mknace unlimited™|The Colours of Life

Welcome to a small world around me and a simple life of mine in full colours. Together we share the beauty of the world. Sharing since '04 on fotopages, blogger on '07.

mknace unlimited™|The Colours of Life

With warmest regards and wishes joy for all.

mknace unlimited™|The Colours of Life

Kufic square art practitioner.

mknace unlimited™|The Colours of Life

Some of the figurines as the hobbies of collecting them.

mknace unlimited™|The Colours of Life

All of us | the colours of life.

Memaparkan catatan dengan label baby boy. Papar semua catatan
Memaparkan catatan dengan label baby boy. Papar semua catatan

Isnin, 17 Ogos 2015

Jenjalan Santai di Jalan Wawasan 2


Jenjalan Santai di Jalan Wawasan 2. Lepas kena paksa ekekeke, baru la si Fiqri ni dalam jenjalan ngan aku keliling jalan wawasan. Terima kasih mama pasal berjaya paksa aku jenjalan. Mama soh kuarkan stroller dari dalam kereta. Tapi aku rather dukung aje, sebab sapa tak kenal anak aku. Mana ada sorang pun yang senyap je lepak lam stroller. Semua aktif belaka cam bapak dia. So. Jenjalan la kami serata rata jalan wawasan dua nih. Lagi pun, aku pun tengah dok paksa diri untuk tak makan ubat dan amalkan gaya hidup sihat kan. Ni ler masanya. Ehehehe

Selasa, 4 Ogos 2015

Layan Fiqri di pagi hari


Layan Fiqri di pagi hari. Ni cerita semalam. Bukan hari ni. Bangun ja si Fiqri pun turut sama bangun. Tetiba ja rasa sakit kat kaki. Telahan aku tepat nampaknya. Aku masih tak cukup rehat. Patutnya aku amik cuti hari Ahad tu, tapi... aku gi layan lagi kerja. Aku gi perhimpunan, aku gi jamuan raya. Akibatnya sendiri tanggung. Telan ubat sebijik. Dan terus pergi kerja jugak. Hari ni. Rasanya semua tahu kot akibatnya. Bengkak. Layan ajer ler si comel ni sambil nahan sakit. Sahih la aku kena makan 3 serangkai balik.

Selasa, 14 Julai 2015

Encik Fiqri meronda


Encik Fiqri meronda. Tiap-tiap pagi meronda. Sekarang ni katil dah jadi tiga layer. Sebab. Dia bangun ja, dia meronda. Turun tu dari layer paling tinggi sampai la ke lantai. Suka lak tu. Ish ish ish.

Sabtu, 4 Julai 2015

Many faces of Fiqri - Jun : Reaching 6 month


Many faces of Fiqri - Jun : Reaching 6 month

Jumaat, 3 Julai 2015

Jenjalan beli lobak


Jenjalan beli lobak. Hari ni mama nak masak bubur nasi kasi saya. Mama nak taruk lobak dan ayam. Tapi... lobak takde. So. Saya kena ajak along gi beli lobak kat kedai cik ani. Yok ikut saya...

Jumaat, 5 Jun 2015

Huru hara projek gunting rambut the Haziq


Huru hara projek gunting rambut the Haziq. Abangnya dah sahih la penakut gunting rambut. Sampai melalak kalau nak gunting rambut. Aiman selamba jer gunting rambut. Setel. Tiba giliran fiqri. Harap tak macam abangnya. Tapi... Jap ke sana, jap ke sini. Walau tak bunyi, tapi gaya penentangan tu ada. Dan ada air mata mengalir. Huhuhu... turun jugak ke penakut gunting rambut nih...

Many faces of Fiqri - Mei : Reaching 5 month


Many faces of Fiqri - Mei : Reaching 5 month. Layanzzz...

Khamis, 29 Januari 2015

Fiqri in one month sleeping pose


Fiqri in one month sleeping pose. Tudia dia punya lepak. Siap tang jambul tu yang tak tahan tu

Isnin, 26 Januari 2015

Live blogging : Klinik Kesihatan Gelang Patah One Month checkup

Live blogging : Klinik Kesihatan Gelang Patah One Month checkup. Dah sebulan dah. Jap Ja masa berlalu. Ambil cuti Hari ni. Tapi... Around 3 nak gerak ke pejabat untuk Naik kenderaan ke kl petangnya ni.


Jumaat, 23 Januari 2015

Many faces of Fiqri


Many faces of Fiqri. Banyak gambo yang diambil. Mama dier, aku nyer... So... kita layan sekaligus. Boleh...?

Isnin, 12 Januari 2015

Little Fiqri's visitors : Mama's ex-students


Little Fiqri's visitors : Mama's ex-students. Dua hari ni ex ex students mama pulops datang menziarah. Hehehe. Timacih atas kunjungan. :)

Selasa, 30 Disember 2014

Fiqri in new environment


Fiqri in new environment. Semalam. Balik aje dari proses buat sijil lahir nengok fiqri dah mama tempatkan kat bilik utama. Lebih selesa. Fiqri pun senang tido kat sini. Siap senyum tu nengokkan aku. Ekekeke. Layanzz...

Sabtu, 19 Mac 2011

Encik ziqri's new toy

Klik untuk gambar yang lebih besar
Apa ajer yang digodaknya nih
Si iqa ngan inaz dah kemaruk nak mandi manda kat kolam ajer. Nak tak nak mula la nyelongkar stor balik. Sekali, bukannya kolam tiup tiup ajer yang aku jumpa. Guess what.. Basikal roda tiga pusaka dari iqa tuh.

Apa lagi, kasik kat ziqri. Sukahati dia. Tolak sana, tolak sini. Yelah.. kaki tak sampai lagi.. Kalau tak, mesti dah mengayuh dah ni. Sejak adik dah besar sikit, memang saja taruk beskal ni lam stor. Sampai terlupa gitu. Nasib ziqri la kan. Untung kakak kakak dia mengaruk nak kolam.. Apa yang best.. pakat bergaduh berebut beskal la pulak.. Hmmm..

Browse ke bawah untuk 7 picas lagi>>>>



©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Siap angkat dedua belah kaki tu

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
cehhh.. kengkonon nak mengayuh la tu

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
kaki tak sampai la bah

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
tolak ngan kaki ajer la

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
dah meleleh dah air liur

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
yea yea mama tolong tolak

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
alamak.. idung saya ...


Enjoice...Sharing is power!!!

Jumaat, 18 Mac 2011

en ziqri seken time at barber

Klik untuk gambar yang lebih besar
Melalak abis abisan kali ni
Kali kedua kat kedai gunting untuk encik ziqri ni memang memenatkan sikit. Melalak, meronta, lembikkan badan.. ngeri pun ada. Tak tau la apasal. Takut tul dia. Tapi dah abis gunting terus sengap.. Kikiki.. memang sesaja ja la tu..

Browse more for 4 kepin picas lagi>>>>



©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
tu dia, dia punya melalak

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
lembikkan badan ke kanan

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
headbanging pulak ke kiri

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
si iqa pulak amikkan patung mana ntah.. sengap jap


Enjoice...Sharing is power!!!

Ahad, 13 Mac 2011

Encik Ziqri dah satu tahun

Klik untuk gambar yang lebih besar
Saya dah setahun tau
Hari ni genap la umur encik ziqri sorang ni setahun. Gigi pun baru nak kuar. Atas bawah sekaligus. Siap demam lagi. Cian dia.. Dah macam kakak iqa dia la pulak. Cukup umur demam, asal cukup umur; demam.. Selamat hari jadi yang pertama..

Browse untuk lihat 3 keping gambo lagi>>>>



©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Melepek jer ngan mama dia.. ciann..

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Bersama kakak iqa dia

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Dah mula tak sedap badan ler tu


Enjoice...Sharing is power!!!

Selasa, 15 Februari 2011

Roti Canai for the birthday girl

Klik untuk gambar yang lebih besar
Pagi ni merayap ke luar jap, ziqri suka tul nengok luar cenggini
Hari ni spesel sikit, selain cuti sempena Maulidur Rasul, hari ni merupakan besday iqa yang ke lapan. So, malam ni memang la nak buat mari potong kek untuk dia. Dan banyak lagi la. siap nak kuar gi beli jajan nak belanja memember kelas dia esok.

Sementara nak nunggu kuar gi amik kek dan beli jajan tu, iqa ajak makan roti canai kat luar. Si iqa ni memang suka makan kat gerai. Makan kat umah tak best katanya. Kat sana leh order. memang la. Dah nama pun kat gerai kan. Semua ada. Apa pun dia sorang ja yang makan pasal aku tapau untuk aku dan yang lain. Biarla dia spesel sikit. Besday girl la katakan>>>>



©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
haaa.. apa lagi.. order la

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
sempat amik gambo aku. sian katanya.. asik takdak gambar ja

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
encik ziqri yang bulat matanya tapi sepet

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
dah sampai dah air teh ais dia

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
siap tumpah ke baju tuh

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
ok.. masa untuk makan

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
motor yang mata ziqri tak lepas memandang dari tadi

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
sedap iqa?

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
slow tul makan dia

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
orang tak ramai sangat pagi nih

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
dah sudah..

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
tapau pun dah sudah sampai

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
tengok la si ziqri nih.. agaknya apa yang dipandang dia

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
of coz motor tadi.. ni bukti dia

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
abis baju.. tu pasal kekadang malas makan kat luar nih

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
ok.. jom kita balik.. saya cam biasa.. kasi bukak tingkap separuh yea

Enjoice...Sharing is power!!!