mknace unlimited™|The Colours of Life

Welcome to a small world around me and a simple life of mine in full colours. Together we share the beauty of the world. Sharing since '04 on fotopages, blogger on '07.

mknace unlimited™|The Colours of Life

With warmest regards and wishes joy for all.

mknace unlimited™|The Colours of Life

Kufic square art practitioner.

mknace unlimited™|The Colours of Life

Some of the figurines as the hobbies of collecting them.

mknace unlimited™|The Colours of Life

All of us | the colours of life.

Memaparkan catatan dengan label newborn. Papar semua catatan
Memaparkan catatan dengan label newborn. Papar semua catatan

Sabtu, 6 November 2010

Ziarah 101105 : New born Aidil Ziqri

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Tarikh : 5 November 2010
Masa : 3.20 petang
Tempat : Taman Sri Skudai
Mood : Yiipee..

Lepas setel ja urusan beli tiket, langsung ke rumah Pak Utih nengok baby baru. Aidil Ziqri nama dia. Aiikk.. ada ziqri jugak ka. Rupanya abang dia pun ada ziqri jugak. Dok panggil adam ja, rupanya adam ziqri. Keciknya dunia nih. Ziqri pulak dibagi naik walker kat sini. apa lagi.. meronda la satu rumah ngan si adam tu ha..

Klik untuk cerita penuh



©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Tengok si adam dah dapat kaki, tapi mulut ada puting ka

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Adik inaz senyum ja nengok puting si adam, teringat jaman dia isap puting ja

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Ziqri pelik ngan puting tu. Bagi saya nengok boleh tak.

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Adam taknak kasi hehehehe.. ni saya yang punya tau.. awak suruh la abah awak beli satu

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
ziqri masih tak puas hati muka dia

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Camana saya nak amik benda alah tu dari mulut dia haa

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Ni la si aidil ziqri nih

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Ni pulak abang di adam ziqri

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Ni maksu timah ngan buku eclipse ziqri hahaha terjemahan BM.. apa barang beli bm, beli yang asal la

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Sesi minum air gas. Iqa pun minum air gas ka??

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Aiii.. dah wat sesi potoshut la pulak

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Ziqri ngan muka gumbira tahap dewa bila dapat naik walker

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
OK.. saya nak gerak dulu ya.. babai

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Posing bersama kupu kupu (dua pupu da)

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Buat lagi muka kelako dia tu.. comel la tu

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Bila awak nak kasi balik saya punya walker haaa

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Awak kan dah boleh jalan.. apa da nak pakai walker lagi

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Dah.. jom kita gerak ke HSA pulak.. babai aidil

Enjoice...Sharing is power!!!

Jumaat, 5 November 2010

Ziarah 101105 : New born cucu cik enab

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Tarikh : 5 November 2010
Masa : 2.10 petang
Tempat : Taman Nusantara
Mood : Sukanya..

Ni cucu keempat cik enab. Nama dia susah tul nak sebut.. Sampai aku pun lupa. Tapi cam last dia kusairi cenggitu la. Semuanya lelaki. Pergghhh.. Bukak pintu abang-abang dia dah berlari keluar main kat laman. Biasala, lelaki.. Nanti ziqri cemana tak tau la kan.. harapnya tak la buas sangat kan.. hihihi..

Klik untuk cerita penuh



©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Semua takut memula.. pakat dok dedekat atuk dia ja semua

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Mama ajak minum baru pakat pakat gi minum

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Ni la cucu keempat cik enab

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Seronok nengok baby baru.. rasa cam ziqri dah besar ja

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Dah.. salam acik.. ziqri dah nak balik nih

Enjoice...Sharing is power!!!

Isnin, 15 Mac 2010

Zikri's first day at home

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besarHari ni hari pertama Ziqri tidur kat rumah. Hmmm... leh ler nengok camner reaksi dia malam ni. Kat spital berair-cond jer sekeliling. Kat rumah takde.. Masa letak kelambu lipat ni dia cam tak selesa sangat. Mana taknya.. rasa macam kena kurung la pulak. Kat spital mana ada kurung-kurung cenggini. Luas terbentang semesta alam. Kat rumah lain sikit Ziqri, ada nyamuk, ada semut, ada sekorrr anok tupaaa.. melalut la pulak..

Tapi buat masa ni.. Alhamdulillah.. enjoy jer dia. Tapi dia punya diet memang dah ikut spital nyer.. Setiap 3 jam dia akan berak dan nak minum susu pastu.. tapi dia minum sikit jer.. memula semalam aku dah ikut diet dia kat spital, bagi enfalac a+, pagi ni aku tukau pakai nan pulak.. Lepas dapat nan tadi, banyak jugak dia minum; berbanding enfalac.. ni dah tidur dah.. yang tak tidur lagi ni bapak dia.. pasal aku dah terikut jadual dia la pulak.. Jam 8, pastu jam 11, pastu jam 2, pastu jam 5, jam 8 tadi pun baru bagi dia minum.. ala.. yang minum nan tu..

Ni nak kuar merayap la pulak. Nak gi sekolah mama dia, nak gi sekolah abah dia, nak gi spital dia ambik dokumen..(semalam ahad, bahagian rekod tutup), pastu nak gi amik printer kat cytech, pastu nak gi merayap ke pasaraya lagi, supaya senang kena pow lagi ngan kakak-kakak dia.. hahahaha... last sekali nak gi klinik gelang patah buat report..

::Klik untuk cerita penuh::





©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Masih enjoy sleeping lam khemah camping dia.. ikut cakap kakak iqa dia la ni..

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Waaa.. besar la khemah kemping bi.. kata kakak inaz @ kakak adik @ ex-adik @ adik tua

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Tengok aku masuk dia pun nak masuk jugak.. posing lak tu.. memang inaz betul la.. malam ni kalau abah jumpa inaz lam ni.. siap bontot tuu..



Enjoice...Sharing is power!!!