mknace unlimited™|The Colours of Life

Welcome to a small world around me and a simple life of mine in full colours. Together we share the beauty of the world. Sharing since '04 on fotopages, blogger on '07.

mknace unlimited™|The Colours of Life

With warmest regards and wishes joy for all.

mknace unlimited™|The Colours of Life

Kufic square art practitioner.

mknace unlimited™|The Colours of Life

Some of the figurines as the hobbies of collecting them.

mknace unlimited™|The Colours of Life

All of us | the colours of life.

Memaparkan catatan dengan label beraya. Papar semua catatan
Memaparkan catatan dengan label beraya. Papar semua catatan

Ahad, 25 Ogos 2013

Beraya edisi Gelang Patah


Beraya edisi Gelang Patah. Hari ni pun sambung beraya lagi. Petangnya ke rumah kawannya si Iqa. Pastu merayap jap kat gelang patah sebelum gi beraya rumah abang izat sebelah malamnya. Read on...

Selasa, 20 Ogos 2013

Beraya di rumah Cikgu Masziana


Beraya di rumah Cikgu Masziana. Wakakaka... Skema abis tak tajuk posting aku kali nih. Memang skema abis abisan nih. Hehehehe. Balik ja dari kije tadi, mama dah bisik. Malam ni kita gi rumah kawan yerk. Semua dah setel dah. Wow. Baguih nih. Kalau tak disebabkan streamyx buat hal petang tadi nih, aku ler orang yang paling gumbira malam ni. Ahahaha. OK. Balik ke cerita rumah terbuka nih. Lepas ja isyak terus kami gerak ke taman gelang emas. Read on...

Ahad, 19 September 2010

Edisi jom beraya lagi

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Tarikh : 18 September 2010
Masa : 8.20 malam
Tempat : Nusa Perintis
Mood : Jom beraya lagi jom

Malam ni kitaorang pergi beraya lagi.. Rumah puteri, dua pupu iqa. Iqa la paling suka, puteri dah siap sedia nunggu iqa. Dah susun semua permainan ngan buku nak main sama ngan iqa. Malam tu kami makan laksa tomyam. Pergghhh.. pedaih, masam semua cukup la. ngam gila.. iqa ngan adik inaz tak tahan.. langsung gi main ngan puteri ja..

Klik untuk cerita penuh



©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Adohaiii.. iqa ni.. makin buruk lak gaya dia bergambo

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Lama sangat nunggu, abang izat gi beraya kat rumah jiran dia dulu

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Sapa leh tahan nengok pipi si ziqri nih

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Iqa nak main dam boleh ...

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
sukanya ziqri

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Mama lagi suka..

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Nampak tak kuih batang buruk nih.. bebudak ni gelak dengar nama dia

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Ziqri dapat main kat tempat mainan baru

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Suka tak ziqri??

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Mananya si ziqri ni suka baring.. dah nak angkat badan dia dah

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Iqa pulak yang dukung.. hiii.. ngeri tuh

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Dah jom kita makan laksa tomyam dulu

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Aksesori biasa

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Taruk mama taruk..

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Cam biasa.. aku aksesori mesti banyak bawang punya la

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Ziqri dah tido.. asal jalan tido..

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Both balqis ngan both puteri

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Macam-macam aktiviti diaorang ni buat

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Dah siap lukis lukis dah haa

Enjoice...Sharing is power!!!

Khamis, 16 September 2010

Lepak-lepak malam Hari Malaysia

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Tarikh : 15 September 2010
Masa : 8.40 malam
Tempat : Rumah den
Mood : Lepak lepak

Malam ni kami lepak-lepak jer kat ruang tamu sesambil nengok tv. Sementara tu adik ngan iqa dok kat ruang tengah sambil buat kije rumah.. ye lah.. hari jemaat ngan sabtu ni kan dah naik sekolah. Tetiba ada keter benti depan rumah.. ooo.. Abang izat datang beraya. Bebudak ni semua pakat ke ruang tengah. Aku nengokkan adik yang masih dok wat kije rumah. Iqa lak dah sibuk nak bermain jer.. Last-last diaorang main dam. Saja aku tak ambik gambo, pasal sibuk ngaja iqa ngan puteri..

Klik untuk cerita penuh



©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Sementara nunggu inaz siap wat kije rumah, meh kita selongkar dulu kotak mainan; cari apa yang boleh kita main sesama

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Inaz masih buat kije lagi

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Abah.. main badminton ni boleh tak.. tak boleh..

Enjoice...Sharing is power!!!

Isnin, 13 September 2010

Raya area Johor

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Tarikh : 13 September 2010
Masa : 5.00 petang
Tempat : Merata skudai
Mood : Jom beraya selagi dapat beb, esok dah start kije

Petang ni kalau ikut aku nak sental sikit keter aku tuh. Cam kotor dah pun ada. Sekali mama kata toksah la lagi. Petang ni kan nak kuar beraya lagi. Ye la.. Esok aku dah kije, hari ni la pun kalau nak kuar beraya. So pakat pakat siap la. Sib baik sempat srika baju tadi. Nanti balik sure dah malam kan. So plan la nak pi mana dulu. Memula nak gi orkid dulu, last kali baru gi rumah cik mis. Aku cadang gi rumah cik mis dulu, pasal tak sesuai sangat untuk ziqri jalan memalam, tetambah area tu hutan sikit. So bergerak la kitaorang..

Klik untuk cerita penuh



©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Rumah memula kitaorang pergi rumah cik mis.. iqa ngan inaz dah meluru ke kolam ikan depan rumah

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Banyak tak ikannya iqa

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Adik dah main sangkar burung la pulak

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Jom masuk dalam

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Cik munah jer ader, yang lain semua jalan beraya

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Sempat lagi mama berposing bersama ziqri

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Dah.. jom kita gi rumah busu la pulak

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Mohon maaf zahir dan batin

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Sempat lagi bebudak ni main dart kat luar.. patut senyap jer

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Waaa.. jarum dart terapung tuh

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Kawasan belakang rumah cik mis

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Busu tadak, teruih pi rumah cik wi

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Ada orang tak ni

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Nenek wi pun baru balik kije

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Nenek wi siap goreng mihun lagi tu.. susah susah jer

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Ada jer benda yang dimain si iqa nih

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Ziqri bersama pak long boboi nya

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Adik inaz pulak merajuk, sekarang ni pantang kena tegur mesti nak merajuk

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Sedap mihunnya iqa

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Adik inaz makan mihun sama mama

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Nak mihunnya abang izam.. kasi perabis sumer

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Waa... ni versi hapgred lagi ni.. siap peluk lagi lepas salam..

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Gi rumah makcik chumpu la pulak

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Dah.. beransur pulang la. Satu lagi aku nak ngelak bebudak ni nengok citer momok the movie tuh.. kang ngigau susah

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Waaa.. siap lompat lompat tuh

Enjoice...Sharing is power!!!