mknace unlimited™|The Colours of Life

Welcome to a small world around me and a simple life of mine in full colours. Together we share the beauty of the world. Sharing since '04 on fotopages, blogger on '07.

mknace unlimited™|The Colours of Life

With warmest regards and wishes joy for all.

mknace unlimited™|The Colours of Life

Kufic square art practitioner.

mknace unlimited™|The Colours of Life

Some of the figurines as the hobbies of collecting them.

mknace unlimited™|The Colours of Life

All of us | the colours of life.

Memaparkan catatan dengan label mersing. Papar semua catatan
Memaparkan catatan dengan label mersing. Papar semua catatan

Selasa, 21 April 2015

Keropok lekor haji puteh mersing


Keropok lekor haji puteh mersing. Masa OTW back sempat nyinggah jap. Mulanya nak gi AmLiza, tapi dah sold out. Next tentulah haji puteh. Dah tambah tempat observe cara buat kepok lekor tu. Masa balik, kat jemaluang; terserempak accident. Lori beras. Berasnya dah terjatuh ke atas jalan. Hope semuanya ok lah.

Sabtu, 21 Februari 2015

2013 in memory : Pemantauan kesediaan sistem pengurusan sekolah - Mersing


2013 in memory : Pemantauan kesediaan sistem pengurusan sekolah - Mersing. And the program bermula! Mersing. Here I come.

Selasa, 27 Ogos 2013

Kembara Mahkota Johor 2013 - Day 3


Kembara Mahkota Johor 2013 - Day 3
26 Ogos 2013 (Isnin)

8.00 pagi
DATARAN TASIK PUTIH, KLUANG

8.45 pagi
PADANG KAMPUNG SRI LUKUT, KAHANG
Lawatan pameran
Demonstrasi kraftangan Orang Asli
Sukan rakyat


10.45 pagi
PUSAT PENYELIDIKAN EKOSISTEM MARIN (EKOMAR) TG RESANG, MERSING
Taklimat EKOMAR

12.00 tengahari
PANTAI AIR PAPAN, MERSING
Majlis Pengisytiharan Taman Laut Sultan Iskandar
Majlis Perasmian Pusat Penetasan Penyu Kampung Air Papan, Mersing Johor
Sukaneka Pantai
Pertandingan Permainan Tradisional
Penyampaian bantuan MAIJ dan JKM kepada penerima bantuan
Cabutan bertuah 3 kaum disempurnakan oleh DYMM Sultan Johor



3.00 petang
FELCRA SUNGAI ARA, KOTA TINGGI
Hidangan minuman cendol dan air kelapa

4.00 petang
PANTAI TELUK MAHKOTA TANJUNG SEDILI, KOTA TINGGI
Demonstrasi menyiang belangkas
Demonstrasi mengopek kelapa
Pameran Wetland
Program Ramah Mesra bersama kaum Kanaq
Penyampaian sumbangan duit raya kepada kaum kanaq
Pertandingan membina replika pasir (5kumpulan)
Pertandingan futsal pantai
Pertandingan bola tampar pantai
Pertandingan Mr. dan Mrs. Kota Tinggi (5 kumpulan)
Penyampaian bantuan sumbangan MAIJ (30 buah basikal) dan penyerahan kunci Rumah Bina Baru seramai 6 orang penerima


6.00 petang
SEBANA COVE, KOTA TINGGI
Bermalam

Via Blogger PC Edisen

Enjoice...Sharing is power!!!
mknace unlimited™ | The Colours of Life

Ping your blog, website, or RSS feed for Free


Sabtu, 15 Jun 2013

Aktiviti awal minggu naik sekolah



Aktiviti awal minggu naik sekolah. Actually, agak sibuk sikit minggu ni. So, akan masuk entry by part. Maybe banyak yang gabung abis abisan. So, mula dengan taklimat perluasan sps. Dua daerah lagi, pasir gudang hari isnin dan mersing hari selasa. Read on...

Sabtu, 23 Mac 2013

Babai Felda Residence, Tanjung Leman

Babai Felda Residence, Tanjung Leman. Makan. Checkout. Bergerak pulang. Singgah jap ke Jeti Tanjung Leman. Satu-satunya tempat yang ada souvernir untuk dibeli. Tapi harga... mak datuk. A bit higher bagi aku. Ye lah. dah biasa beli benda yang sama di mersing. Tapi mersing pun boleh tahan jauhnya. Kalau terdesak, better beli ja, terutama kalau bukan nak bergerak ke arah mersing.

Babai Felda Residence, Tanjung Leman

Jenjalan petang di Felda Residence, Tanjung Leman

Lupa la pulak nak masukkan suasana petang di Felda Residence. So... Layan nooo...

 
Café

 
swimming pool

Ahad, 30 September 2012

Pemantauan Mersing

Rabunya ke Mersing, Felda Nitar to be exact. Buat pemantauan ke dua buah sekolah. Hmmm... Quite OK with beberapa perkara yang perlu ditambahbaik. Masa nak balik singgah ke tepi pantai. Beli kopok. Baru ni la aku jumpa kedai idaman tu. AMliza ropernya, bukannya Amrizal seperti yang digembar gembur tempohari... Nice..

mknace unlimited™ | Pemantauan Mersing
makan nasi lemak ayam.. hmmm... ikan bilis diganti ngan ikan tongkol, orang sini panggil tuna yerkk..

mknace unlimited™ | Pemantauan Mersing
SMK Nitar on the go

mknace unlimited™ | Pemantauan Mersing
encik fadzli yang sentiasa berkot... hehehe

mknace unlimited™ | Pemantauan Mersing
sk lpkp nitar 1 ada cikgu comel, namanya tu

mknace unlimited™ | Pemantauan Mersing
jumpa jugak kedainya,akhirnya...

mknace unlimited™ | Pemantauan Mersing
sekilo beli kopok kering... alang alang



Via Blogger PC Edisen

Enjoice...Sharing is power!!!
mknace unlimited™ | The Colours of Life

Ping your blog, website, or RSS feed for Free


Khamis, 17 Mei 2012

SK Punan - something special

Rezeki tengahari. Semestinya bukan lembu, but something else. Kena ingat, kami kat tengah hutan nih. So makanlah apa yang ada kat sini.

Posted via Blogger Tab



SK Punan - dari kamera En. Zaidi

Ni aku share picas dari kamera en. Zaidi. Enjoice...

Posted via Blogger Tab















SK Punan

Sekolah ni letaknya dalam kawasan taman negara malaysia. Sesuatu yang diluar jangkaan aku. Perrgghhh... Keseluruhan pelajarnya dari perkampungan orang asli disekitarnya. Tapi alhamdulillah, semua kemudahan berfungsi dengan baik.

Posted via Blogger Tab 






Jumaat, 11 Mei 2012

Kembara Mahkota Johor 2012


Picas shared from http://www.mppg.gov.my

Sultan Johor, Sultan Ibrahim Sultan Iskandar, akan mengetuai jelajah Kembara Mahkota Johor (KMJ) 2012 selama empat hari yang akan bermula pada 13 Mei ini dalam ekspedisi yang disertai oleh motosikal berkuasa tinggi. Dalam siri jelajah meliputi jarak 1,012 kilometer itu, Sultan Ibrahim akan menunggang motosikal Harley Davidson Street Glide. Pelancaran ekspedisi itu akan disempurnakan oleh Perdana Menteri, Dato' Seri Najib Tun Razak di perkarangan pasar raya TJ Mart, Kulaijaya dan akan berakhir di Plaza Angsana, Johor Bahru.



Picas shared from http://www.medkom.my

Setiausaha Kerajaan Negeri, Dato' Obet Tawil, berkata Sultan Ibrahim telah berkenan untuk menyampaikan sumbangan kepada 952 penerima terpilih yang terdiri daripada golongan yang memerlukan bantuan di seluruh negeri ini. Antara barang sumbangan berkenaan ialah mesin rumput, mesin pengadun tepung, mesin jahit dan ketuhar yang kesemuanya bernilai RM786,780. Selain itu, tarikan terbaru kembara kali ini adalah acara cabutan nombor bertuah untuk dua pemenang di setiap daerah yang berpeluang mendapatkan sebuah motosikal Honda EX5 setiap seorang

Sepanjang program berlangsung, Sultan Johor turut berkenan untuk mengadili pertandingan memasak Bubur Lambuk 1Malaysia di Felda Bukit Aping Barat, Kota Tinggi. Baginda juga dijadualkan menyaksikan pertandingan sukan rakyat, pertandingan masakan tradisional, pertandingan boling kelapa serta demonstrasi dan pameran makanan tradisi Jawa dan Bugis. Ekspedisi berkenaan akan singgah di 20 tempat termasuk Felda Residence Tanjung Leman, Mersing; kampung Parit Haji Hassan, Kluang; kedai kopi Nanyang Pekan Yong Peng, Batu Pahat; Taman Awam Tasik Segamat; kampung Teratai, Bukit Serampang, Ledang; Pantai Leka, parit Jawa, Muar; kampung Puteri Menangis, Pontian dan Kompleks Komuniti, Kempas.




Logo 2012 ciptaan Muhamad Gazali A. Rahim


Posted via Blogger PC edisen


Sabtu, 3 Mac 2012

Tahniah abang Halil

Pagi ni aku ke Mersing. Gi ngan en. Kairul. Sampai sana around 12. Dah nak balik boleh la pulak terserempak dengan rombongan pengantin. Snap. Snap. Apapun tahniah pada en. Halil. Murah rezeki pas ni.


Jumaat, 5 November 2010

Jom Ronda-Ronda : Perusahaan Keropok Haji Puteh

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Tarikh : 3 November 2010
Masa : 1.45 petang
Tempat : Mersing
Mood : Oooo.. ni ker tempat kepok glamer tu

Lam 1.30 petang semua dah gerak balik. Tapi nampaknya semua menghala ke satu tempat terlebih dulu. Yaa.. tempat jual kepok lekor. Sini rupanya tempat juai kepok tu. Banyak kali lalu, tapi pasal aku tak familiar, memang tak tau pun kat sini. Lepas roundabout lepas jambatan turun ke bawah. Memang macam macam ada.. Beli la kepok untuk bebudak kat rumah sana nun. Dan tak lupa sotong untuk adik inaz yang memang suka makan sotong.

Klik untuk cerita penuh



©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Sini rupanya tempat dia

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Sekeliling ada kedai kepok, tapi semua kata yang kat sini paling best

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Ni ler kedai haji puteh tu

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Selain kepok, memacam barangan laut cam ikan kering, ikan satay, sotong dsb ada dijual

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
motor tu leh lepak amik gamba je ye.. tak dijual

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Pilih bang, pilih

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Ni bahagian kepok lekor.. harga leh tahan la

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Ada tiga jenis.. aku ambik serba sikit (lelama jadi banyak hehehe)

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Ni bahagian kepok kering

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Sotong ngan ikan kering

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Yang kuning tu kepok ketam.. en.amizan jangan la pandang saya gitu

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Adik inaz paling suka sotong nih.. aku beli la serba sikit jugak

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Acara membayar pun bermula

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
akak tu leh kenal la pulak ngan en.amizan, kata tak pernah datang

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
rupanya ni ler tempat tumpuan dia dedulu

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Nak beli jugak ka.. tak yah la

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Ni pun ada.. tapi tak leh celen mak bee pekan rabu punya lagi ni

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Jam dua tepat kami dah mula tinggalkan mersing.. babai.. dan aku sempat snap gambo tokong ni lagi

Enjoice...Sharing is power!!!