mknace unlimited™|The Colours of Life

Welcome to a small world around me and a simple life of mine in full colours. Together we share the beauty of the world. Sharing since '04 on fotopages, blogger on '07.

mknace unlimited™|The Colours of Life

With warmest regards and wishes joy for all.

mknace unlimited™|The Colours of Life

Kufic square art practitioner.

mknace unlimited™|The Colours of Life

Some of the figurines as the hobbies of collecting them.

mknace unlimited™|The Colours of Life

All of us | the colours of life.

Memaparkan catatan dengan label dangau. Papar semua catatan
Memaparkan catatan dengan label dangau. Papar semua catatan

Sabtu, 23 Mac 2013

Durian gergasi

Durian gergasi. ni cerita kat kedah dulu. gambar ni pun semua mama yang amikkan. kecuali gambar derian kat dapur tu. kebetulan atuk kedah simpankan untuk aku. bukan untuk makan, tapi amik gamba. hahaha. aku memang tak gemar makan derian sejak masuk u dedulu. derian ni atuk kedah beli masa masuk ke sempadan ngan mama dan kebudak sebelah siangnya. aku memang takde pasal aku ke hutan kampung untuk persediaan himpunan guru muda 1 malaysia.

Durian gergasi

Ahad, 12 September 2010

Menu Lebaran : Ketupat Daun Palas

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Tarikh : 9 September 2010
Masa : 3.50 petang
Tempat : Dangau nenek kedah
Mood : Happy

Dah setel pasal rendang dan sup tulang, kini tiba masanya untuk ketupat daun palas. Iqa macam biasa paling berminat nak tolong. Nenek kedah siap asingkan pulut khas untuk iqa. Boleh la. Dapat jugak iqa buat ketupat daun palas, jantan lak tu. Betina betina ni tak main la...

Klik untuk cerita penuh



©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Dah mula dah sesi menyucuk

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Haaa.. cenggini haa

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Masukkan pulut separuh masak, lipat

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Mak yang pun tolong jugak

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Iqa punya ketupat.. alahai comelnya

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Aikk.. mama pun datang.. belajar sekali noo

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Inaz dok nengok jer.. takpa.. nanti dah besar sikit boleh tolong

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Dah siap.. tinggal nak rebus jer lagi

Enjoice...Sharing is power!!!

Ada apa dengan Balqis'

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Tarikh : 9 september 2010
Masa : 8.10 pagi
Tempat : Dangau Nenek Kedah
Mood : Hmmm..

Senyap jer dedua balqis ni pagi ni. Ntah apa yang dibuatnya. Jalan keluar tengok dedua kusyuk jer kat dangau ni ha. Apa yang dibuat dedua ni. Sekali.. tengah dok bahagi mercun pop pop.. Hehehe.. siap bahagi tu. Bukan dua tapi tiga.. satu lagi untuk kawan baru adik inaz yang masih belum sampai.. Apa apa la bebudak nih.. Layann..

Klik untuk cerita penuh



©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Haziq, kalau nak tido ngan bangun mesti nyanyi sambil kira jari dia

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Ni ler mercun pop pop versi baru

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Tukang bahagi

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Patut la senyap jer

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Bekas mercun yang dibakar semalam

Enjoice...Sharing is power!!!