mknace unlimited™|The Colours of Life

Welcome to a small world around me and a simple life of mine in full colours. Together we share the beauty of the world. Sharing since '04 on fotopages, blogger on '07.

mknace unlimited™|The Colours of Life

With warmest regards and wishes joy for all.

mknace unlimited™|The Colours of Life

Kufic square art practitioner.

mknace unlimited™|The Colours of Life

Some of the figurines as the hobbies of collecting them.

mknace unlimited™|The Colours of Life

All of us | the colours of life.

Memaparkan catatan dengan label panorama. Papar semua catatan
Memaparkan catatan dengan label panorama. Papar semua catatan

Khamis, 26 Disember 2013

A little bit of panorama during lunchtime

A little bit of panorama during lunchtime. Hehehe. Petang ni sambung lagi tuh

Ahad, 29 September 2013

Mencari pengganti di hari Sabtu


Mencari pengganti di hari Sabtu. Hari yang sangat memenatkan. Tetambah, bila benda yang dicari tak ketemuan. Huhuhu. Nak cari mesin basuh, nak cari mesin basuh. Berjalan ke Tesco, beli susu dan pampers yang tengah sale. Sesambil ngusyar mesin basuh. Tak dapat. Singgah Pizza Hut lunch. Cari lagi, tak jumpa jugak. At last, sampai ke malam mencari. Ponek bertingkek tingkek, ponek bertingkek tingkek. Tapi, dapat la apa yang dicari. Pastu sesaja main kamera amik gambo malam. Read on...

Jumaat, 24 Mei 2013

From Gelang Patah to Taman Mutiara Rini


From Gelang Patah to Taman Mutiara Rini. Sesaja share gambo gambo melalui jalan utama dari gelang patah ke taman mutiara rini. Pantang tul aku kalau nengok bangunan, segala. Mesti nak amik gambo. Best jugak kan. Pasal kita merakam sejarah. Satu masa nanti semua ni akan berubah. Kita pun tak tau apa jadi dengan tempat tempat ni lepas ni.

Isnin, 18 Jun 2012

Foto yang paling aku minat

mknace unlimited™ | Pokok stea berlatarbelakang gunung baling in early 90
Pokok stea berlatarbelakang gunung baling in early 90
Ni la foto yang paling aku minat. Foto yang simple sahaja. Gambar sepohon pokok di tengah sawah, berlatar belakangkan sebuah gunung. Apa yang spesel sangat sampai aku minat tahap gaban tu.

Simple jer. Ni pokok sebelah rumah aku di Baling, Kedah. Pokok ni dah takde dah sejak tengah 90an lagi. Yang uniknya, sepohon pokok ni sebenarnya gabungan dua pokok, pokok kelapa laut yang orang kampung aku panggil stea, dan lagi satu aku tak tahu. Best pasal kita boleh panjat terus sampai ke buah kelapa laut tu.

Aku memang tak sangka aku boleh tengok dan jumpa gambar pokok ni. Masa tu aku dah kat universiti. Tak silap aku, kalau gini keadaan suasananya, maka gambar ni diambil sekitar hujung 80an atau awal 90an. Foto ni aku jumpa dalam sebuah buku perjalanan seorang jurugambar dari Thailand sampai ke Singapura, dan diabadikan setiap tempat yang disinggahinya melalui gambar. Tu yang adanya gambar pokok ni tu. Dan tu jugak sebabnya aku suka ambik gambar dimana aku selalu singgah. Gambar panorama yea, bukannya gambar aku. Kerana, aku pasti, gambar tu akan jadi nostalgia pada suatu masa dimana tiada lagi keadaan yang serupa dengannya pada masa kelak. Contoh paling nyata. Foto ni la. Camner aku dapat gambar ni?? Biarlah rahsia...



Via Blogger PC Edisen

Enjoice...Sharing is power!!!

Jumaat, 8 Jun 2012

Gunung Baling


Pagi ni boleh pulak kabus tebal selubung Gunung Baling.. Apa laiee... Snap snap snap. Buat panorama, auto guna x8 aku jer. Nak buat lagu mana kan. Kat bawah ni aku masukkan sekeping lagi sebelum aku mula bergerak meninggalkan bumi bertuah Baling nih..

Via Blogger PC edisen


Enjoice...Sharing is power!!!

Rabu, 9 Mei 2012

Hari Meng'ray' ler pulak

Kelmarin, sibuk ngan awan...semalam... sibuk mengaler cahaya, pakai natural photoshop, the sun itself..









Dah la tu kan... jom pekena yong tau fu dulu yok...


Posted via Blogger PC edisen

Rabu, 7 Disember 2011

Wordless Wednesday



^_^ Terbaeekkk!!!!
by mknace
Posted via Blogaway

Rabu, 23 Februari 2011

JB Katering, Taman Merdeka tinggal kenangan

Klik untuk gambar yang lebih besar
Kalau nak makan kat JB Katering lagi kena la ke Stadium Larkin.. huhuhu
JB Katering dah abishh.. tinggal tiang ja. Dah kena roboh. Semuanya dah berpindah ke Stadium Larkin hujung Januari lepas. Sekarang ni tinggai rangka ja. Nak buat lagu mana kan. Tasik Merdeka dah jadi tempat rekreasi semata-mata. Tak tau la ada lagi tak pengantin yang amik gambo kat sini lagi hujung minggu, pasai aku pun memang tadak la jengjalan sampai sini, hujung minggu la kan.

So, aku amik jugak la kenangan terakhir nih, sebelum habish semuanya sekali secara total.. Yang besh.. siap photomerge gitu..>>>>



©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Taman Merdeka

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Main enterance

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
JB catering from the main enterance

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Habish segala


Enjoice...Sharing is power!!!

Sabtu, 4 September 2010

Katerina - Last Day

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Tarikh : 3 September 2010
Masa : 7.00 pagi
Tempat : Parking keter
Mood : Segar bugar

Pagi ni kena la panaskan enjin keter sikit. Sesambil ambik beberapa shot kat depan katerina. Ingatkan nak jengjalan sampai ke stesen bas, amik panorama sekeliling BP; nasib la pulak hujan rintik-rintik. Tangguh dulu la projek gila aku pagi ni.

Klik untuk cerita penuh



©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Sekali berkabus la len aku nih

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Masa aku amik gambo ni baru aku perasan

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Lepas lap ngan tisu, amik sekali lagi.. baru clear

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Keter aku depan katerina

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Ni ler hotel katerina yang glamer tu.. glamer murahan lam tv

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Dari side sebelah sana

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Nissan sebelah dia jer

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Prudential lak sebelah lagi satu

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Depan lobby siap ada air pancut ngan batu asas gitu

Enjoice...Sharing is power!!!

Panorama Batu Pahat di petang hari

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Tarikh : 2 september 2010
Masa : 6.00 petang
Tempat : Bilik 1313
Mood : Tetiba rasa teruja

Petang ni tetiba jer aku wat projek gambo panorama nih. Tak tau, tetiba jer bersemangat nak amik gambo panorama semula. So, terus la aku snap pix lam 16 kepin. Pastu baru aku wat merging kat photoshop hari ni. Pasal laptop aku tu memang khas untuk emis semata-mata. Kena tunggu balik rumah baru leh wat merging nih..

Klik untuk cerita penuh



©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Memula amik lagi sekali gambo balai polis nih

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Lepas amik gambo nih, tetiba jer rasa nak wat panorama

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Ni ler 16 kepin pix tu, aku siap animate kan supaya leh nampak kat mana titik silang dia tu

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Ni semua pix tu

Enjoice...Sharing is power!!!