mknace unlimited™|The Colours of Life

Welcome to a small world around me and a simple life of mine in full colours. Together we share the beauty of the world. Sharing since '04 on fotopages, blogger on '07.

mknace unlimited™|The Colours of Life

With warmest regards and wishes joy for all.

mknace unlimited™|The Colours of Life

Kufic square art practitioner.

mknace unlimited™|The Colours of Life

Some of the figurines as the hobbies of collecting them.

mknace unlimited™|The Colours of Life

All of us | the colours of life.

Memaparkan catatan dengan label Jabatan Pendidikan Johor. Papar semua catatan
Memaparkan catatan dengan label Jabatan Pendidikan Johor. Papar semua catatan

Jumaat, 27 Disember 2013

Logo baharu Jabatan Pendidikan Johor

Logo baharu Jabatan Pendidikan Johor

Menggunakan khat Kufi kerana khat ini membolehkan hurufnya digubah untuk mengisi ruang kosong tanpa mengubah identiti huruf berkenaan Khat Kufi Fatimi dipilih kerana gaya penampilan khat ini lebih estetik dan paling penting khat ini mudah dibaca Khat Kufi tidak mempunyai tanda-tanda baris. Sebagai hiasan, digabungkan unsur khat Kufi Muwarraq dengan memasukkan motif daun pokok tiin.

PENGERTIAN LOGO

Bentuk segitiga melambangkan bahawa JPN Johor adalah sebuah organisasi yang kukuh dan stabil Bentuk segitiga yang tirus ke atas juga melambangkan seluruh warga pendidikan Johor sentiasa menjunjung dan berusaha untuk mencapai satu Visi dan Misi yang sama Garisan putih yang melingkari perkataan pendidikan Johor membawa maksud satu ikatan kesepaduan dan kerjasama erat dalam kalangan seluruh warga pendidikan Johor.

Warna biru memberi maksud kesederhanaan, dan Pendidikan Johor sentiasa mengamalkan konsep wassattiah dalam segala aspek pengurusan.

Warna putih memberi maksud keikhlasan dan ketulusan bekerja warga pendidikan Johor.

Buah tiin ada disebut dalam Al-Quran adalah salah satu daripada 8 jenis makanan yang terbaik. Hiasan motif daun pokok tiin melambangkan pendidikan Johor sentiasa bertekad memberikan segala yang terbaik kepada setiap pelanggan.

Khamis, 12 September 2013

Mesyuarat Pengurusan Timbalan Ketua Sektor dan Timbalan PPD negeri Johor Bil 5 tahun 2013


Mesyuarat Pengurusan Timbalan Ketua Sektor dan Timbalan PPD negeri Johor Bil 5 tahun 2013. Kebetulan yang memang sangat baik untuk aku. Meeting lebih berkisar berkenaan program Kembara Profesional Pengarah Pendidikan Johor bermula bulan oktober nanti. Ada beberapa perkara lagi yang aku rasa tak payah la nak tulih kat sini kan. Timbalan KPP BTPN pun dah bertukar baru, menggantikan Dr. Azman yang dah pencen. Memandangkan semua ada, jadi lebih senang nak sampaikan pasal meeting penentuan bandar luar bandar. Minggu depan terus buat meeting ngan semua pegawai maklumat pula. Cadangan... buat bengkel verifikasi setiap daerah pm bersama sekolah. Alhamdulillah.

Sabtu, 7 September 2013

Khamis yang mengujakan


Khamis yang mengujakan. Penuh pace hari khamis lepas. Setelkan kes yang dual sistem tu. Pastu keluar makan jap ngan mat nor kat tun aminah. hapdet GM1M. Hmmm... Balik terus flat. Tertido sampai ke Isya'. Tu pun sebab mimpi ngeri yang tak sempat aku nak ngeri.. Hehehe... Layannn...

Rabu, 4 September 2013

Riang Ria Raya : Sambutan Hari Raya Aidilfitri Jabatan Pendidikan Johor 2013


Riang Ria Raya : Sambutan Hari Raya Aidilfitri Jabatan Pendidikan Johor 2013. Gambo over banyak sangat. Program bermula di dewan jauhar dengan ucapan oleh Timbalan Pengarah. Seterusnya majlis penyerahan sumbangan pada 5 ahli kelab yang akan menunaikan haji. Pastu... kita makan dulu... punya la banyak posing. Korang layan ajer la picas picas ini...

Selasa, 20 Ogos 2013

Facebook Official Jabatan Pendidikan Johor


Facebook Official Jabatan Pendidikan Johor. Bermula 20 Ogos 2013 url facebok official Jabatan Pendidikan Johor telah bertukar ke https://www.facebook.com/pages/Jabatan-Pendidikan-Johor/151609215037495. Jom pakat 'like'...

Via Blogger PC Edisen

Enjoice...Sharing is power!!!

Ping your blog, website, or RSS feed for Free