mknace unlimited™|The Colours of Life

Welcome to a small world around me and a simple life of mine in full colours. Together we share the beauty of the world. Sharing since '04 on fotopages, blogger on '07.

mknace unlimited™|The Colours of Life

With warmest regards and wishes joy for all.

mknace unlimited™|The Colours of Life

Kufic square art practitioner.

mknace unlimited™|The Colours of Life

Some of the figurines as the hobbies of collecting them.

mknace unlimited™|The Colours of Life

All of us | the colours of life.

Memaparkan catatan dengan label nasi lemak. Papar semua catatan
Memaparkan catatan dengan label nasi lemak. Papar semua catatan

Sabtu, 30 Ogos 2014

Sarapan nasi lemak di Restoren Jejantas Sungai Buloh


Sarapan nasi lemak di Restoren Jejantas Sungai Buloh. So. Bangun esoknya. Belakang masih terasa sakit. Terus berbelang tarung ini pagi. Keluar around 10 am. Sekali jalan tetap a bit sesak. Dah buang masa sejam lebih semata-mata nak sarapan. Sarapan sudah jadi lunch la pulak. Makan nasi lemak di sini. Satu singgit doposen. Boleh tahan la. Layan...

Sabtu, 28 Disember 2013

Sarap dulu

Sarap dulu. Nasi lemak kacang aje pagi ni.

Send via mobile cap ayam aje

Khamis, 26 Disember 2013

Sarap dulu

Sarap dulu. Makan nasi lemak kat foyer. Sama en. Zainal gitu.


Sent from Samsung Mobile

Khamis, 15 November 2012

Medan Selera Kulaijaya

Tanya guard masa lepak layan keretapi tadi. Ni la tempat yang agak ok. So, jengjalan sampai hujung. Makan nasi beriani arab kambing ngan abah. Mama, nenek, kebudak, ainie makan mee goreng, ucu makan nasi ayam penyet. Boleh la...

jengjalan jap sampai ke hujung

nak ngoder apa haa..

iqa nak mee goreng

pening tak tau nak makan apa

semua pakat kerumun pengantin baru

ni ler gerainya

kami

beriani arab kambing

gerai nasi ayam d'kulai

aku nyer... yummy

hmmm... semua dah kinyang

jom balik... iqa nak tapau nasi ayam penyet

ziqri nak comot comot

puk kucen buleh

buleh laaa..

tak buleh!!!

nak aku cako muker tu yeeerr

buat ler kalau nak kena cako

dah... jom kelik


Via Blogger PC Edisen

Enjoice...Sharing is power!!!

Ping your blog, website, or RSS feed for Free


Sabtu, 18 Februari 2012

Sarap kat Warung Mughni

Makan nasi lemak ayam. Makan dengan en. iskandar. Siap dibelanja. Sementara nunggukan en. mat nor tukar tayar, pancit, bengkok. Lama tak makan sini.




Ahad, 4 Disember 2011

Nasi lemak sambal ikan masin



Ni ler idaman aku. Sejak kecik ni la makanan aku. Tu yang dok cari cari tu. Kat kuala selangor tarak, kat jb tarak. Nak makan memang baling je la tempatnya.

Ps: pagi ni aku telah membaham 6 bungkus...

^_^ Terbaeekkk!!!!
by mknace
Posted via Blogaway

Ahad, 14 November 2010

Jom gi pasar tani

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Tarikh : 14 November 2010
Masa : 8.40 pagi
Tempat : Nusa Perintis
Mood : OK

Pagi ni kuar gi pasar tani. Memang tak bawak pun mana-mana balqis ngikut, diaorang pun tengah asyik dok layan katun kat tv. Senang sikit. Lagipun aku nak gi isi minyak sekali. so, ke sana pakai keter savvy saja la.

Sampai situ leh kata dah lewat jugak la. 8.40 pagi beb. Kalau stended gi pasar memang dah lewat la kan. Dah kira tahap subuh gajah pun ada tu, untuk kategori gi pasar la kan. Pergi tempat biasa beli nasi lemak ngan nasi ambeng. Kuih kegemaran semua for sure dah abis. Nasib la. Merayap jap ke sini ke sana nengok apa yang best kat sini..

Klik untuk cerita penuh



©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Aku parking sebelah tepi jalan ja. Seingat aku ada dua bijik keter ja termasuk aku yang parking sini. Kira geng ganaih la kot ni kan. Masa aku nak balik tinggal keter aku sebijik ja. Tengok la papan tanda dia. Dah usang dah pun. Tapi sebenarnya bukan usang. Kotor ja, pasal kena tanah la apa la. Kan dok tengah hapgred lorong pelajan kaki la memacam lagi kat GP nih.

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Orang pun dah tak ramai sangat dah. Kalau gi supermarket ya la. 8.40 pagi tu kira awal nak mampus la kan. Ni pasar. Beza situasi dia.

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Pizza cam biasa, penuh pelanggan. Dulu balqis berdua tu leh tahan la suka ngan pizza ni. Tapi jap ja beralih arah.

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Waa.. apa gerai la pulak ni. Penuh ngan orang.

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Ketupat penuh tergantung. Rasa dia jual lontong kot. Aku ni bukan suka pun makan lontong nih. So, malas nak singgah.

Enjoice...Sharing is power!!!

Sabtu, 30 Oktober 2010

Jom Ronda-Ronda : Zali Nasi Ayam, Pontian

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Tarikh : 26 Oktober 2010
Masa : 7.40 pagi
Tempat : Tepi pantai pontian
Mood : Lapo la..

Pagi ni ada meeting di Penggaram, start jam 9.30 pagi. Bergerak dari rumah lam kul 7.00 pagi, ikut jalan lama. Sampai pontian rasa lapar la pulak. Berenti jap kat tepi pantai ni. Satu gerai ja bukak. Belasah ja la. Dah tu ada nasi lemak telur ja, yang lain tak sempat masak lagi.. Lantak la.. janji perut berisi..

Klik untuk cerita penuh



©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Ni aje la sarapan pagi aku pagi ni

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Posisi lain la pulak

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Standard piawai gerai orang kita.. wajib ada encik miau.. memula bawah lelama rasa nak sepak ja nih

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Lepak jap amik gambo tepi pantai

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Nanti dah siap projek ni mesti dah tak nampak dah view nih

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Jauh ke tengah nanti nih

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Hampir keseluruhan kawasan rehat kat pantai ni akan dibangunkan

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Yang sebelah sana tu rasanya kawasan kedai-kedai baru tu

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Jom gerak ke Penggaram

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Ni la satu satunya gerai yang bukak pagi nih

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
sempat lagi snap gambo dewan jubli intan

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Belasah ja la.. aku nak amik gambo simpang nih.. tapi pasal ada van ni kat depan aku

Enjoice...Sharing is power!!!