mknace unlimited™|The Colours of Life

Welcome to a small world around me and a simple life of mine in full colours. Together we share the beauty of the world. Sharing since '04 on fotopages, blogger on '07.

mknace unlimited™|The Colours of Life

With warmest regards and wishes joy for all.

mknace unlimited™|The Colours of Life

Kufic square art practitioner.

mknace unlimited™|The Colours of Life

Some of the figurines as the hobbies of collecting them.

mknace unlimited™|The Colours of Life

All of us | the colours of life.

Memaparkan catatan dengan label nostalgia. Papar semua catatan
Memaparkan catatan dengan label nostalgia. Papar semua catatan

Khamis, 16 Julai 2015

Back to nature 2015 : Balai jam merdeka Baling

Back to nature 2015 : Balai jam merdeka Baling. Lama tak snap. Pokok keliling pun dah clear. Snap jap.

Khamis, 6 Jun 2013

Ronda ronda baling


Ronda ronda baling jap lepas balik dari pengkalan hulu. mama nak gi zon ria, nak cari lagi stok. So, aku amik kesempatan ronda satu baling, sambil snapping picas guna tab. Ko ada... ahahahaha... dulu aku dah ronda sekali pakai dslr, la ni pakai tab ja. teruih dapat gps danpost hapdet ke fb. senang kan. jom kita...

Ahad, 29 Julai 2012

Layan komik nostalgia

mknace unlimited™ | adventures of tin tin
Lama aku tak layan komik tin tin nih. Sekali tadi, pasal meneman iqa ngan adik kat perpustakaan; tergerak hari nak menyelongkar. Cukup set dia kat sini rupanya.

Cerita pasal tin tin nih, abah belikan pada aku masa aku kat sekolah rendah. 2 buah jer. tapi aku memang suka baca komik dia. Sampai dah hafal. Nak cari siri siri lain memang la tak jumpa kat pekan baling pada ketika tu.

Sekali dah jumpa, masa terluang pun banyak; aku study la 2 siri yang tak pernah aku baca lagi. Layan beb..



Via Blogger PC Edisen

Enjoice...Sharing is power!!!

Ping your blog, website, or RSS feed for Free

mknace unlimited™ | adventures of tin tin
ps : Sekali, si iqa dok mengendeng nak masuk pertandingan cipta jersi. Dah dapat masa sejam setengah lagi free.. Tambah lagi 3 siri lagi... yippa...

Sabtu, 27 November 2010

Ada sesuatu pada bangunan ini

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Tarikh : 24 November 2010
Masa : 1.00 petang
Tempat : SMK Dato' Abdul Rahman Yassin
Mood : Nostalgic

Ada sesuatu dengan bangunan sekolah ni. Jangan terkejut la pulak dengan kenyataan aku kali ni. Bukannya ada jin, hantu atau setan. Cuma ada secalit kenangan bila aku tengok bangunan sekolah ni.

Mula-mula, bila sampai ke sekolah ni; aku macam biasa ja. Tapi bila dah mula masuk ke bangunan utama.. huh!! Jalan sikit ikut koridor.. Alamak.. Sahih.. Bentuk dia sama cam sekolah aku dulu. SMK Tunku Putera, Baling Kedah. Dengan design tangga berkembar. Kelas aku dulu memang betul-betul mengadap ke tangga macam ni. Tapi kat sini dah jadi pejabat sekolah.

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Jalan-jalan sampai koridor. Nampak pulak tangga berpusing kat hujung. Memang saling tak tumpah betul. Rasanya sekolah ni mesti sezaman dengan sekolah lama aku tu. Pasal memang nampak sebijik. Bangunan sekolah ni, biasanya setiap batch atau kohort ni; selalunya lah.. menggunakan design yang sama. Cuma aku terkedu, pasal tak sangka. Ada jugak kembar sekolah aku kat daerah Johor Bahru ni.

Enjoice...Sharing is power!!!

Rabu, 8 September 2010

Jom ronda-ronda : Pekan Baling

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Tarikh : 7 September 2010
Masa : 5.40 petang
Tempat : Pekan Baling
Mood : Mengenang nostalgia lampau

Lama aku tak pegi pekan baling lama ni.. Pergghhh. Kalau zaman dulu ni la pusat pekan baling. Semua kat sini. Naik bas kat stesen bas baling, sekarang dah pindah ke pekan baru dah pun. Deretan kedai dia.. bangunan lama dia..

Klik untuk cerita penuh



©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Dulu ni la jalan utama kat baling nih

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Bangunan stesen bas baling yang lama.. kini dah jadi kedai dua hinggit

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Yang kuning tu dulu kedai kayu jer.. kedai jahit, depan dia kedai kegemaran aku, kedai majalah

Enjoice...Sharing is power!!!