mknace unlimited™|The Colours of Life

Welcome to a small world around me and a simple life of mine in full colours. Together we share the beauty of the world. Sharing since '04 on fotopages, blogger on '07.

mknace unlimited™|The Colours of Life

With warmest regards and wishes joy for all.

mknace unlimited™|The Colours of Life

Kufic square art practitioner.

mknace unlimited™|The Colours of Life

Some of the figurines as the hobbies of collecting them.

mknace unlimited™|The Colours of Life

All of us | the colours of life.

Memaparkan catatan dengan label durian. Papar semua catatan
Memaparkan catatan dengan label durian. Papar semua catatan

Sabtu, 26 September 2015

Back To Nature 2015 Throwback - A Little Offroad Before Lunch


Back To Nature 2015 Throwback - A Little Offroad Before Lunch. Terus ke dusun jap. Cari derian gugur lagi. Masa balik atuk sesaja bawak jalan alternatif. Pergghhh...

Sabtu, 8 Ogos 2015

Back To Nature 2015 Throwback : Musim Buah Mania


Back To Nature 2015 Throwback : Musim Buah Mania. Kena pulak kali ni time musim buah. Dapatla makan sepuasnya. Dah la gitu. Petik rambutan sendiri dari pokok. Kutip durian sendiri di dusun. Memang terbaeekkk!!!! untuk kebudaks.

Sabtu, 18 Julai 2015

Back to nature 2015 : Durian lagi

Back to nature 2015 : Durian lagi. Belasah iqi, belasah. Makan lagi dan lagi.

Jumaat, 17 Julai 2015

Back to nature 2015 : Durian? Kuih Raya?

Back to nature 2015 : Durian? Kuih Raya? Kebetulan, musim buah.

Khamis, 16 Julai 2015

Back to nature 2015 : Mengutip durian di dusun bongor

Back to nature 2015 : Mengutip durian di dusun bongor. Leh tahan jugak hasil pagi ni. Esok seround lagi.

Jumaat, 19 Jun 2015

Get ready to go back to school


Get ready to go back to school. Selesai semuanya. Cuti pun dah sudah. So, kenalah bersiap untuk ke sekolah semula kan. Hari pun dah mula cam hari hari yang biasa dilalui. Sempat membelasah derian yang atuk beli. Apa pun... gunting rambut ler dulu.

Selasa, 20 Ogos 2013

Rezeki durian waktu berbuka


Rezeki durian waktu berbuka. Seronok tul hati kebudaks ni petang nih. Mana taknya, atuknya bawak balik derian malam nih. Aku pun perasan jugak ramai orang memilih derian kat paso malam tadi. Cuma pasal nak cepat. Nak berbuka kan. Apa pun, atuknya beli derian kat situ. Lupa lak nanyakan harga dia baper, dan aku pun langsung tak noleh pun tadi. Read on...

Selasa, 3 Julai 2012

Moh ke Batu Pahat

mknace unlimited™ | Moh kita ke batu pahat
Sesi paksaan makan derian batu pahat
Semalam ke batu pahat. Meeting precouncil jawatankuasa induk pemantauan. Tengahari sempat dipaksa melantak derian. Adoyaiii...



Via Blogger PC Edisen

Enjoice...Sharing is power!!!

Ping your blog, website, or RSS feed for Free

mknace unlimited™ | Moh kita ke batu pahat
problem la pulak pagi nih
mknace unlimited™ | Moh kita ke batu pahat
tensen la pulak
mknace unlimited™ | Moh kita ke batu pahat
derian yang perlu dilantak
mknace unlimited™ | Moh kita ke batu pahat
semayang jap kat semejid
agak lengang semejid ni
alamekkk... ada tanda nak bengong nih... sib baik kat pekan nenas dah ok balik

Sabtu, 31 Disember 2011

Durian???!!



Cam biasa, sebelum balik mesti beli buah potong. Nenas taruk kicap sama jambu air taruk asam mesti dibeli. Cuma kali ni tak senang membeli, pasal si ziqri asyik berzikir. Duduyi, duduyi bunyik berulang. Last last kena jugak mengoner ke kedai berdepan kang bukan lagi zikir jadinya. Sekilo 5, tiga bijik dah 30. Tu pun meraung jugak si ziqri. Al kisah tak sabar. Plastik derian ditepuk tepuk. Masuk kereta meraung raung jadiknya. Haaa... Kan dah cakap dari awal..



^_^ Terbaeekkk!!!!
by mknace
Posted via Blogaway

Isnin, 5 Disember 2011

Derian weiii



Dah pandai nak amik, makan sendiri...

^_^ Terbaeekkk!!!!
by mknace
Posted via Blogaway

Selasa, 15 Februari 2011

Tertunai kempunan derian si Inaz

Klik untuk gambar yang lebih besar
Amacam bos.. ada berani ka
Dari balik dari kampung ituhari, si inaz memang teringin sengsangat nak makan derian. Semalam baru jumpa, tapi malas nak beli pasal dah malam. Susah nak nengok dan pilih. Petang tadi memang adik tuntut janji semalam. So, kuar la kitaorang untuk beli derian.

Alang alang nengok, cari tempat biasa dulu. Selalu kat sini la kami beli derian nih. Ada derian RM3 sekilo, RM6 sekilo, dan yang nih RM15 sekilo. Pergghhh.. Apasai mahal sangat nih tokei.. Takpa, wa bukak satu bijik kasi rasa. Memang dia belah sungguh, semua pakat rasa la apa lagi. Lepas tu ja.. jeng jeng jeng. Amik terus.. Mahal, mahal la; yang penting puas hati kan..

Letak sebijik.. Huihh.. terus sekilo lebih.. Perghh.. maut cenggini. Mau lagi bos? Taruk sebijik lagi, dan lagi, dan lagi.. and lastly.. ni saya taruk ja.. lebih pun kira 4 kilo.. amacam.. ok ajer la.. memang dekat 4 kilo setengah tapi dia dah cakam tadi, kira 4 kilo ajer la. dan kami dapat la dalam 5 bijik derian tak campur sebijik yang dah kena kekah testing rasa tadi kan.. Boleh la..

Balik si ziqri pun nyibuk jugak nak makan. Sekali terpegang duri terus tak jadi makan. Kasi rasa pun dia wek wek ajer.. ki ki ki.. dia teringat jari dia masa pegang duri tu gamaknya>>>>



©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
ni la tempat biasa kami beli derian

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
haaa.. berapa mau

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
leh tahan mahal harga derian nih

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
nak beli ka taknak nih

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
tu dok usap usap derian tu mesti nak rasa kan

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
amik la sebijik ni buat rasa rasa.. yihuuu

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
amacam.. ok tak

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
adik nak sebakul boleh

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
si pengidam

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
lambat no nak amik nya

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
tak abis abis lagi sesi nak amik seulas derian tu?

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
kebanyakannya sepangsa seulas.. perghhh

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
sedap dikk?? sedapp!!!

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
makan dik.. ada 4 bijik lagi tuh

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
yang kedua ni banyak sikit ulas dia.. comei comei buah dia.. bijik memang kecik halus ja

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
ziqri pun nak jugak ka

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
taknak.. saya tak suka la.. wekk wekk kata dia

Enjoice...Sharing is power!!!

Ahad, 13 Jun 2010

Jom Ronda-Ronda : Derian Batu Pahat



Boleh kata sepanjang jalan dari Batu Pahat sampai la ke Pontian penuh dengan gerai-gerai jual derian. Tapi aku tak sempat jauh.. Kat Penggaram lagi dah berenti membeli. Dari sekilo singgit sampai la ke dobelas hinggit suma ada. Last-last mama pilih yang tengah-tengah nam hinggit. Aku lam keter jer pasai dok jaga Ziqri. Sebelah pegang bideo, sebelah lagi pegang ziqri. Ambik 4 bijik dekat-dekat RM40.

Pastu bila gerak jer balik pergghhh.. ngeri la pulak nengok gerai bercambah kat tepi-tepi jalan ni. singgit setengah ada.. dua hinggit ada.. alamak.. Jangan terbeli yang mahal udah la kan.. Last-last berenti kat satu pakcik nih.. Dia juai tiga hingit sekilo.. mama amik 3 biji.. dia kira RM7 hinggit jer.. Mak aih.. Tapi rasa derian yang sekilo nam hinggit tu memang lagi power... menurut kata iqa dan mama la, pasai aku memang dah tak lalu nak makan derian lagi..

Enjoice...Sharing is power!!!