Klinik Kesihatan Taman Sri Orkid

©2010mknaceunlimitedKlinik Kesihatan Taman Sri Orkid ni klinik yang baru dibuka untuk handle kawasan Taman Ungku Tun Aminah dan kawasan sekitarnya. Sebelum ni klinik kesihatan ni memang letaknya kat Taman Tun Aminah. Kat Jalan Hang Jebat. Maybe pasal dah tak sesuai dah kat situ, dengan keciknya, dengan menyesakkan jalannya; jalan pun bukannya besar sangat kat situ, dan pelbagai lagilah.

Aku pun baru tau hari ni yang klinik kerajaan dah pindah. Kisahnya bermula bila ada budak injured kat sekolah tadi. Masa aku dok jaga kat Pusat Akses, tetiba kak Murni masuk.

Rul, ko free tak?
Bila? Sekarang ni free la, tapi lagi setengah jam ada kelas.
Alamak.. ada budak injured ni.
Yeker. Kat mana?
Ada kat bawah, kena baling batu tadi.

Minggu ni giliran kami bertugas. Tu yang best tu. Banyak kali dah time aku bertugas mesti ada bebudak injured. Kena la bawak gi klinik kan. Tanya budak tu apasal. Dia kata bebudak tahun satu main baling-baling batu. Ntah camner sebijik kena kat kepala dia. Aku tengok biasa-biasa jer luka dia. Kak Murni pun dah cuci-cuci sikit dah luka dia. Tapi takpelah. Aku bawak jer gi klinik, takut-takut ada efek lain lak kan.. Lepas suruh kak murni settlekan dokumen nak bawak budak ke klinik terus aku keluar..

::Klik untuk cerita penuh::


So, aku bawak la keter cam biasa. Borak-borak sikit ngan budak tu. Sekali dah sampai klinik aku keheranan sekejap. Aiikk.. Biasa nak parking pun susah. Ni siap leh parking depan klinik lagi. Sekali aku tengok depan. Laaa.. Siap tutup la pulak. Bior benerrr.. Tapi ada banner di pasang. Takkan dah start cuti raya cina kot.. Aku suruh budak tu tunggu jap lam keter. Aku gi baca.. Kami telah beroperasi penuh di Taman Sri Orkid.. Arrgghhh.. sejak 18 Januari lak tu..

Adohaiii... Nampak sangat aku tak tahu. Mana taknya. Jalan ni bukan jalan wajib aku dah sekarang ni. Kalau dulu yelah. Sejak iqa dah sekolah ni memang aku tak lalu sangat dah jalan ni pasal aku kero ke lain untuk ke sekolah agama dia. Takpe. Aku masuk dan terus gerak ke Taman Sri Orkid. Ala tak jauh sangat..

Sekali nak masuk dah nampak dah. Waa.. Memang lebih selesa la. Dia amik 4 pintu bangunan ni. Kira besar la. Puas hati. Urusan pun memang lancar. Ye la.. Aku terus direfer ke kecemasan jer. Memang la laju kan. Settle.. Terus bawak balik..

©2010mknaceunlimited
Ni la bangunan dia. Dia terletak kat sebelah dalam. Tapi memang dia pasang banner besar gak la kat sebelah yang menghala ke jalan. InsyaAllah senang cari.

©2010mknaceunlimited
Nampak kan. 4 pintu. 1st Klinik ibu dan anak, 2nd Farmasi, 3rd pendaftaran dan last sekali Klinik pesakit luar dan Kecemasan. Tapi semuanya bersambung kat dalam..

©2010mknaceunlimited
Pintu 3.. First tempat yang kita kena masuk..

©2010mknaceunlimited
Next pergi ke sini.. Ikut dalam jer.. Ni sementara aku nunggu budak aku ditreat kat dalam. Habis tu misi soh aku tunggu luar..

©2010mknaceunlimited
Gambar terakhir yang sempat disnap sebelum misi panggil aku masuk balik..

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Jelly Beans

Kitab Digital Sekolah Agama Kerajaan Negeri Johor

Acustop Cataplasma Applied