mknace unlimited™|The Colours of Life

Welcome to a small world around me and a simple life of mine in full colours. Together we share the beauty of the world. Sharing since '04 on fotopages, blogger on '07.

mknace unlimited™|The Colours of Life

With warmest regards and wishes joy for all.

mknace unlimited™|The Colours of Life

Kufic square art practitioner.

mknace unlimited™|The Colours of Life

Some of the figurines as the hobbies of collecting them.

mknace unlimited™|The Colours of Life

All of us | the colours of life.

Memaparkan catatan dengan label perabot. Papar semua catatan
Memaparkan catatan dengan label perabot. Papar semua catatan

Sabtu, 17 Ogos 2013

Last Ramadan on Johor Bahru


Last Ramadan on Johor Bahru. 4 Ogos merupakan Ramadan terakhir kami di Johor Bahru, sebelum kami bertolak pulang ke Baling keesokan harinya. So, banyak nak disetelkan pada hari ni. Tak nak ada yang terlepas sebelum pulang berhari raya di kampung nanti. Read on...

Isnin, 26 Disember 2011

Rangkaian Nur Muhammad



Sementara nunggu stor #@%/!#@ bukak gi makan dulu. Ada kedai makan kat sebelah tu. Kafe Nur Muhammad. Boleh tahan.

Kalau korang perasan tiga kedai bersambung ni sama kaler dan signboard dia. Sekali tanya tu la rangkaian nur muhammad. Asalnya pusat rawatan jer. Sekali dah berkembang, dibuat lagi 5, kafe, bakery, bundle, perabot dan pejabat urusan.

Diaorang pun dalam proses nak bukak lagi 3 kedai baru, welding, dan lagi dua aku dah lupa. Hebat. Bagusla camni. Berkembang ekonomi orang islam.



^_^ Terbaeekkk!!!!
by mknace
Posted via Blogaway

Isnin, 15 Mac 2010

DIY - Tiger cabinet

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besarMama dah lama nak realisasikan penghasilan tiger cabinet ni. Memula ituhari nengokkan kekotak tiger ni kat Jusco.. Cam kiut jer. Ngam-ngam lak tu letak kat rak serbaguna nih. Pastu sebab dia offer sekotak RM 10 beli la tiga.. pasni tinggal nak cari rak jer kan.

Pastu, asik dok tangguh jer urusan pencarian dan pembelian rak ni sebab memacam sebab yang tertertulis lagi. Malas nak kuar pun ye jugak kot. Pastu tup tup lahirla Ziqri nih.. Hahaha.. dah tertangguh nak wat tiger cabinet ni. Memang tujuan asal untuk Ziqri pun.. sempena tahun tiger tuh..

Tadi masa balik semula ke gelang patah, singgah jap kedai perabot. Tu pun pasal mama suruh, sebab nampak tak kemas la pulak bila main taruk lam kotak rimau cenggitu jer. Sampai kedai terus tanya..

Itu rak serbaguna tiga pintu ada ka?
Ada.. mau ada pintu ka tadak..
Mau tadak pintu punya.. apa saiz u ada.. A4 punya tinggi ada ka..
Ada.. tapi lagi tinggi.. A4 campur lagi 3 inci..
Tepon mama.. Mama kata baper.. kalau murah beli jer.. So sambung balik.. Sebelum tu sempat jeling harga letak RM59.. haiyoo.. duit ada belen RM40 jer nih.. belasah jer la..

Baper kasi tokeii..
RM50
Lagi kurang
RM45
Paling-paling kurang baper leh kasi.. RM40 boleh ka?
Boleh la..

OK.. terus angkat masuk kereta saya aaa..
Settle problem.. Balik mama terus kemas. Nampak cantik gak.. Kira ok la..

::Klik untuk cerita penuh::





©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Iqa ngan inaz tak suka la cenggini.. habis satu keter penuh ngan rak nih..

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Posing dulu kat tepi rak nih..

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Bagus betul wira aku nih.. apa lagi perabot aku yang tak pernah dibawaknya.. setakat mesin basuh otomatik , peti sejuk, tv, emua dah rasa naik keter wira aku nih..

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Dah siap pun mama kemaskan.. kan dah cantik lagi kiut.. tema rimau tuuu..

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Dah siap.. pi buat kerja dulu.. tu buku baru beli kat tesco tadi tu..



Enjoice...Sharing is power!!!