mknace unlimited™|The Colours of Life

Welcome to a small world around me and a simple life of mine in full colours. Together we share the beauty of the world. Sharing since '04 on fotopages, blogger on '07.

mknace unlimited™|The Colours of Life

With warmest regards and wishes joy for all.

mknace unlimited™|The Colours of Life

Kufic square art practitioner.

mknace unlimited™|The Colours of Life

Some of the figurines as the hobbies of collecting them.

mknace unlimited™|The Colours of Life

All of us | the colours of life.

Memaparkan catatan dengan label inovasi. Papar semua catatan
Memaparkan catatan dengan label inovasi. Papar semua catatan

Khamis, 5 Disember 2013

Majlis Anugerah Inovasi JPN Johor 2013 - pameran inovasi

Majlis Anugerah Inovasi JPN Johor 2013 - pameran inovasi. Sempat jenjalan kat luar. Talent scouting bak kata balin purba. Dapat dua.. ehehehe...

Majlis Anugerah Inovasi JPN Johor 2013 - koir

Majlis Anugerah Inovasi JPN Johor 2013 - koir. Koir jabatan. Cam btpn la pulak. Lagu yuna terukir di bintang dan lagu malaysia inovasi

Majlis Anugerah Inovasi JPN Johor 2013


Majlis Anugerah Inovasi JPN Johor 2013

Majlis Anugerah Inovasi JPN Johor 2013 - sesi pendaftaran

Majlis Anugerah Inovasi JPN Johor 2013 - sesi pendaftaran. Sesi pendaftaran di khemah luar. 

Rabu, 4 Disember 2013

Majlis raptai anugerah inovasi jpn johor 2013

Majlis raptai anugerah inovasi jpn johor 2013. Jengok jap ke dewan seminar untuk majlis raptai ni. Sektor aku terlibat dengan slide sepanjang majlis. So far so good. Ok. Leh turun ke bawah untuk sesi perbincangan lain la pulak.
Sent via Samsung Mobile

Selasa, 3 Julai 2012

Moh ke Batu Pahat

mknace unlimited™ | Moh kita ke batu pahat
Sesi paksaan makan derian batu pahat
Semalam ke batu pahat. Meeting precouncil jawatankuasa induk pemantauan. Tengahari sempat dipaksa melantak derian. Adoyaiii...



Via Blogger PC Edisen

Enjoice...Sharing is power!!!
mknace unlimited™ | The Colours of Life

Ping your blog, website, or RSS feed for Free

mknace unlimited™ | Moh kita ke batu pahat
problem la pulak pagi nih
mknace unlimited™ | Moh kita ke batu pahat
tensen la pulak
mknace unlimited™ | Moh kita ke batu pahat
derian yang perlu dilantak
mknace unlimited™ | Moh kita ke batu pahat
semayang jap kat semejid
agak lengang semejid ni
alamekkk... ada tanda nak bengong nih... sib baik kat pekan nenas dah ok balik

Sabtu, 25 Disember 2010

Hari Kualiti Jabatan Pelajaran Negeri Johor 2010

Klik untuk gambar yang lebih besar
Barisan pentadbir tertinggi pendidikan negeri Johor
Semalam, bertempat di Dewan Seri Gemilang, SM Teknik Johor Bahru, berlangsung majlis anugerah hari kualiti JPN Johor 2010. Anugerah dibahagi kepada 3 kategori, Anugerah Kualiti, Anugerah Inovasi dan Anugerah Kecemerlangan. Aku datang untuk check kehadiran penerima dari JB. Dan yang paling best tak sangka ada banyak lagi penerima yang tak maklum. Walau bukan dari ICT, aku setelkan ajer la. Sib baik jugak aku ada kat situ pagi tu. Siap buat telekonferen dengan bro suliman. Kasi setel, penuhkan balik bab kehadiran penerima anugerah ni. Tak tau la kat mana berlakunya miskomunikasi nih, yang penting pagi ni mesti setel jugak. Tunggu jugak sampai pengarah dah selesai memberi ucapan. Dah setel bab tu, bergerak balik ke pejabat. Banyak lagi kije nak kena setel nih>>>>



©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Pagi ni last aku dok kat New York, bukannya New York kat amerika tu, hotel new york kat JB; setelah berkampung kat sini ngan Encik Fadhullah dan Encik Arbain nengokkan sistem DOS SBP tuh. Sempat amik gambo sekeliling tempat parking tuh sementara nunggu enjin aku panas. Balik ke pejabat dulu. Pastu baru ke teknik JB.

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Makin kelas la lani sektor maklumat. Jangan tak caya dah ada team multimedia tau. Ni ler bos team multimedia la ni, encik fadzli. Siap dah ada videocam 3CCD tuh. Katanya sampai bila kita asik nak dok berharap kat BTP, sedangkan kita pun ada kemahiran. Salute bro. Walau ada sikit lagging lam bideo montaj tu, tapi memang best la korang nih. Idup team multimedia. Leh pinjam bideo :) :) :)

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
BTP pun turun jugak. Dan aku dah dapat nampak kehebatan diaorang sejak kebelakangan nih. Memang power sebenarnya mereka nih. Cuma depa kena tonjolkan lebih hasil karya depa nih dengan lebih kerap.

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Pendaftaran awal penerima. Aku pelik apasal Impak tak tersenarai. Memang sesangat mushkil..

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Kehadiran pengarah terus ke booth pameran hasil inovasi penerima anugerah inovasi pagi tu.

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Diana, bekas rakan setugas kat SMKTBI; booth dia la yang paling lama pengarah singgah. Pengarah nampak berminat dengan hasil inovasi berasaskan web ni. Aku perasan sangat terutama lepas dia puji melambung SiSP1 dulu kat Pu Sze.

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Satu satu blog cikgu cikgu pengarah belek

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Ni pulak web portal pendidikan islam. Ni dah dapat anugerah sampai ke peringkat kebangsaan nih. Tahniah ustaz.

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Waa.. lama pengarah belek sijil penghargaan peringkat kebangsaan tu.

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Ramai jugak yang berminat ni

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Dari Pasir Gudang. Paper sorter.

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Tak perasan dia buat demo ka tak pasal aku dah mula nak masuk ke dalam dewan.

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Dah bermula majlis.

Enjoice...Sharing is power!!!

Selasa, 7 Disember 2010

Pertandingan Inovasi peringkat daerah Johor Bahru

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Tarikh : 6 Disember 2010
Masa : 10.00 pagi
Tempat : PPD Johor Bahru
Mood : Kena nilai persembahan nih..

Pagi ni ada sesi pembentangan untuk pertandingan inovasi peringkat daerah johor bahru. Aku antara panel juri yang terlibat. Kebanyakan pembentangan agak menarik. Cuma.. tak berapa kena sangat dengan inovasi nih.. Dan lagi satu persembahan agak kurang memberikan bukti-bukti kukuh tentang apa yang telah dilakukan dan dicapai melalui hasil inovasi memasing.

Senang cakap, kita secara amnya lah.. inovasi ni.. melibatkan satu masalah yang kita hadapi di dalam organisasi kita. Kaedah, tool, cara yang kita gunakan untuk menyelesaikan masalah yang timbul tadi tu adalah inovasi kita. Tak semestinya kita nampak cara yang kita pakai tu kampung, kita tak anggap dia inovasi; pasal, selagimana cara yang kita gunakan tu dapat menyelesaikan masalah tu dengan efisien, ianya adalah inovasi yang berjaya.

Apapun, maybe pasal benda ni pun masih baru diperkenalkan, jadi kebanyakan peserta tak dapat nak tunjukkan bukti keberkenanan inovasi mereka dengan tepat dan jelas. Takpa.. sekurang-kurangnya mereka dah memulakan sesuatu; yang mana ianya lebih baik dari tak buat apa-apa langsung kan.. Klik cerita penuh untuk lebih lanjut >>>



©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Sepatah dua kata dari tuan PPD sendiri

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Banyak juga penerokaan minda yang berlangsung semasa tuan PPD menyatakan hasratnya

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Bagus semua peserta ni.. perlu diingat.. sekarang ni cuti sekolah ya

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
En. Saliman selaku penolong ketua juri

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Semua peserta yang terlibat

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Tuan timbalan PPD memberikan kata perangsang

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
En. Suliman jeling apa tu yer

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
En. Saliman membuka majlis

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Pembentangan dari SMT Perdagangan .. ada dua inovasi

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Dari SMK Dato' Jaafar

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Juga dari SMT Perdagangan

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Juga dari SMT Perdagangan

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Dari SMK Taman U.. juga dua inovasi

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Dari SMK Desa Skudai.. juga dua inovasi

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Bekas rakan sekerja dulu ni kat SMK Taman Bukit Indah

Enjoice...Sharing is power!!!

Sabtu, 4 Disember 2010

KIK 2010 - Midnight supper

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Tarikh : 1 Disember 2010
Masa : Lepas ja abis sesi dialog ngan cik ajni tadi
Tempat : restoren kat bawah tesco bukit tinggi
Mood : Dah tahap nyampah dah ngan makanan kat hotel nih

Abis ja majlis malam nih..lepak lepak jap ngan ajni. Tu pun aku yang minta tolong sikit ngan dia, pasal si is la. Borak lebih kurang. OK.. dah setel problem. Alhamdulillah.. Tunggu ja la si is bertindak nanti.

Pastu cik napi dah ajak sumer kuar gi makan luar. Dah boring ngan makanan kat sini. So berarak la kami reramai ke sana. Semua pakat makan dengan gumbira.. Ye lah.. Esok dah nak tau dah sapa yang juara kan. Pastu dah balik. Tak salah malam ni kita bergumbira jap.. Lagi pun perut pun memang lapo nih.. walau baru habis majlis makan malam!

Klik untuk cerita penuh



©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
En. iskandar berlatarbelakangkan hotel premiere.. no flash maaa...

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Dah sampai dah restoren nih.. ayuh kita order

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Bagi big boss order dulu

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Tengak nengok senarai sms diterima sebelum mengorder

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Tambah lagi aaa

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Sesi menunggu order sampai

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Azam ni apa hal ya

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Tengok brader kat belakang tu ha

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Leh tahan pengunjung kat sini

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Bos punya dulu dah sampai.. halamak.. cam best la pulak

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Bila la kita punya nak sampai nih

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Aku nyer sup pun dah sampai.. yihuuu

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
OK bos.. sedap kan.. sedapp

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Sup cendawan aku

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Sementara tu yang lelain dok nunggu roti nan sama ayam tandoori

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Dah.. leh balik bilik dah.. tido ka?? lum tentu beb..

Enjoice...Sharing is power!!!