai. Pagi ni aku start je keter terus sampai kedai. Kedai pun baru nak bukak daa.. Dia jack keter, terus check tayar. Ada satu lubang kecik ja sebenarnya. Maybe kena besi ka apa ntah. Kalau paku maybe dah rabak kot tayar ni. Kalau skru pun hasil dia lebih kurang cam yang aku kena nih. Tu pun pasal dulu wira aku memang pernah kena skru.. Sesekali kena pam balik.

So, memula dia sapu air kat lubang tu.. memang ada angin kuar.. tapi slow sangat la. Pastu dia kasi tolak satu besi masuk lam lubang tu dulu.. mana la tau ada apa-apa kat situ kan. Pastu baru dia masukkan getah kat situ. Dah setel.. Pam balik.. Dah selesai masalah keter savvy mama nih..



©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Kasi jek dulu keter, senang nak tengok tayar tu

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Tu dia lubang dia.. aku lupa la pulak nak ejas balik kamera aku..

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Tolak masuk dulu lubang tu

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Pastu masukkan getah kat situ

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Pusing sekali lalu.. mana tau ada lubang lagi ka

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Dah boleh pam dah

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Nampak tak kesan getah kat tayar tu

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Amik gambar closeup

Enjoice...Sharing is power!!!