mknace unlimited™|The Colours of Life

Welcome to a small world around me and a simple life of mine in full colours. Together we share the beauty of the world. Sharing since '04 on fotopages, blogger on '07.

mknace unlimited™|The Colours of Life

With warmest regards and wishes joy for all.

mknace unlimited™|The Colours of Life

Kufic square art practitioner.

mknace unlimited™|The Colours of Life

Some of the figurines as the hobbies of collecting them.

mknace unlimited™|The Colours of Life

All of us | the colours of life.

Memaparkan catatan dengan label kontraktor. Papar semua catatan
Memaparkan catatan dengan label kontraktor. Papar semua catatan

Sabtu, 27 November 2010

Apasal panas tetiba nih

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Tarikh : 27 November 2010
Masa : 2.00 petang
Tempat : Wawasan 2
Mood : Apakes la pulak ni

Memulanya, dok layan internet.. Sedar-sedar internet layan aku. Terlelap la pulak. Ni la penangan makan nasi lemak di hari cuti. Kena pulak cukup ramuan semua. Tu yang orang kedah sana terutama petani suka makan nasi lemak. Pasal dia memang bagi tenaga, terutama untuk bersawah kan. Tapi kalau makan pastu tak buat apa-apa.. Insyaallah.. wajib tertido punya..

Bangun pun sebab mama dah bising.. Dalam panas-panas cenggini pun boleh tertido ka.. Ahh.. ye la. apasal panas. Letrik dah dekat setengah jam putus abang oii.. La.. yeker.. So, lepak kat luar dengan ziqri. Sekali nampak la pulak pekerja-pekerja yang tengah mengecat tiang tnb nih.. adakah diaorang ni dalang disebalik takde karen nih.. Entah la kan.. Tapi lepas diaorang dah setel semua kerja-kerja mengecat ni.. majiknya adalah.. karen ada balik.. sahih la tu..

Klik untuk cerita penuh



©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Tekunnya brader ni mengecat

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Buang pelekat kat bawah dan atas.. gunanya pelekat ni supaya cat tak berkecah.. nampak cantik ja macam lukis guna pembaris gitu

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Si hitong pun sibuk dok memerati

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Ahhh.. gatei lak kepala aku nih

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Jangkit kat tengkok la pulak

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Tiang depan rumah aku dah setel

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Ni pun dah setel.. dan majiknya.. pastu terus ada karen.. aku mushkil

Enjoice...Sharing is power!!!

Rabu, 17 November 2010

Penyambungan kuasa oleh TNB

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Tarikh : 15 November 2010
Masa : 5.30 petang
Tempat : Jalan Wawasan
Mood : Kalau tak siap nih bergelap la malam nih

Balik ja kije petang ni dah nampak keter lori penuh depan rumah aku. Pergghhh.. Semua dah datang, TNB, kontraktor. Memang penuh lah depan rumah aku nih. Nak tak nak. Parking belakang ajer la. Nak buat camner. Diaorang start buat kije penyambungan dari kul 10 pagi kata mak. Maknanya dari pagi tadi la orang dah takde karen. Layan ajer la nengok orang wat kije kat luar rumah. Ye lah.. nak buat apa lagi. Karen takde. Kan terbengkalai sumer kije.

Klik untuk cerita penuh



©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Nak wat camner, parking aje la kat belakang nih

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Dia ganti kotak janakuasa yang baru

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Apa kena nama bender kat atas tu ntah, transformer kot

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Pasang bang, pasang betui betui tau

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Bebudak kampung pun turut sama lepak nengok diaorang wat kije

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Leh tahan lama jugak asik dok perbetul kedudukan ja. Ya lah.. kang tak betui susah pulak nak perbetui nanti

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Amboih.. sekor ni pun sibuk mengusha jugak ka

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Masih dok pasang benda alah ni lagi

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
OK ngam

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Dah betui baru leh buang rantai pengangkat tu

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
OK dah boleh tarik dah

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Kerja kerja skru menyekru diteruskan

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Sementara tu kontraktor membantu lam urusan perkabelan

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Siap pasang besi penghalang tu, mana tau ada yang gila nak kaya cepat datang mencurik ka apa nanti

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Kesan tayar lori tadi

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Pergghhh.. lalu sebelah keter aku tuh.. ngeri beb.. kalau tanah pun leh jadi gini.. dah la sipi sipi ja dia bawak

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
OK.. bulldozer pun dah mula bergerak nak mengambus tanah

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Ni yang kat depan rumah aku.. dah setel

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
OK.. sudah boleh kasi kambus semua ya

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Bebudak pun dah makin mendekatkan diri

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Brader ni terpaksa menghalau.. kang kena cangkul ka apa kan dah susah

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Tengok la deretan fius kat atas kotak tu

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Apa lagi yang dibuatnya tu

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Brader nih dah tak sabar nak pasang fius tu dah tu.. aku lak dah tak sabar nak buat kije kat pc

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Lori ni pun dah sampai..

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Kalau lepak lepak kat tangga ni mesti best kan

Enjoice...Sharing is power!!!

Selasa, 16 November 2010

Kije yang masih lum setel

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Tarikh : 14 November 2010
Masa : 7.00 malam
Tempat : Wawasan 2
Mood : Alamak.. ingatkan dah setel

Perghhh.. memang banyak tul kontraktor. Pagi tadi kontraktor bab tarik kabel lam tanah. Petang ni pulak kontraktor bab pasang-pasang kabel ke punca / kotak la pulak. Nanti bila geng TNB pulak datang soheh la kami semua bergelap cenggini. Tapi rasanya bukan hari ni la hendaknya kan. Aku cukup tak suka letrik tarak time cuti kat umah. Nak layan tenet pun susah..

Klik untuk cerita penuh



©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Siap pasang payung tu, yelah.. hujan kan..

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Pasang kabel ke tiang dulu

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Letak protection.. besi berlubang.. tak la cepat jatuh terkulai nanti

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Operasi masukkan besi

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Lebihan dipotong

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Pastu checking last semua sambungan sebelum tnb datang untuk operasi penuh sambungan nanti.

Enjoice...Sharing is power!!!

Ahad, 14 November 2010

Kotak janakuasa baru - Setel

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Tarikh : 13 November 2010
Masa : 9.18 pagi
Tempat : Wawasan 2
Mood : Sepoi sepoi bahasa

Pagi ni last diaorang ni wat kije. Dah setel dah pun urusan pasang kabel dan kotak janakuasa(?) baru. Ratakan balik kawasan yang diaorang korek untuk pasang kabel bawah tanah tu. Pasni no more berselirat kat langit lagi la kot agaknya. Nampak kemas sikit.

Masa borak tu ingatkan semua dah setel.. yang tergantung tu diambik bawak balik la kan. Rupanya nanti orang dari tnb nanti akan datang tarik dari kabel lama dan pasang/sambung ke kotak baru nih. Kami tak berani bang katanya lagi. Ini letrik mati punya ni. Kena tutup satu Gelang Patah baru pasang. Yeker.. Harap harap bukan masa cuti la diaorang akan pasang nanti.

Klik untuk cerita penuh



©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Ni kira last level untuk diaorang punya kerja. Kabel semua dah ditanam. Ada lebih kurang 4 kabel ditarik. Satu ke depan rumah aku, 2 ke depan, dan satu ke belakang (surau).

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Pasni tunggu tnb la pulak untuk menyetelkan kerja kerja penyambungan dari lama ke baru nih

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Dah.. semua dah leh berkemas dah. setel kerja.

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Ni kabel untuk tiang depan rumah aku.

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Ziqri enjoy ja dengar bapak dia borak dengan brader kontraktor nih..

Enjoice...Sharing is power!!!

Ahad, 5 September 2010

Proses pembaikan paip bocor

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Tarikh : 5 September 2010
Masa : 3.35 petang
Tempat : Jalan Wawasan 2
Mood : Waaa... boleh amik gamba maa..

Depan rumah che din dah 3 hari air bertakung. Tadi, masa dok lepak-lepak nengok ucu tanggalkan door visor dia, tetiba satu lori berhenti depan rumah aku. Penuh ngan paip kaler biru lam dia. Apa kes lak nih. Sejurus pastu satu backhoe sampai. Oooooh.. Ni mesti pasal nak perbetulkan paip bocor depan simpang rumah che din nih..

Klik untuk cerita penuh



©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Memulakan kerja-kerja mengorek

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Lori yang penuh ngan paip-paip biru

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Dah pecah dah jalan tar nih

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Makin dalam dia korek

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Brader baju merah tu mengecheck samada paip tu dah sampai ke belum

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Tambah korek lagi

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Mana la paip yang pecah nih..

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Dah sampai paras pinggang dah nih

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Korek lagi

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Masih tak jejak lagi

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Jap-jap.. aku nengok dulu

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Macam dah jumpa jer

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Brader nih gi amik penyambung baru

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Yang ni muat agaknya

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Haaa.. boleh la ni

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Bawak ke sana

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Ni ler yang akan ditukar baru

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Bebudak pun dah makin ramai mengerumuni lubang tuh

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Dalam dak tempat paip tu.. kalau tak habis la pecah masa lori lalu lalang

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Aku pun masuk jap tukau lens..

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Jom kita kesana ziqri.. baru korang tau aku amik gambo sebelah tangan jer tau.. sebelah lagi dukung ziqri

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Ziqri ni pun asik nak pegang lens jer kerjanya

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Haaa.. kau.. memang dalam kedudukan paip ni

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Nampak tak paip tu.. tu ha.. depan brader tuh

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Sekali lagi si ziqri beraksi nak mengambik lens

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Dah cam lubang kubur pun ada daa..

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Baru ready nak ditukarkan

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Jangan ko sodok aku dah la

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Kasi tukar sama itu paip

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Jang.. copek sikit jang

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Dah setel.. sila la kambuih balik

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Dik tepi dik.. kang kena sodok kang.. naya

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Dah setel.. siap taruk riben warning..

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Disinilah bersemadinya paip yang bocor itu

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Maybe akan ada team kedua kot yang akan turap balik tempat kejadian nih..

Enjoice...Sharing is power!!!