mknace unlimited™|The Colours of Life

Welcome to a small world around me and a simple life of mine in full colours. Together we share the beauty of the world. Sharing since '04 on fotopages, blogger on '07.

mknace unlimited™|The Colours of Life

With warmest regards and wishes joy for all.

mknace unlimited™|The Colours of Life

Kufic square art practitioner.

mknace unlimited™|The Colours of Life

Some of the figurines as the hobbies of collecting them.

mknace unlimited™|The Colours of Life

All of us | the colours of life.

Memaparkan catatan dengan label mak yang. Papar semua catatan
Memaparkan catatan dengan label mak yang. Papar semua catatan

Khamis, 26 Januari 2012

Sibuk ngejar kucen la pulek



Kebetulan ada sekor kucen depan umah, asik dikejo aje ha. Siap nyorok bawah kete. Tu pun dihendapnya...



^_^ Terbaeekkk!!!!
by mknace
Posted via Blogaway
mknace xperia

Khamis, 24 Februari 2011

Semoga semua selamat

Klik untuk gambar yang lebih besar
Foto dishared dari http://goatmilkblog.com/, tunggu dari pak yang sampai ke la tarak lagi nih
Ahad lepas, jam 8.15 pagi, lahirla sepupu si Ziqri nih. Anak sulung lelaki mak yang ni namanya Muhammad Ikhwan Hakimi, lahir di sepital Kajang(??!, tang ni aku lupa la pulak); seberat 1.75 kilo. Kena bedah pasal adik aku.. welll.. almost like me, ada darah tinggi. So, baby pun dah tak membesar kat dalam jadi doktor suggest kena keluarkan hari Ahad itu hari. Maka lahir la dia ke dunia pagi ahad tu.

Hari ni dapat pulak mesej dari atuk kedah. Ikhwan masuk ICU la pulak. Sudah.. Tapi call petang tadi katanya dah ok. Ada sikit kuning dan ada masalah berat badan. Semoga semua selamat.. Emmm.. bila la nak dapat gi sana..


Enjoice...Sharing is power!!!

Ahad, 12 September 2010

Menu Lebaran : Rendang Daging

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Tarikh : 9 september 2010
Masa : 11.20 pagi
Tempat : dangau nenek kedah
Mood : Huiyooo.. syiok woo

Sekali harung, mak yang pun dah nak mula sesi buat rendang daging dia. Leceh sikit pasal lama nak kerja mengacau jer. Tapi kira ok la pasal ramai yang membantu. Tu yang last sekali kami boh nama rendang ni sebagai rendang mak yang abang mawi keranikotrak@yahoo.com dan cikgu yaih.. Best tak nama dia..

Klik untuk cerita penuh



©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Bahan bahan dah ready

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Tengah hangat membincangkan isu kenaikan harga minyak di pasaran antarabangsa

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Mungkin, dengan penuangan dengan teliti minyak ini, harga akan turun mendadak dalam tempoh masa 3 hari

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Tumis bawang putih ka.. lupa la pulak mender nih

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Serbuk kari.. harganya yang juga melambung merumitkan hidup petani-petani di tanzania sana

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Masukkan apa la.. lupa lagi

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Baru masuk daging..

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Kasi daging guling guling sebati dengan kari dulu

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Tambah air, air mineral salji tulen juga digalakkan penggunaannya

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Kasi kacau aaa.. jangan sampai berkerak noo..

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Gula melaka yang tidak dihasilkan di melaka pun

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Paksu pulak ambik alih kacau

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Tak ingat lagi.. kerisik agaknya

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Baru tambah santan

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Dah siap... yeyyy.. sorak petani-petani malang tadi

Enjoice...Sharing is power!!!

Khamis, 15 April 2010

Hadiah Mak Yang

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besarWaaa.. jangan salah sangka. Bukan pisau ni yang mak yang kasi. Mak yang kasi iq 3d puzzle yang dari kayu tu. masalahnya.. mak yang beli yang cina mari punya. So, keluarla pisau pemotong aku yang dah lama aku simpan dari pandangan semua ni. Semua nganga.. waaa.. best aaa pisau abah. Ada yang leh potong garis, yang bulat. memacam la.. betul la.. ni antara habit aku dulu.. ukir kayu.. kicik-kicik jer.. pastu dah kerja malas nak ukir.. simpan dulu, sampai aku gila pasang gundam.. keluar la balik pisau ni. pasal aku potong pakai pisau ni.. dah jadi serbaguna lak pisau ni..

Lagi satu yang best pasal gambo ni adalah ... jeng jeng jeng.. nampak tak logo camel throphy tu.. ha.. tu datangnya dari pelindung tali boot camel yang pertama aku beli ngan duit gaji first aku. Kasut dia dah barai dah tahun 2002.. yang aku simpan hanyalah logo tu jer.. bukti aku memang pemakai boot tegar sejak dari aku mula masuk u lagi.. Walau memula aku pakai caterpillar, pastu dr. cardin, tapi camel memang sedap la. tu yang agak sedih sikit pasal tetiba dah tak kuar lagi dah boot camel kaler hitam yang memenuhi citarasa aku.. huhuhu..

Lamanya aku bebel.. hahahaha.. jom kita nengok sesi-sesi iqa dan inaz memasang 3d iq puzzle nih.. Sampai la aku ngan ucu takeover dan sampai la kami fedup ngan salah satu dari empat puzzle yang mak yang kasi.. ukuran tak sama beb..

::Klik untuk cerita penuh::





Sesi pemasangan sendiri oleh iqa dan inaz..

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar

Ucu dah take over inaz punya..

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar

Pasal apa aku rasa macam kecik jer bender nih.. (sambil mula mengikis-ngikis kayu-kayu yang tak terpakai)

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar

Ucu masih bersemangat dan berjaya menyudahkan airplane inaz, manakala aku semakin liar mengikis, memotong, malahan membuat lobang-lobang baru sendiri. hahahaha.. and lastly... giveup.. sebenarnya ucu yang giveup dulu, baru aku take over hahahaha

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar



Enjoice...Sharing is power!!!

Rabu, 14 April 2010

Lawatan sambil belajar Mak Yang

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besarSabtu lepas, Mak Yang yang dinanti-nantikan iqa dan inaz telah tiba ke rumah. Iqa sempat tepon pagi tu untuk sesi mengepau mak yang dia. Tau apa dia pau.. Donat Big Apple. Hahaha.. aku pun tak tau tang mana yang sedap sangat donat nih..

Tapi mak yang datang kejap jer. Cam biasa.. Lepak sejam dua pastu beransur balik ke kampung pak yang kat air hitam. Apa pun tq bebanyak pasal datang jumpak anak menakan baru noo.. nanti bulan 12 pakat balik baling beramai-ramai la kita. Mak yang pun bagi present kat iqa dan inaz.. Nak tau padia.. tungguuuu...

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar

Hahahaha.. mak yang takut nak pegang baby lagi.. apa la.. asik nengok jer.. camner la kalau dapat baby nanti..








Enjoice...Sharing is power!!!

Ahad, 28 Februari 2010

Hadiah besday dari Mak Yang & Pak Yang

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besarAbah!! Abah!! Mak Yang nak cakap kat tepon..
Jap.. Hello.
Adik nak gi rumah abang ni pagi ni. Abang jengjalan memana tak?
Tak.. Meh la.
OK..

Pastu lam kul 1.30 petang Mak Yang sampai rumah. Kisahnya depa dah ada kat Tun Aminah dari semalam lagi. Tidoq kat umah kakak Pak Yang. Lepas pi shopping kat Jusco Bukit Indah pagi tadi baru depa singgah sini. Inaz melalak ja tengok Mak Yang. Tak tau kena apa. Pelik. Tak besa dia dok wat kelaku camni. Dok lelepak, borak-borak. Lam kul 2 lebih depa pun bertolak balik ke rumah mak pak yang kat machap sebelum depa balik bangi malam ahad nanti. Apa-apa pun terima kasih bebanyak untuk kedua-duanya pasai singgah sini dan bagi hadiah besday kat Iqa.. Nanti baby kuar jangan lupa singgah lagi noo..

::Klik untuk cerita penuh::


©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Iqa dengan bungkusan hadiah dia. Suka hati betul..

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Sesi bukak hadiah paling lama pernah aku lalui.. selai-selai dibukaknya..

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Mak Yang siap sponsor beberapa keping syiling untuk iqa masukkan lam tabung baru dia.. Adik pun dapat jugak..

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Dah nak balik dah.. Ni la keter baru mak yang.. Dekat 3 bulan gak nunggu pasai pak yang nak yang 2010 punya..

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Ni la hadiah besday dari mak yang.. iqa dapat garfield, adik dapat keter tu..


Slideshow penuh




Enjoice...Sharing is power!!!