mknace unlimited™|The Colours of Life

Welcome to a small world around me and a simple life of mine in full colours. Together we share the beauty of the world. Sharing since '04 on fotopages, blogger on '07.

mknace unlimited™|The Colours of Life

With warmest regards and wishes joy for all.

mknace unlimited™|The Colours of Life

Kufic square art practitioner.

mknace unlimited™|The Colours of Life

Some of the figurines as the hobbies of collecting them.

mknace unlimited™|The Colours of Life

All of us | the colours of life.

Memaparkan catatan dengan label iqra'. Papar semua catatan
Memaparkan catatan dengan label iqra'. Papar semua catatan

Ahad, 31 Oktober 2010

Jom ngaji bersama Balqis

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Tarikh : 31 Oktober 2010
Masa : 7.00 malam
Tempat : Rumah den la
Mood : Happy

Maghrib ni dedua balqis dah start semayang jemaah ngan mama dia. Tu pun asik tergelak jer sesikit. Ingat jaman aku bebudak dulu. Sama la, terutama masa semayang jemaat. Tak tau la pasal apa ekks.. Pas semayang maghrib, sambung ngaji sama mama pulak..

Klik untuk cerita penuh



©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Adik sedih ja nunggu turn nak ngaji

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Dah separuh dah iqa ni.. tahun depan khatam la kot agaknya

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Adik dah turun bawah la pulak

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Aiii.. sempat posing lagi gitu

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Memang pantang nampak kamera nih

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Dah gomol ngan ziqri la pulak.. dari tadi dok peluk aku; tetiba ja meluru kat kak ngah dia

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Suka la tu ngan kak ngah dia tu

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Kakak masih membaca ngan kusyuk bersama mama

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Amik closeup sikit

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Angle kasi rendah lagi

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Dah sampai turn adik dah.. ok

Enjoice...Sharing is power!!!

Isnin, 5 April 2010

Iqa di kelas al-Quran

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besarHari Jumaat macam biasa la.. Lepas jer kelas iqa ada kelas iqra' kat bilik JQAF. Memang satu usaha murni yang pihak sekolah buat melalui guru-guru panitia agama islam. Sekurang-kurangnya bebudak ni kenal dan tahu baca al-quran.

Minggu lepas iqa bagitau dia dah baca al-quran. Baru nak bagitau, tu pun kawan dia yang bagitau. Apa la si iqa ni. So, lam group dia, dia sorang la yang baca quran. Aku siap pesan, kalau nak rotan, rotan ajer si budak iqa ni. Pasal iqa ni baca kekadang ikut suka hati dia jer. Orang perbetul pun kekadang dia wat tak tau jer.. Sekurang-kurangnya ada jugak orang yang dia leh takut kan..

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar








Enjoice...Sharing is power!!!

Jumaat, 5 Februari 2010

Kelas Tasmi'

©2010mknaceunlimitedMulai bulan Februari ni, Iqa ada kelas Tasmi' kat sekolah. Kelas Tasmi' ni kelas mengaji Iqra' dan al-Quran. Kelas ni dibuat lepas waktu sekolah. Ada jadual dia. Iqa darjah satu, kena hari Jumaat.

So, tadi aku sesaja borak ngan cikgu bahasa cina Iqa, Pn. Teng. Takpe la dia cakap. Pergi la kelas Tasmi'. Satu hari saja. Bahasa cina pun dah ambik straight seminggu. Sehari jer tak masuk kan.

Lepas jer waktu sekolah aku tunggu Iqa kat kantin. Aiihh, tak turun-turun lagi ni; dia terus gi kelas Tasmi' agaknya. Aku pun terus jer la gi bilik JQAF. Memang dia dah ada kat sini pun. Tengok dia tersengih jer. Iqa kenapa tak baca. Dia dah habis baca dah, kata ustazah dia. Boleh keluar tak? Boleh.. So, aku terus suruh dia keluar gi kelas bahasa cina dia. Hmmm.. dapat masuk dua-dua hari ni. Alhamdulillah..

::Klik untuk cerita penuh::


©2010mknaceunlimited
Cam samurai stail Ustazah Noriah ni. Tak kisahla yang penting budak-budak paham..

©2010mknaceunlimited
Ustaz Sajuli yang nun jauh dipenjuru sana...

©2010mknaceunlimited
Ustazah Chom di hadapan kelas..

©2010mknaceunlimited
Ustazah Salmah di meja pelajar paling hadapan..

©2010mknaceunlimited
Menyorok lak.. Ish.. ish.. ish..