mknace unlimited™|The Colours of Life

Welcome to a small world around me and a simple life of mine in full colours. Together we share the beauty of the world. Sharing since '04 on fotopages, blogger on '07.

mknace unlimited™|The Colours of Life

With warmest regards and wishes joy for all.

mknace unlimited™|The Colours of Life

Kufic square art practitioner.

mknace unlimited™|The Colours of Life

Some of the figurines as the hobbies of collecting them.

mknace unlimited™|The Colours of Life

All of us | the colours of life.

Memaparkan catatan dengan label plus. Papar semua catatan
Memaparkan catatan dengan label plus. Papar semua catatan

Isnin, 20 Julai 2015

Back to nature 2015 : Sana sini jam


Back to nature 2015 : Sana sini jam. Masuk ja area yong peng, terserlahlah rupa sebenar pulang beraya ikut highway di Johor. Masak. Singgah jap di Hentian Yong Peng. Masuk balik highway. Takyah cakap banyak lagi la. Sedia ajer ler roti. Dari Yong Peng sampailah ke Senai. Tak yah cerita banyak. Memang memenatkan. Kena buat something la. Takkanlah highway Johor masih dua lane. Cerita sama setiap raya.

Sabtu, 3 Ogos 2013

22 lebuh raya beri diskaun tol sehingga 37.5 peratus sempena Aidilfitri

Foto shared from http://mrchaon.blogspot.com

22 lebuh raya beri diskaun tol sehingga 37.5 peratus sempena Aidilfitri. Sebanyak 22 lebuh raya di seluruh negara akan memberikan rebat dan diskaun tol pada kadar lima hingga 37.5 peratus sempena Aidilfitri. Ketua Pengarah, Lembaga Lebuhraya Malaysia (LLM), Datuk Ir Ismail Md Salleh, berkata daripada jumlah itu 17 lebuh raya akan memberikan diskaun tol pada kadar lima hingga 37.5 peratus bermula dari 7 hingga 9 Ogos ini.

Manakala itu pengguna bagi 5 lebuh raya kendalian PLUS berpeluang menikmati rebat tol sebanyak 20 peratus apabila membayar tol menggunakan sistem elektronik pada 5, 6, 14, 15 dan 31 Ogos bersempena dengan cuti Hari Raya Aidilfitri dan sambutan Hari Kemerdekaan yang akan datang.

Menurut Pengarah Urusan yang juga Ketua Pegawai Eksekutif PLUS, Datuk Noorizah Abd Hamid, rebat tol tersebut diberikan kepada orang ramai yang menggunakan kad PLUSMiles, kad Touch ‘n Go atau SmartTAG ketika membayar tol di lebuh raya kendalian PLUS. Ia merupakan salah satu daripada langkah PLUS menyemarakkan sambutan hari raya dan Merdeka. Selain itu, ia adalah di antara strategi PLUS menggalakkan orang ramai beralih kepada sistem pembayaran secara elektronik yang lebih mudah dan lebih pantas.

Pemberian rebat tol tersebut juga merupakan langkah PLUS untuk mengagihkan trafik dan menggalakkan orang ramai untuk bergerak pada hari-hari di luar waktu puncak.  Menurut Noorizah, rebat tersebut boleh dituntut di pusat-pusat khidmat pelanggan PLUS apabila pengguna menambah nilai kad elektronik mereka bermula pada 16 September sehingga 15 Disember ini. Tuntutan rebat tol selepas tempoh tersebut tidak akan diterima. PLUS menjangkakan jumlah trafik akan meningkat sebanyak 30 peratus kepada 1.4 juta kenderaan setiap hari pada musim cuti yang akan datang.

“Justeru itu, kami menggesa orang ramai supaya membayar tol secara elektronik sebagai satu langkah untuk mempercepatkan transaksi tol dan membolehkan orang ramai melalui plaza-plaza tol dengan lebih selesa dan lebih cepat,” kata Noorizah. Namun begitu, rebat tersebut tidak akan diberikan kepada pengguna yang membayar tol di Plaza Tol Tanjung Kupang, Bukit Kayu Hitam, Bangunan Sultan Iskandar dan jambatan Pulau Pinang.

Via Blogger PC Edisen

Enjoice...Sharing is power!!!
mknace unlimited™ | The Colours of Life

Ping your blog, website, or RSS feed for Free


Selasa, 4 Jun 2013

From Johor to Kedah


From Johor to Kedah. Lepas habis ja meeting petang semalam, terus ke hotel, checkout. Pastu gi makan kat dataran emas dulu sebelum mulakan perjalanan pulang ke kedah. Boleh tahan. Jalan clear, cuma kami yang terlalu banyak berenti. Daripada GPS tulis sampai baling jam 8.45 malam sampai setiap hentian masa berubah, berubah sampaila yang last sekali jam 12.10 tengahmalam. Dan memang kami sampai 12 lebih pun. Borak borak borak. Jam 2 pagi jugak baru semua tidur. Ahahaha... read on...

Selasa, 31 Mei 2011

Sesaknya hentian rehat dan rawat PLUS

Sepanjang perjalanan balik ke Baling, boleh kata tadak satu pun RnR yang tak berpenghuni. Almaklum saja la, musim cuti sekolah.

Aku berenti di Tapah. Dah macam tin sardin di semua tempat. Beli buah dulu, baru makan. Pastu terus belok kuar kat Kuale Kangso, saja nak jengjalan kampung la pulak kan. Sampai ke Baling around 6 jugak. Alhamdulillah.
Published with Blogger-droid v1.6.9

Bergembira di sepanjang highway

Semalam seharian travel atas highway plus. Mana rasa nak berenti, kami berenti. Mana rasa nak lepak, kami lepak. Baling, here we come.
Published with Blogger-droid v1.6.9

Rabu, 8 Disember 2010

Asyraf : Pit Stop #2 : Bukit Merah

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Tarikh : 7 Disember 2010
Masa : 2.00 petang
Tempat : R&R apa ntah.. aku selalu sebut bukit merah ja
Mood : Dah dekat dah

Dah dekat dah sebenarnya ngan SP. Tapi pasal biasalah kan.. paham paham ajer la kan.. singgah ajer la.. beli wafel dulu. sesambil nunggukan wafel siap, sempat lagi bagi makan ziqri encem dulu.. Dah siap tu, semua pakat nak makan la pulak.. Makan ajer la.. nanti kat SP makan lagi kan.. Klik cerita penuh untuk detail>>>



©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Sesampai ja parking memang full. Pusing dua kali.. Last last parking kat tempat lori.. Iqa dah melompat turun.. Habishhh.. muntah.. dah pening kepala la tu

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Terbeliak mata adik nengok kakak dia muntah..

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Apa ni kakak. Kenapa muntah sini ha..

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Jom bergerak ke hentian rehat sana nun

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Nenek usap kepala iqa.. Siann

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Bas tak cukup sifat pulak masuk parking sini.. dreber wajib berhelmet full face..

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Sedang menunggu wafel sambil memberi makan ziqri

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Iqa gi ambik wafel yang dah siap

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Yummy.. satu peanut satu cekelat

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Jom gi makan jap

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Aku makan sanwic tuna ja.. belasah aje la

Enjoice...Sharing is power!!!

Ahad, 12 September 2010

Pit Stop #2 : Hentian Rehat Bukit Gantang

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Tarikh : 11 September 2010
Masa : 2.30 petang
Tempat : Hentian Rehat Bukit Gantang
Mood : Alamak...

Ni hentian kedua. Sama cam haritu, iqa pulak nak buang air. Ingat nak turun makan sekali kat sini, sekali adik inaz membuta dengan jayanya. Kejut, buka mata; tutup mata balik. Empat lima kali buat cenggitu, aku ngan ziqri terpaksa la nunggu kat keter.. sian iqa, hasrat dia nak makan kat gerai tak kesampaian, last-last bungkus makan lam keter jer. Masa tu boleh la pulak si inaz ni bangun.. Kelakar betul.. Aku pun bengang jugak pasal tak boleh nak amik gambo sekitar bukit gantang ni. Kalau nak tahu hentian rehat bukit gantang ni la yang paling banyak gerai buah dia..

Klik untuk cerita penuh



©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Iqa yang ketensenan, hari tu iqa paham la tak leh makan kat gerai pasal bulan puasa; kali ni pun tak leh lagi.. huhuhu

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Sebab utama iqa tak leh makan kat gerai pada hari itu.. kaki sampai ke atas tu

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Lens berkabus tu.. keluar masuk aircond

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Kehadiran rela yang menjaga parking memang banyak membantu.. TQ TQ

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Suasana hentian rehat bukit gantang.. dari jauh ajer la

Enjoice...Sharing is power!!!

Sabtu, 4 September 2010

My seken Plusmiles card

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Tarikh : 4 September 2010
Masa : 10.00 pagi
Tempat : Plaza Tol Perling
Mood : Blank pun ada jugak sesikit

Target aku sebenarnya nak pergi semalam, tapi demi pasal nak gi ke Azhar Food; aku singgah la hari ni. Ni kad kedua aku sebenarnya. Kad pertama Nissan yang kasi, dan aku kasi kat ucu suruh dia pakai. So, untuk aku; aku buat la yang baru.

Untuk kad baru kena baya RM10. Jadi aku terus beli RM210; maknanya RM10 untuk kad, isi dalam RM200. Sekali masa baya, dia kata ada diskaun RM5.. boleh la.. duit jugak kan. Dan dia cakap jugak, pastikan jangan tak guna langsung lam setahun, kang tak valid kad tu.

Sebelum aku memang ada nyonya datang bawak tiga kad, dia tanya pasal tak valid. Tu yang kuar citer kena guna lam tempoh setahun tu. Kalau tak guna terus tak valid. Dan kad tu juga ada hayat dia. Lepas 10 tahun tetap kena tukar baru jugak..

Klik untuk cerita penuh



©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Parking dulu kat sini.. Papan tanda penuh dok tunjuk arah nak gi beli atau topup kad

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Kat bangunan ni ler tempatnya

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Aku dah tak amik gambo pasal sibuk dok ngisi borang permohonan..

Enjoice...Sharing is power!!!