mknace unlimited™|The Colours of Life

Welcome to a small world around me and a simple life of mine in full colours. Together we share the beauty of the world. Sharing since '04 on fotopages, blogger on '07.

mknace unlimited™|The Colours of Life

With warmest regards and wishes joy for all.

mknace unlimited™|The Colours of Life

Kufic square art practitioner.

mknace unlimited™|The Colours of Life

Some of the figurines as the hobbies of collecting them.

mknace unlimited™|The Colours of Life

All of us | the colours of life.

Memaparkan catatan dengan label bandar baru tampoi. Papar semua catatan
Memaparkan catatan dengan label bandar baru tampoi. Papar semua catatan

Rabu, 8 Disember 2010

Asyraf : From GP to Bangi

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Tarikh : 6 Disember 2010
Masa : Bermula 5.00 petang sampai jam 10.++ malam
Tempat : GP sampai bangi
Mood : Kelam kabut

Tepat jam 4.30 petang, terus punch out. Tak pernah lagi aku punch tepat 4.30, means.. betul-betul menunggu 4.30 petang untuk balik. Semuanya pasal nak mengejar kedai kek yang akan tutup jam 6.30 petang kat tampoi sana tu. So, terus memecut sampai ke GP. Terus masukkan beg/barang semua lam keter. Terus gerak ke tampoi balik. Sampai ja kedai.. terus tenang balik. Ye la.. target petang nih memang kedai kek ni ja.. Memang harga dia murah. Dan yang nampak.. lebih kepada kedai borong. Cuma aku tadak mood nak amik gambo lagi kat sini..

Beli barang untuk buat kek. Dari satu dah jadi sepuluh. Dari belakang keter ja dah bawak ke tengah.. Tak kisah la, janji puas hati kan. Terkejut pembantu kedai masa dia angkat barang-barang kek masuk ke keter aku.. Ya Allah katanya.. terkejut la tu nengok barang yang sedia banyak lam keter tu..

Setel kat situ, terus gerak ke Bangi. Singgah dulu kat R&R Machap. Pastu terus gerak balik. Sebab shell takde kat machap, kena singgah sekali lagi di R&R Pagoh untuk isi minyak kali pertama. RM50 untuk minyak dan teruskan balik perjalanan. Sampai di Bangi lam kul 10.++. Tak ingat minit dia baper.. Belasah dulu sate samuri yang dah memang mak yang beli dari petang tadi.. Klik cerita penuh untuk detail >>>



©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Adik dah tarak mood.. pasal baru bangun tido.. kaki krem la, adik penat la.. sebab nak suruh dukung..

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Tempatnya bertutup penuh.. satu cara yang bagus jugak nak elak lalat yang memang semua dah tau memang banyak kat machap ni. pintu dua lapis, berair-cond

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Makan kat sini ja la.. mee bandung 2, mihun soto satu

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Adik macam biasa la makan bihun soto

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Iqa makan mee bandung sama mama dan nenek

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Aku.. nasi daun pisang.. yang mak kata nasi ambeng.. aduiihh

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Dah.. jom makan

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Memula pelik jugak nengokkan atap kat tempat parking bas/lori ni.. apasal ada bintik bintik gitu

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Tengok betul betul rupanya burung burung beristirehat kat atas tu.. perghhh!!!

Enjoice...Sharing is power!!!

Ahad, 5 Disember 2010

Edisi merayap cari barang kek

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Tarikh : 5 Disember 2010
Masa : 10.00 pagi sampai 2.00 petang
Tempat : Dari GP sampai la ke Tampoi
Mood : Penat wehhh.. dah la hasrat tak kesampaian

So, pagi ni mula la episod aku kuar cari barang nak wat kek ngan semua famili. Target, kedai barangan kek kat tampoi.. Apa pun singgah Yos, GP patah untuk wat benchmarking.. Pergghh... harga leh tahan. Agak tinggi. So teruskan jugak la misi mencari barangan kat tampoi, pasal kitaorang memang nak buat kek bebanyak nih.. tahap bukak kilang pun dah ada nih..

So, merayap la kitaorang ke tampoi.. Pekan lama nih.. Lepas volvo belok kiri.. pastu nampak angsana berdepan belok kanan.. Tak nampak pun kedai kek nih.. Kata sebelah kedai baiki keter. Kedai arang pun tak nampak. Dah melelong beberapa kali baru call mat nor balik.. Sahih la kedai yang aku target memula.. Dan sahih tutup..

Gerak ke bandar baru tampoi pulak. Sebelah kedai pc yer.. merayap punya merayap.. Terperasan.. Dapat jumpa.. Dan sekali lagi..TUTUP!! adoiii... tensennya.. Last last merayap ke Jusco.. Saja amik angin.. Nak tengok sesi perjalanan kami klik cerita penuh >>



©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Tempat benchmarking kami.. ni kedai yang paling murah kat gelang patah.. kalau harga lebih tinggi dari sini kira masa balik nanti singgah sini ajer la kan.. buat apa nak beli kalau dah lagi mahal dari sini.

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Si bujang ni pantang betul kalau naik keter.. mesti tidur punya

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Kat sini la kedai barangan kek tu, dah disahkan benar oleh encik mat nor.. masalahnya, kedai dia memang takde banner ka signboard ka.. pening beb

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Masuk kot lorong kedai arang tu menjadikan aku melopong.. tak sangka ada kedai lam lorong nih.. banyak lak tu

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Keter diparking bersimpang siur.. sib baik aku bawak savvy hari ni.. senang nak cilok

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Tengok la.. siap kedai cat sebesar alam tuh

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Gerai gerai tumbuh hampir disetiap tempat sepanjang lorong.. depan rumah orang pun ada

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Teringat la pulak chinta chanduri tengok nama kedai nih

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Dah nampak angsana kan kat depan tuh

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Kedai kain pun bersepah

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Juai barang pengantin pun ada

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Dah.. kita belok kuar la.. gi tampoi baru la pulak

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Sama nasib.. tutup daaa...

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Dah la.. patah balik.. sesambil tu amik gambar najib 1mesia kat depan angsana

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Dah sampai tol perling.. nampak sangat nak ke jusco pasni

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Tol pun mama snap

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Belasah ajer la mama.. tu yang tak suka sangat kasi kamera kat mama.. snap tak hingat.. ni pun aku dah delete baper banyak gambo..

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Jusco bukit indah

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Jom la masuk jap.. hilangkan tensen.. kebetulan.. mama pun ada mender nak beli kat sini

Enjoice...Sharing is power!!!