mknace unlimited™|The Colours of Life

Welcome to a small world around me and a simple life of mine in full colours. Together we share the beauty of the world. Sharing since '04 on fotopages, blogger on '07.

mknace unlimited™|The Colours of Life

With warmest regards and wishes joy for all.

mknace unlimited™|The Colours of Life

Kufic square art practitioner.

mknace unlimited™|The Colours of Life

Some of the figurines as the hobbies of collecting them.

mknace unlimited™|The Colours of Life

All of us | the colours of life.

Memaparkan catatan dengan label seri malaysia. Papar semua catatan
Memaparkan catatan dengan label seri malaysia. Papar semua catatan

Jumaat, 5 November 2010

Mesyuarat Verifikasi Data - Day 3 - Mersing

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Tarikh : 3 November 2010
Masa : 8.00 pagi
Tempat : Seri Malaysia, Mersing
Mood : Alhamdulillah

Akhirnya tibalah ke hari yang terakhir untuk verifikasi data ni. Last sebelum tutup, ralat JB hanya tinggal 16 sahaja. Alhamdulillah. Turun habis. apapun masih kena kejar lagi supaya ralat dapat clear pada 8 November nanti. Insyaallah..

Klik untuk cerita penuh



©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Banyak jugak ralat sampingan yang dikeluarkan oleh en.fazli

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Semakan terakhir

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Taula ralat dah kosong.. seronoknya

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Rumusan oleh en.amizan

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Rumusan oleh en.yunan

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Banyak nak kena kejar lagi nih

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Hai.. apasal pulak nih..

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Ada kepok lekor lam plastik tu

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
en.syamsul masih tak berganjak

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Rumusan oleh en.fazli

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
en.halil bentangkan presmark baru la pulak

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
en.hasni naper nih

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Lain macam la pulak lauk hari last nih

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Sepesel abis

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Yummy..

Enjoice...Sharing is power!!!

Khamis, 4 November 2010

Mesyuarat Verifikasi Data - Day 1 - Mersing - Sesi Petang

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Tarikh : 2 November 2010
Masa : 2.00 petang
Tempat : Seri Malaysia, Mersing
Mood : Bersemangat

Target pagi memang hampir tercapai. Sampai sebelum aku masuk memang dah tinggal 60+. Terus berusaha lagi. Petang ni memang terus drag kerja sampai 6.30 petang, Sesi Malam nanti leh berehat kat bilik. Alhamdulillah.. Selesai sesi petang JB nyer ralat dah tinggal 30++ ja lagi. Kasi turun lagi!!!

Klik untuk cerita penuh



©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Dah mula balik sambung kerja.. Mersing memang dah tinggal 1 ja

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Pontian pun dah 0, Kluang pun dah 0.. hebat tul pembersihan kali ni

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Masalah utama kat sini.. line kejap kejap putus.. perghhh.. menyirap rasanya

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Paling banyak kali ni en.shamsul. Sian.. biasanya segamat tak sebanyak ni.. takpa.. teruskan perjuangan

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Muar pun dah bawah lima dah ha

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Suka ati tul yerk.. aku dah tinggal 20++ petang ni

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
En. Firdaus dan En.Fairuz Pasir gudang

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
En.Fauzi (Kluang) dan En.Hairul(Batu Pahat). selalu bila sebut hairul mesti dedua angkat kepala. hahaha

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
En.Halim dan En.Isamuddin dari Pontian

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Boss emis En. Amizan. Serius tul la muka

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Cawan en.Hasni yang dah kosong

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
En.Halil (Mersing) pun nolong rengrakan yang lain

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
En. Fazli cam biasa. mula la sibuk mengetest kamera baru en.halil tuh

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
En.Halil pun turut risau pasal nengokkan kamera barunya jadi rebutan ramai

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
En.Shamsul (Segamat) tengah berusaha keras menyelesaikan permasalahan daerahnya

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Boss besau, En.Yunan

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Pelbagai gaya, pelbagai kaedah.. memacam kita cuba dalam memastikan data johor clear kali nih..insyaAllah

Enjoice...Sharing is power!!!

Mesyuarat Verifikasi Data - Day 2 - Mersing

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Tarikh : 2 November 2010
Masa : 8.00 pagi
Tempat : Seri Malaysia, Mersing
Mood : Berkobar-kobar

Pagi ni target aku ralat JB mesti bawah 100. So, dari awal memang dah pulun abis. Hampir setiap jam aku akan check balik ralat. Call, SMS, masuk web dah jadi rutin aku pagi ni. En.Hasni pun terkejut gak dengar aku nyer azam, ko bebetul nak jadikan sifar. Aku akan buat yang terbaekkk..

Klik untuk cerita penuh



©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Apa pun kena sarapan dulu. Pagi ni makan nasi lemak la kita

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Leh tahan la nasik lemak dia. Bagi aku nasi lemak best kalau ikan bilis ngan sambal dia ngam

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Dah mula operasi. En.Shamsul pun dah tiba semula dari Bahau

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Modus operandi aku, extract data dari access, masuk excel untuk analisa. Aku tak terer access lagi.

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
En. Alwee pun turut sama terlibat dalam menyemak data untuk sekolah rendah. alhamdulillah.. JB tak banyak sangat slack. Tapi nama Ping Ming dia sebut jugak. Silap aku jugak pasal terlalai tentang data En.Wong tu.

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Muka yang tak tau nak klasifikasi sebagai apa. Tapi seingat aku, memang mata aku tak lekang langsung dari monitor sepanjang hari ni

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
semua pegawai maklumat pun sama, target kami nak capai sifar. Mesti boleh punya..

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Telefon, analisa, telefon, analisa.. tu jer la kerja kami sepanjang bengkel nih

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Dah jam 1 tengahari pun tak berenggang lagi ngan laptop dan henpon

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Makan tengahari.. isi tank balik

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Petang ni sambung balik kerja kita

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Sempat lagi pi amik gambo sinki dia

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Kalau ada orang badan besar masuk mesti orang lain dah tak muat masuk dah nih

Enjoice...Sharing is power!!!

Mesyuarat Verifikasi Data - Day 1 - Mersing

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Tarikh : 1 November 2010
Masa : 2.00 petang
Tempat : Seri Mersing, Mersing
Mood : Banyak nak kena setel nih

Petang ni dah mula dah sesi pertama mesyuarat verifikasi data emis untuk kutipan oktober 2010. Ralat untuk JB bermula dengan 180++. Wah.. banyak tu. Takpa.. sesatu kita kasi clear. Target aku memang below 20, kalau boleh kosong terus.. Chaiyokk!!!

Klik untuk cerita penuh



©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Dah sampai dah pun seri malaysia. Tapi pelik apasal nak letak pelekat penghalang depan hotel dia ntah

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Suasana yang masih sunyi

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Terus wat pendaftaran dan minum jap sementara nunggu bilik

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Dah masuk bilik dah

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Letak beg, pusing keliling, tukar baju

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Leh tahan gak keadaan bilik air dia

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Boleh la kan

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Cuma tadak tub mandi ja

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Luar bilik aku

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Tepi

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Kolam renang dia

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Ada pentas, leh wat karaoke tuh

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Dan bermula la mesyuarat kami petang tu..

Enjoice...Sharing is power!!!