mknace unlimited™|The Colours of Life

Welcome to a small world around me and a simple life of mine in full colours. Together we share the beauty of the world. Sharing since '04 on fotopages, blogger on '07.

mknace unlimited™|The Colours of Life

With warmest regards and wishes joy for all.

mknace unlimited™|The Colours of Life

Kufic square art practitioner.

mknace unlimited™|The Colours of Life

Some of the figurines as the hobbies of collecting them.

mknace unlimited™|The Colours of Life

All of us | the colours of life.

Memaparkan catatan dengan label Durian Batu Pahat. Papar semua catatan
Memaparkan catatan dengan label Durian Batu Pahat. Papar semua catatan

Ahad, 13 Jun 2010

Jom Ronda-Ronda : Derian Batu Pahat



Boleh kata sepanjang jalan dari Batu Pahat sampai la ke Pontian penuh dengan gerai-gerai jual derian. Tapi aku tak sempat jauh.. Kat Penggaram lagi dah berenti membeli. Dari sekilo singgit sampai la ke dobelas hinggit suma ada. Last-last mama pilih yang tengah-tengah nam hinggit. Aku lam keter jer pasai dok jaga Ziqri. Sebelah pegang bideo, sebelah lagi pegang ziqri. Ambik 4 bijik dekat-dekat RM40.

Pastu bila gerak jer balik pergghhh.. ngeri la pulak nengok gerai bercambah kat tepi-tepi jalan ni. singgit setengah ada.. dua hinggit ada.. alamak.. Jangan terbeli yang mahal udah la kan.. Last-last berenti kat satu pakcik nih.. Dia juai tiga hingit sekilo.. mama amik 3 biji.. dia kira RM7 hinggit jer.. Mak aih.. Tapi rasa derian yang sekilo nam hinggit tu memang lagi power... menurut kata iqa dan mama la, pasai aku memang dah tak lalu nak makan derian lagi..

Enjoice...Sharing is power!!!