mknace unlimited™|The Colours of Life

Welcome to a small world around me and a simple life of mine in full colours. Together we share the beauty of the world. Sharing since '04 on fotopages, blogger on '07.

mknace unlimited™|The Colours of Life

With warmest regards and wishes joy for all.

mknace unlimited™|The Colours of Life

Kufic square art practitioner.

mknace unlimited™|The Colours of Life

Some of the figurines as the hobbies of collecting them.

mknace unlimited™|The Colours of Life

All of us | the colours of life.

Memaparkan catatan dengan label education. Papar semua catatan
Memaparkan catatan dengan label education. Papar semua catatan

Jumaat, 6 Mei 2016

Kad Ucapan Selamat Hari Guru 2016 dari Jabatan Pendidikan Negeri Johor

Kad Ucapan Selamat Hari Guru 2016 dari Jabatan Pendidikan Negeri Johor

Kad Ucapan Selamat Hari Guru 2016 dari Jabatan Pendidikan Negeri Johor

---
#terbaeekkk ‎#kipidap #‎mknaceunlimited‬ #‎mknace‬ ‎#blogger‬ #‎photography‬ #‎photoblog‬ ‎#‎SJCAM‬ ‎#SJ4000‬ #‎Asus‬ #‎Zen4‬ ‎#Samsung‬ ‎#GalaxyCamera ‎#altek ‬#‎cubic‬ #love‬ ‎#followme‬ #‎beautiful‬ #‎blogoftheday‬ #fun‬ #like‬‎ #life‬ #colorful‬‎ #photooftheday‬ #‎MyExperience #‎mknaceunlimited,‬ #‎mknace‬, ‎#blogger,‬ #‎photography,‬ #‎photoblog,‬ #‎MyExperience‬,

Jumaat, 3 Julai 2015

2015 SEAMEO-JAPAN ESD AWARDS

2015 SEAMEO-JAPAN ESD AWARDS


Kembali sekali lagi. Bagi yang berminat, boleh layari www.seameo.org untuk keterangan lanjut. Untuk mendapatkan perkara berkaitan sila layari url seperti berikut :

  1. SEAMEO Japan ESD Awards 2015 Flyer - http://moe.gov.my/cms/upload_files/articlefile/2015/articlefile_file_004138.pdf
  2. SEAMEO Japan ESD Awards 2015 Full Info - http://moe.gov.my/cms/upload_files/articlefile/2015/articlefile_file_004137.pdf
  3. Submission Form - http://moe.gov.my/cms/upload_files/articlefile/2015/articlefile_file_004139.docx



Via Blogger PC Edisen

Enjoice...Sharing is power!!!

Ping your blog, website, or RSS feed for Free


Ahad, 10 Mei 2015

Kad Ucapan Selamat Hari Guru 2015 dari Jabatan Pendidikan Negeri Johor

Kad Ucapan Selamat Hari Guru 2015 dari Jabatan Pendidikan Negeri Johor



Via Blogger PC Edisen

Enjoice...Sharing is power!!!

Ping your blog, website, or RSS feed for Free


Isnin, 7 Julai 2014

Perjumpaan khas bersama YB P. Kamalanathan


Perjumpaan khas bersama YB P. Kamalanathan, Timbalan Menteri Pendidikan II bersama pegawai JPN Johor berjalan dengan lancar pada hari Ahad lepas. Memang mantap lagi lancar bahasanya. Banyak isu pendidikan yang dibincang bersama. Rasa macam masa berjalan terlalu pantas. Memang peluang yang jarang diperolehi dan kalau boleh dibuat lagi, memang terbaeekkk!!!!

Sabtu, 21 Jun 2014

Hari terbuka SK Taman Nusa Perintis 2014

Hari terbuka SK Taman Nusa Perintis 2014. Tengahari tadi, langsung ke sekolah kebudaks. Ada hari terbuka. OK ler. Dedua OK. Cuma. Jalan memang jem abis la. Semua pakat nak datang ke hari terbuka yang dibuat dalam masa sejam tu aje kan. Tak kisah la. Masa balik bawak kebudaks gi KFC. Esok harijadi adik busuk. Hehehehe. Epi besday!

budak besday esok ->

Jumaat, 20 Jun 2014

PERTANDINGAN VIDEO KORPORAT SEKTOR PENGAJIAN TINGGI, KEMENTERIAN PENDIDIKAN MALAYSIA


PERTANDINGAN VIDEO KORPORAT SEKTOR PENGAJIAN TINGGI,
KEMENTERIAN PENDIDIKAN MALAYSIA

OBJEKTIF PERTANDINGAN
1. Objektif pertandingan video korporat SPT ini adalah:
1.1. Mencungkil bakat dalam kalangan pelajar serta melahirkan pelajar yang kreatif dan
inovatif.
1.2. Mendapatkan intrepetasi ataupun perspektif berbeza dalam kalangan mahasiswa.
 1.3. Membentuk jaringan hubungan dan membina kepercayaan pelajar terhadap Sektor
Pengajian Tinggi.

PENYERTAAN
2. Mahasiswa IPT (IPTA/IPTS) dan semua warga KPM secara individu atau berkumpulan.

Khamis, 19 Jun 2014

PERMOHONAN BARU BIASISWA - BIASISWA KELAS PERSEDIAAN UNIVERSITI ( BKPU) TINGKATAN 6 RENDAH TAHUN 2014


PERMOHONAN BARU BIASISWA - BIASISWA KELAS PERSEDIAAN UNIVERSITI ( BKPU) TINGKATAN 6 RENDAH TAHUN 2014

Permohonan akan dibuka seperti ketetapan di bawah.

Semua negeri     :     30 Jun 2014 - 6 Julai 2014

Sehubungan itu, pihak sekolah boleh menyemak nama murid yang layak di laman sesawang http://apb.moe.gov.my  mulai 23 Jun 2014 hingga 29 Jun 2014. Sekiranya nama murid yang layak memohon tidak dipaparkan , sila rujuk dengan guru APDM kelas berkenaan supaya mendaftarkan murid berkenaan di dalam APDM dan mengemaskini maklumat pendapatan ibubapa/penjaga.

Semak tatacara penggunaan di pautan berikut : http://apb.moe.gov.my/Tatacara%20Kemaskini%20Maklumat%20Murid%20Tertanggung.pdf

Via Blogger PC Edisen

Enjoice...Sharing is power!!!

Ping your blog, website, or RSS feed for Free


Rabu, 18 Jun 2014

SURAT SIARAN KEMENTERIAN PENDIDIKAN MALAYSIA BILANGAN 11 TAHUN 2014 : WAKTU PERSEKOLAHAN DALAM BULAN RAMADAN TAHUN 2014


SURAT SIARAN KEMENTERIAN PENDIDIKAN MALAYSIA BILANGAN 11 TAHUN 2014 : WAKTU PERSEKOLAHAN DALAM BULAN RAMADAN TAHUN 2014

Sekolah sesi petang yang mempunyai guru dan murid beragama Islam dibenarkan menamatkan sesi persekolahan seawal jam 5.30 petang bagi sekolah-sekolah di Semenanjung Malaysia manakala seawal 5.00 petang bagi sekolah-sekolah di Sabah, Sarawak dan Labuan

Muaturun surat siaran di url berikut : http://moe.gov.my/cms/upload_files/circularfile/2014/circularfile_file_001149.pdf


Via Blogger PC Edisen

Enjoice...Sharing is power!!!

Ping your blog, website, or RSS feed for Free


LAPORAN TAHUNAN 2013 PELAN PEMBANGUNAN PENDIDIKAN MALAYSIA 2013-2025


LAPORAN TAHUNAN 2013 PELAN PEMBANGUNAN PENDIDIKAN MALAYSIA 2013-2025

Muat Turun Laporan Tahunan 2013 Pelan Pembangunan Pendidikan Malaysia 2013-2025 di pautan berikut :

Laporan Tahunan 2013 PPPM (Bahasa Malaysia)
http://10.252.26.75/cms/upload_files/files/PADU%20AR%202013%20BM.pdf

Malaysia Education Blueprint Anual Report 2013 (Bahasa Inggeris)
http://10.252.26.75/cms/upload_files/files/PADU%20AR%202013%20ENG.pdf


Via Blogger PC Edisen

Enjoice...Sharing is power!!!

Ping your blog, website, or RSS feed for Free


Selasa, 17 Jun 2014

TAWARAN MENGIKUTI KURSUS DALAM PERKHIDMATAN PROGRAM INTERVENSI TAMBAH OPSYEN (PITO) AMBILAN 2014 - updated 17 Jun 2014

TAWARAN MENGIKUTI KURSUS DALAM PERKHIDMATAN PROGRAM INTERVENSI TAMBAH OPSYEN (PITO) AMBILAN 2014 - updated 17 Jun 2014

Sukacita dimaklumkan, Bahagian Pendidikan Guru (BPG), Kementerian Pendidikan Malaysia (KPM) akan melaksanakan PITO untuk guru sekolah menengah dan rendah bagi tahun 2014. Pelaksanaan program ini adalah selaras dengan intipati Pelan Pembangunan Pendidikan Malaysia (PPPM) iaitu meningkatkan kualiti dan kompetensi guru melalui CPD (continuous profesional development).

Maklumat lanjut serta tatacara permohonan boleh diperolehi dengan melayari www.moe.gov.my mulai 16 Jun 2014.

Sistem Aplikasi Permohonan Program Latihan Dalam Perhidmatan Bahagian Pendidikan Guru telah dibuka bagi memudahkan tuan-tuan membuat permohonan dan membuat penyemakan di url berikut : http://apps.moe.gov.my/abpg/programbpg/

Untuk melihat surat tawaran kursus, sila muat turun dokumen di url berikut http://www.moe.gov.my/cms/upload_files/articlefile/2014/articlefile_file_003444.pdf

foto dikongsi melalui http://www.amanz.my



Via Blogger PC Edisen

Enjoice...Sharing is power!!!

Ping your blog, website, or RSS feed for Free


Sabtu, 14 Jun 2014

Peperiksaan PT3 ganti PMR bermula 1 Julai - Muhyiddin

Peperiksaan PT3 ganti PMR bermula 1 Julai - Muhyiddin.
Sumber berita : http://www.bharian.com.my/bharian/articles/PeperiksaanPT3gantiPMRbermula1Julai-Muhyiddin/Article/?mutakhir=1

KUALA LUMPUR: Bermula 1 Julai ini, semua pelajar Tingkatan Tiga akan menduduki peperiksaan Pentaksiran Tingkatan Tiga (PT3) bagi menggantikan Penilaian Menengah Rendah (PMR).

Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin berkata peperiksaan pertama kali dilaksana itu diadakan mengikut tarikh berasingan membabitkan ujian kajian khas, bertulis dan lisan.

Beliau berkata demikian pada sidang media selepas melancarkan Karnival Amal Persatuan Penduduk Bukit Damansara di sini sebentar tadi.


Disini berita penuh dari bernama

Pentaksiran Tingkatan Tiga Bermula 1 Julai Ini - Muhyiddin

KUALA LUMPUR, 14 Jun (Bernama) -- Peperiksaan Pentaksiran Tingkatan Tiga (PT3) yang menggantikan peperiksaan berpusat awam Penilaian Menengah Rendah (PMR) akan bermula 1 Julai ini, kata Timbalan Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin.

Muhyiddin yang juga Menteri Pendidikan berkata ia dimulakan dengan instrumen kajian kes bagi mata pelajaran Sejarah dan Geografi pada 1 hingga 18 Julai, di mana murid-murid perlu menyiapkan kerja kursus berdasarkan tajuk yang diberi dalam tempoh berkenaan.

Ujian lisan meliputi kemahiran mendengar dan bertutur bagi mata pelajaran Bahasa Melayu dan Bahasa Inggeris pula akan diadakan pada 6 hingga 29 Ogos.

Seterusnya, murid-murid terlibat akan menduduki ujian bertulis pada 12 hingga 17 Oktober bagi mata pelajaran Bahasa Melayu, Bahasa Inggeris, Matematik, Sains, Pendidikan Islam, Kemahiran Hidup Bersepadu, Bahasa Arab, Bahasa Cina, Bahasa Tamil, Bahasa Kadazandusun dan Bahasa Iban.

"Bagi tahun pertama, kita sedar ada pihak yang belum faham dengan sistem ini. Kita nak masukkan kemahiran berfikir yang lebih tinggi selaras dengan perkembangan pendidikan di peringkat global.

"Sebab itu cara pelaksanaan di awal-awal ini agak berbeza tapi akan stabil beberapa tahun akan datang," katanya kepada pemberita selepas merasmikan Karnival Amal Bukit Damansara di Pusat Komuniti Bukit Damansara di sini, Sabtu.

Muhyiddin berkata menerusi PT3, pelajar terlibat akan dinilai mengikut Band iaitu Band Satu bagi pencapaian yang lemah sehingga Band Enam bagi pencapaian cemerlang.

Tahun 2014 merupakan tahun pertama pelaksanaan PT3 menggantikan peperiksaan PMR, selaras dengan pengenalan Pentaksiran Berasaskan Sekolah (PBS) yang menjurus kepada sistem pentaksiran pendidikan yang lebih holistik. "Semua guru Tingkatan Tiga telah dilatih memandangkan kini mereka perlu mengajar secara berbeza.

Kita harap semua pihak khususnya ibu bapa tidak ragu-ragu dan beri peluang untuk sistem ini dilaksanakan," kata Muhyiddin.

Mengulas lanjut, beliau berkata bagi peringkat permulaan, Lembaga Peperiksaan Malaysia akan membantu pihak sekolah mengolah soalan peperiksaan dan seterusnya sekolah boleh memilih daripada bank soalan yang disediakan itu bagi menyediakan kertas peperiksaan.

Bagi mengelakkan timbulnya isu sekolah-sekolah mengambil kesempatan menaikkan prestasi masing-masing, Muhyiddin berkata guru-guru dan pemeriksa dari sekolah lain akan diminta menilai keputusan PT3 sesebuah sekolah supaya dapat diselaraskan.

Dalam pada itu, timbalan perdana menteri sekali lagi menegaskan pelaksanaan PT3 adalah untuk melihat pencapaian pelajar sejak dari awal, dan membolehkan pelajar yang lemah dibantu untuk menjadi lebih cemerlang pada pentaksiran akhir.

"Ibu bapa juga boleh datang ke sekolah pada bila-bila masa untuk melihat pencapaian anak-anak," katanya.

Tambahnya Persatuan Ibu Bapa dan Guru (PIBG) dan Sarana PIBG telah dan akan terus memberi penjelasan kepada waris murid berhubung pelaksanaan PT3.

Mengulas mengenai karnival amal hari ini, Muhyiddin berkata ia merupakan usaha yang amat baik bagi memupuk kerjasama, perpaduan dan hubungan erat bagi sesebuah kawasan kejiranan.

"Kita dapat lihat penglibatan anak-anak muda dalam acara hari ini dan usaha seperti ini harus disokong. Kita juga akan minta pihak Dewan Bandaraya bantu mencari tapak untuk bina gelanggang futsal," katanya.

Pada majis itu, Muhyiddin turut melakukan sepak mula bagi pertandingan futsal yang diadakan bersama aktiviti lain seperti Family Fun Bike Ride, wall climbing dan acara jualan.

-- BERNAMA

Via Blogger PC Edisen

Enjoice...Sharing is power!!!

Ping your blog, website, or RSS feed for Free


Jumaat, 13 Jun 2014

2014 SEAMEO-JAPAN ESD AWARDS

2014 SEAMEO-JAPAN ESD AWARDS. Kembali sekali lagi. Bagi yang berminat, boleh layari www.seameo.org untuk keterangan lanjut. Untuk mendapatkan perkara berkaitan sila layari url seperti berikut :


  1. SEAMEO Japan ESD Awards 2014 Flyer - http://www.moe.gov.my/cms/upload_files/articlefile/2014/articlefile_file_003445.pdf
  2. SEAMEO Japan ESD Awards 2014 Info Note - http://www.moe.gov.my/cms/upload_files/articlefile/2014/articlefile_file_003446.pdf
  3. Submission Form - http://www.moe.gov.my/cms/upload_files/articlefile/2014/articlefile_file_003447.doc



Secara umum, ianya seperti berikut : (direct dari webnya yer)

I. Introduction 

 As the period 2005-2014 has been declared the Decade of Education for Sustainable Development (DESD) by the United Nations – the Southeast Asian Ministers of Education Organization (SEAMEO); the Ministry of Education, Culture, Sports, Science and Technology, Japan (MEXT); the UNESCO Asia and Pacific Regional Bureau for Education are pleased to announce the launch of the 2014 SEAMEO-Japan Education for Sustainable Development (ESD) Award with the theme of “Fostering Global Citizenship for Sustainable Future”. The award has been held since 2012 to promote and share best practices in ESD in schools across Southeast Asia.

The objectives of the SEAMEO-Japan ESD Award are:

  1. To raise awareness of Education for Sustainable Development (ESD) in schools and communities across Southeast Asia; 
  2. To promote ESD best practices in schools and communities across Southeast Asia; 
  3. To share and exchange knowledge and best practices on ESD in schools across Southeast Asia and Japan; and 
  4. To encourage networking among schools and communities which implement ESD practices in both Southeast Asian countries and Japan.


II. Theme for 2014: “Fostering Global Citizenship for Sustainable Future”      

Considering the regional integration as one community by 2015 and the challenges of globalization, the SEAMEO Japan ESD Award has selected “Fostering Global Citizenship for Sustainable Future” as the theme for 2014. The objectives of this year’s award scheme are:

  1. To raise awareness of the importance of education in advancing global citizenship for the promotion of sustainable development in schools and communities in Southeast Asia and Japan; 
  2. To promote and share initiatives and good practices that support sustainable development through related global citizenship programmes in schools; 
  3. To encourage schools to develop and improve current Education for Sustainable Development activities and programmes. 

Under the theme of “Fostering Global Citizenship for Sustainable Future”, schools that have good practices in policies, management plans, the curriculum, innovative teaching and learning methodologies, and
activities/programmes that promote and enhance skills, knowledge, and competencies for global citizenship will be recognized in this year’s award scheme. (See more details in the website)
   

 III. All schools in Southeast Asian countries are invited to enter the competition  

All public and private elementary/ secondary schools in 11 Southeast Asian countries namely Brunei Darussalam, Cambodia, Indonesia, Lao PDR, Malaysia, Myanmar, Philippines, Singapore, Thailand, Timor-Leste and Vietnam are invited to submit the information of the school’s programme/project/activity related to the theme.

IV. Prizes for the winning schools   

(Please see details in the website)

1 st  Prize
- US$1,500
- A study tour to Japan for four days
   
2nd Prize
- US$1,000

3rd Prize
- US$500

A Special Prize from the SEAMEO Secretariat for the best programme carried out in small schools of less than 250 students - US$1,000

All winning schools will receive a plaque of recognition and a certificate for teachers and students involved in
planning and implementing the school’s programme.  A representative of the winning schools will be sponsored to participate in the award presentation ceremony which will be held at the SEAMEO High Officials Meeting in November 2014 in Thailand.  

V.       Judging criteria  

The judging committee will consider the following criteria in selecting the winning schools:  
• Strategy/ Modality of Implementation  
• Innovation and Creativity
• Teaching and Learning Methodologies
• Partnership, Community Participation and International Connection
• Sustainability
• Impact
(Please see details in the website)

VI.      Guidelines for submission of entries  

• Schools must ensure that the SEAMEO Secretariat receives their entries by Monday 15 September 2014.
• The submission of the school’s programme must be done through the template “Submission Form of 2014
SEAMEO-Japan ESD Award”.
• Announcement of the winning schools will be on the SEAMEO website (www.seameo.org) on 10 November 2014.
The submission form, guidelines for submission of entries, and details of the judging criteria can be
downloaded from the SEAMEO website: www.seameo.org
or email to seameojapan.award@seameo.org

VIII.     Contact information 

 (More information, visit www.seameo.org)

SEAMEO Secretariat,
920 Sukhumvit Road,
Klongtoey District,
Bangkok 10110,
THAILAND

Email:  seameojapan.award@seameo.org
Tel: +66 (0) 2391 0144
Fax: +66 (0) 2381 2587



Via Blogger PC Edisen

Enjoice...Sharing is power!!!

Ping your blog, website, or RSS feed for Free


TAWARAN MENGIKUTI KURSUS DALAM PERKHIDMATAN PROGRAM INTERVENSI TAMBAH OPSYEN (PITO) AMBILAN 2014

TAWARAN MENGIKUTI KURSUS DALAM PERKHIDMATAN PROGRAM INTERVENSI TAMBAH OPSYEN (PITO) AMBILAN 2014

Sukacita dimaklumkan, Bahagian Pendidikan Guru (BPG), Kementerian Pendidikan Malaysia (KPM) akan melaksanakan PITO untuk guru sekolah menengah dan rendah bagi tahun 2014. Pelaksanaan program ini adalah selaras dengan intipati Pelan Pembangunan Pendidikan Malaysia (PPPM) iaitu meningkatkan kualiti dan kompetensi guru melalui CPD (continuous profesional development).

Maklumat lanjut serta tatacara permohonan boleh diperolehi dengan melayari www.moe.gov.my mulai 16 Jun 2014.

Untuk melihat surat tawaran kursus, sila muat turun dokumen di url berikut http://www.moe.gov.my/cms/upload_files/articlefile/2014/articlefile_file_003444.pdf

foto dikongsi melalui http://www.amanz.my



Via Blogger PC Edisen

Enjoice...Sharing is power!!!

Ping your blog, website, or RSS feed for Free


Senarai badan yang menawarkan biasiswa 2014

Senarai badan yang menawarkan biasiswa 2014

foto shared from http://www.um.edu.my

Berikut disenaraikan laman web dan portal bagi badan dan agensi yang menawarkan biasiswa bagi tahun 2014. Mohon sebarkan kepada pelajar lepasan SPM 2013 dan sesiapa yang memerlukannya.











Astro Scholarship Award 2014









Via Blogger PC Edisen

Enjoice...Sharing is power!!!

Ping your blog, website, or RSS feed for Free


Rabu, 21 Mei 2014

Karnival Sukan Kelab Sukan dan Kebajikan JPN Johor 2014

Karnival Sukan Kelab Sukan dan Kebajikan JPN Johor 2014. Dah nak sampai ke finale dah. Dalam diam tak diam. Buat masa ni acara permainan masih rancak berlangsung. Aku sendiri pun dah tak tau setakat mana kutipan markah. Yang tahu. Finale. Sabtu ni. 24 Mei. Di Pusat Kokurikulum. Hari tu bersemangat la jugak nak masuk. Sekali kaki dah terkondem. Terus. Hilang semua semangat. Yang tinggal. Semangat nak sokong team sendiri ja. Aku lam team beruang. Tu yang dari hari tu asyik dok sebut beruang comel la. Beruang pink la. Hehehe. Harap harap team aku menang kan.

mknaceunlimited | Karnival Sukan Kelab Sukan dan Kebajikan JPN Johor 2014

Banner ni aku buat atas inisiatif sendiri. Tiada kaitan dengan arahan sesapa. Lama tak mendesign. Sesekali apa salahnya. Tu pun. Dah tambah tumpul dah pun. Asyik dok nengok data ja kan. Otak arah dah tak sama. Syok pulak pakai tulisan planet kosmos. Tulisan ni digunapakai untuk Johor Southern Tigers tu. Mintak izin tumpang guna noo.. Menatang yang terpapar tu la maskot maskot dan nama rumah yang empat tu.

Satu lagi. Dah naik dah pengumuman pasal pertandingan mewarna sabtu ni. 3 kategori. Prasekolah, Tahap 1 dan Tahap 2. Last daftar esok. Masih dok pikio nak bawak the kebudaks gi ke tak agaknya la.


Via Blogger PC Edisen

Enjoice...Sharing is power!!!

Ping your blog, website, or RSS feed for Free


Isnin, 19 Mei 2014

Perayaan Hari Guru Kebangsaan kali ke-43 : Majlis Pelancaran Sambutan Hari Guru Peringkat Kebangsaan 2014

Perayaan Hari Guru Kebangsaan kali ke-43 : Majlis Pelancaran Sambutan Hari Guru Peringkat Kebangsaan 2014. So. Entry ni adalah yang terakhir untuk siri perayaan hari guru kebangsaan. This is the grand finale of the series. Memang hebat. Marbeles. 1 jam ja majlis berlangsung. Penuh dengan pengisian. Terbaeekkk!!!!

Perayaan Hari Guru Kebangsaan kali ke-43 : Majlis Pelancaran Sambutan Hari Guru Peringkat Kebangsaan 2014
majlis pelancaran oleh TPM

Perayaan Hari Guru Kebangsaan kali ke-43 : Sampai habis bateri gadjet aku

Perayaan Hari Guru Kebangsaan kali ke-43 : Sampai habis bateri gadjet aku. Sekali lagi aku terkena. Kali ni lagi best. Masa aku sibuk nak cari angle paling best untuk ambik gambar tun tadi. Henpon aku terjatuh. Kabel tertarik. Hancus kabel tu. Balik bilik. Aku hanya ada 1 kabel pengecas untuk tiga gadjet. What to do. So. Cas yang penting dulu. Henpon. Camera. Belasah dulu gambo KLCC cam biasa. Pastu sentiasa nengok. dan tukat gadjet seterusnya untuk di cas. Pengalaman. Pengalaman.

Perayaan Hari Guru Kebangsaan kali ke-43 : Sampai habis bateri gadjet aku
KLCC. Again.

Perayaan Hari Guru Kebangsaan kali ke-43 : Jamuan Makan Malam Negeri Erti Budi

Perayaan Hari Guru Kebangsaan kali ke-43 : Jamuan Makan Malam Negeri Erti Budi. Memang lain daripada yang biasa. Sangat kreatif. Dari segi penganjuran, pengurusan dan persembahan. Memang tabik lah. Diuruskan sepenuhnya oleh YDP YDP PIBG sekolah sekolah Kuala Lumpur. Memang terbaeekkk!!!! Salute.

Perayaan Hari Guru Kebangsaan kali ke-43 : Jamuan Makan Malam Negeri Erti Budi
persembahan finale dari semua YDP YDP sekolah sekolah Kuala Lumpur

Perayaan Hari Guru Kebangsaan kali ke-43 : Forum Pendidikan

Perayaan Hari Guru Kebangsaan kali ke-43 : Forum Pendidikan. Sebelah petangnya. Ada forum pendidikan. Menarik. Isunya bebas. Apa sahaja berkaitan pendidikan. E e sistem yang banyak. PPPM. Kompetensi. Memacam lah. Memang terbaeekkk!!!!

Perayaan Hari Guru Kebangsaan kali ke-43 : Forum Pendidikan
3 ahli panel yang memang marbeles in their own field

Ahad, 18 Mei 2014

Perayaan Hari Guru Kebangsaan kali ke-43 : Pameran Festival Hari Guru

Perayaan Hari Guru Kebangsaan kali ke-43 : Pameran Festival Hari Guru. Pameran kat sini agak strict. Tanya urusetia katanya memang pengurusan PWTC agak strict. So. Hanya dari jam 10 pagi - 5 petang ja dibuka. So. Ambil peluang ni untuk explore. Tapi aku lebih banyak ke booth booth under KPM. Banyak perkara yang aku nak tahu dari mulut pemiliknya sendiri. Terbaeekkk!!!!

Perayaan Hari Guru Kebangsaan kali ke-43 : Pameran Festival Hari Guru
our team