Ahad, 14 Februari 2010

Kem Orientasi Mowgli - Day 2

©2010mknaceunlimitedHari ni merupakan hari kedua merangkap hari pengujian.. Semua bebudak pengakap ni akan diuji samada apa yang mereka belajar selama sehari semalam ni berjaya diaorang dapat ke tidak. Bunyi macam susah jer, padahal ujian yang paling asas jer.

Semua pelajar diberi masa setengah jam untuk mengulangkaji secara sendiri sebelum ujian dijalankan. Adalah beberapa yang eksen bebenor kononnya dah terer habis, tapi masa kena soal, bebudak ni ler yang terketor lutut segala. Hahahaha.. tu la, lain kali jangan riak sangat. Bukan lama pun Tuhan nak tunjuk..

Majlis penutup dihadiri oleh kesemua pentadbir sekolah. TQ atas keprihatinan. Len kali nak wat kamping yang lagi ganazzz...

::Klik untuk cerita penuh::


©2010mknaceunlimited
Kena kemas la dulu kemah kamping korang ni. Ingat ni kandang kambing ker.. Sesuka hati nak pacak kat maner, sesuka hati nak tinggal..

©2010mknaceunlimited
Kita belajar buat kungfu cara bangau.. Hiyaaarrrkkkk!!!!

©2010mknaceunlimited
Bila cikgu jerit kuat-kuat korang lompat cam katak tinggi-tinggi tau.. hahaha.. berdiri jer la..

©2010mknaceunlimited
Saya bersumpah akan belajar bersungguh-sunguh untuk dapat 5A.. eh eh.. itu minggu lepas daaa...

©2010mknaceunlimited
Kalau kau tarik tali ni, bendera tak jatuh; maka kau kena panjat tiang bendera ni 4 kali turun naik.. haaaaa...tak tahu..

©2010mknaceunlimited
Pemeriksaan uniform.. ehh ehh.. ko ni pengakap ker pandu puteri ni..?

©2010mknaceunlimited
Kalau laa.. takde ujian.. alangkah bahagianya hidupku ini..

©2010mknaceunlimited
Apasal panggil-panggil nama orang ni.. Nak kena pukoi ka..

©2010mknaceunlimited
Ada lima port aaa.. bukan port lepak tau.. port ujian.. kalau satu port tak lulus, maka gagalla korang..

©2010mknaceunlimited
Cikgu mintak jawapan laa.. yang ko dok garu kepala la, garu belakang la; apasal??

©2010mknaceunlimited
Dah la scarf pun tarak, uniform lagi la ilekk.. rukunegara pun tergagap-gagap.. apa keesss???

©2010mknaceunlimited
Saya sumpah makan sate 40 cucuk cikgu.. alamak.. apa yang aku merepek lak ni

©2010mknaceunlimited
Laaa.. cikgu bukan suruh berdiri ketor lutut.. cikgu soh baca persetiaan jer..

©2010mknaceunlimited
Nak beli setem tempat lain yer dik.. Kat sini abang tanya soalan jer ye..

©2010mknaceunlimited
Kami dah lulus satu port.. yihaaa...

©2010mknaceunlimited
Dah makan pun licin dah, sekarang kena la basuh pinggan lak sampai berkilat..

©2010mknaceunlimited
Semua dah bersedia untuk majlis penutup..

©2010mknaceunlimited
Bacaan doa sebagai pembuka majlis..

©2010mknaceunlimited
Ulasan kem komandan.. 48 jer lulus.. lagi dua orang sila jumpa cikgu untuk ujian nanti..

©2010mknaceunlimited
Ucapan dari guru besar

©2010mknaceunlimited
Penyampaian cenderahati kepada pembantu-pembantu

©2010mknaceunlimited
Bersalaman dengan semua peserta yang ada..

©2010mknaceunlimited
Best sesangat.. nak lagi kempinggg... nak lawan bola lagi tau..


Slideshow penuh


2 komen: