mknace unlimited™|The Colours of Life

Welcome to a small world around me and a simple life of mine in full colours. Together we share the beauty of the world. Sharing since '04 on fotopages, blogger on '07.

mknace unlimited™|The Colours of Life

With warmest regards and wishes joy for all.

mknace unlimited™|The Colours of Life

Kufic square art practitioner.

mknace unlimited™|The Colours of Life

Some of the figurines as the hobbies of collecting them.

mknace unlimited™|The Colours of Life

All of us | the colours of life.

Memaparkan catatan dengan label korban. Papar semua catatan
Memaparkan catatan dengan label korban. Papar semua catatan

Ahad, 5 Oktober 2014

Lembu untuk ibadah korban Kampung Melayu Baru Gelang Patah


Lembu untuk ibadah korban Kampung Melayu Baru Gelang Patah. Lima ekor kesemuanya. Tapi seekor dapat meloloskan diri semalam. Jadi. Empat ekor lembu dikorbankan pagi ni bertempat di Dewanraya Kampung Melayu Baru, Gelang Patah. Aku tak duduk lama. Ziqri dah penat. Gerak pulang sebelum lembu disembelih.

Sabtu, 4 Oktober 2014

Penjelajahan bermula


Penjelajahan bermula. Maka bermulalah edisi penjelajahan. Dari tempat membesar, ke suatu tempat yang asing dan baru.


Via Blogger PC Edisen

Enjoice...Sharing is power!!!

Ping your blog, website, or RSS feed for Free


Isnin, 7 November 2011

Alhamdulillah

Alhamdulillah, selesai sudah... Masa untuk melapah...

ps: gambar aku tu semua yang long shot jer... Yang dedekat tu ucu punya gambo...


Published with Blogger-droid v2.0.1

Lembu korban mak

Dah sampai pun lembu korban nih. Adhoc habis. Sebelum ni lum dapat. Sekali pagi ni dapat la pulak. Import jauh dari machap tak silap aku. Harga dia 2,800. Tengah tunggu masa untuk dikorbankan.

ps: aku pun mencabutkan diri jejauh... You know why...


Published with Blogger-droid v2.0.1

Selasa, 16 November 2010

Lembu korban sudah mari

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Tarikh : 14 November 2010
Masa : 6.20 petang
Tempat : Wawasan 2
Mood : Waa.. manyak tuu

Sesambil dok lepak depan rumah dok nengokkan kontraktor dok pasang kotak janakuasa baru, tetiba lalu la sebijik lori yang membawa muatan lembu yang leh tahan banyak dia. Pergghhh.. Leh tahan gak ni raya aji nanti. Semua lembu lembu ni dihantar ke padang bola belakang dekat surau sana nu. Kalau kira kasar ada la lam 5-6 ekor.. Nak ke sana macam malas la pulak pasal aku dok nengok geng geng kontraktor ni dok wat kije..

Klik untuk cerita penuh



©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Wa.. bro.. bukan setakat bebudak nengok kita ni bro, siap ada photog skodeng tuh.. pergghhh.. rasa bangga siott..

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Key.. dah nak sampai ya rengrakan sekalian. Nanti kita makan banyak banyak biar tambah gemok lagi tau.. Ai ai cip..

Enjoice...Sharing is power!!!