mknace unlimited™|The Colours of Life

Welcome to a small world around me and a simple life of mine in full colours. Together we share the beauty of the world. Sharing since '04 on fotopages, blogger on '07.

mknace unlimited™|The Colours of Life

With warmest regards and wishes joy for all.

mknace unlimited™|The Colours of Life

Kufic square art practitioner.

mknace unlimited™|The Colours of Life

Some of the figurines as the hobbies of collecting them.

mknace unlimited™|The Colours of Life

All of us | the colours of life.

Memaparkan catatan dengan label play. Papar semua catatan
Memaparkan catatan dengan label play. Papar semua catatan

Ahad, 13 Februari 2011

Now, I'm 11 month old..

Klik untuk gambar yang lebih besar
Jap ja saya dah 11 bulan
Kejap ja dah 11 bulan. Genap hari ni, ziqri dah pun 11. Dah pandai main bola, jalan jalan keliling rumah. Tadi mama dia pakaikan dia kasut dan beg. Waa... dah nak gi sekolah ka encik ziqri? Satu rumah dia pusing dengan beg dan kasut dia>>>>



©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
nak tengok saya jalan yea

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
apasal cerah ja sebelah atas nih

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
cerah lagi.. silap la pulak aku bounce flash nih

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
aaa.. baru ok

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
lepak ngan mama dia

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
nak merayap lagi tak

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
jom kita ke sekolah

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
yea yea.. nak gi sekolah dah

Enjoice...Sharing is power!!!

Kalau dah nama kebudak kerol

Klik untuk gambar yang lebih besar
Tengok la nih, ni perangai bapak dan pakcik makcik dia satu ketika dulu nih
Balik ja dari program larian perdana tu, nengok kebudak ni semua senyap ja. Rupanya dok menyorok lam kem buatan sendiri kat penjuru rumah. Elok ja buat, pakai penyandar sofa tuh.

Tu yang teringat balik jaman kebudak dulu. Aku la kepten. Terbalikkan kerusi kusyen rotan tu, dia punya kusyen susun cam blok, pastu taruk selimut la pulak keliling. Tu yang turun baeeekk punya kat kebudak sendiri. Layan ajer la..

ps : yang bising mama dia la, dah semak satu rumah..>>>>



©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
tengok tu.. siap menyorok tuh

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
inaz sempat ngendap tuh

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
aaiii

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
ada orang lain lagi rupanya

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
nyorok jangan tak nyorok

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
semua ada rupanya

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
dahh.. kuar kuar kata mama dia

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
jom kuar.. dah kena serender dah nih

Enjoice...Sharing is power!!!

Rabu, 8 Disember 2010

Asyraf : Bergumbira di Baling

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Tarikh : 7 Disember 2010
Masa : 6.25 petang
Tempat : Rumah di Baling
Mood : Sukanya mereka

Dah sampai Baling dah.. Bebudak ni pun dah start bermain bersama dengan baik dah.. dengan baik tu.. biasanya jap ja.. pastu perang dunia ketiga pun meletus la.. Harap harap kekal sampai bebila cenggini. Harap harap la kan.. InsyaAllah.. Klik cerita penuh untuk detail>>>



©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Jom main sesama

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Baguih dok ada aaa

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Mana la pulak si ziqri ni dapat pensel nih

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Haa.. main kapal terbang tu takpa ya

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Dah start makan la pulak

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Adik nak gi mana la pulak tu

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Semua pakat nengok atuk k

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Main elok elok ya

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Pandai

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Adam macam biasa.. dengan ultraman dia ja

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Ni dengan masak masak dia

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Iqa toksah citer la

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Sesi sesudah salin kulit

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Suka ati aaa

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Atuk k ... captured

Enjoice...Sharing is power!!!

Isnin, 22 November 2010

Kebudak kerol kembali

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Tarikh : 21 November 2010
Masa : 12.30 tengahari
Tempat : Rumah den
Mood : Sepoi sepoi bahasa

Hari ni banyak majlis nak gi. Majlis sanding la. Ada 3 majlis. Sebelum kita jengjalan, kita posing la dulu kan. Pasal susah nak melawa cenggini. Sayangnya memasing asik nak membotol ja..

Klik untuk cerita penuh



©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Semua suka main kat walker si ziqri nih

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Tengok abah sana tu ziqri

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Membotol jugak akhirnya

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Amboihh.. kak ngah siap dah menempel kat walker

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Bosing baik bersama si membotol

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Apa kutuk kutuk.. ni nampak

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Sukanya.. mana gigi kak long aaa

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Kena tutup sikit mulut baru cun hahaha

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Dah start melalak dah anak bujang sorang ni

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Kasi botol baru senyap

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Cayang bucuk kak ngah nih.. dah anak dara dah ziqri kan mama kan.. bujang la dik, anak dara tu pompuan

Enjoice...Sharing is power!!!

Ahad, 21 November 2010

Ziqri - 8 months

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Tarikh : 16 November 2010
Masa : 7.20 malam
Tempat : Lam umah
Mood : Playful

Ziqri dah 8 bulan dah. Suka sangat bermain. Semua kerusi, meja dia dah boleh panjat. Mana lagi laci lam rumah yang tak boleh dia bukak. Jangan kata buai, walker pun dia dah boleh panjat keluar. Tunggu masa nak berjalan ja lagi ni..

Klik untuk cerita penuh



©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Saya jumpa kipas la pulak

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Ada gaya cam kitana tak.. tak tau.. mortal combat tuuhh

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Udah udah la tu

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Saya nak mengemas la pulak

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Tengok apa saya boleh amik

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Saya pun terer lam usaha panjat memanjat nih

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Jangan la asyik amik gambo saya aje

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Blank kejap saya

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Haaa.. dah caj dah...

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Jom nengok kakak kakak saya buat apa

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Main uno rupernyer

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Kakak inaz pun dah pandai main

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Letak jangan tak letak

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Saya pun nak main jugak

Enjoice...Sharing is power!!!