mknace unlimited™|The Colours of Life

Welcome to a small world around me and a simple life of mine in full colours. Together we share the beauty of the world. Sharing since '04 on fotopages, blogger on '07.

mknace unlimited™|The Colours of Life

With warmest regards and wishes joy for all.

mknace unlimited™|The Colours of Life

Kufic square art practitioner.

mknace unlimited™|The Colours of Life

Some of the figurines as the hobbies of collecting them.

mknace unlimited™|The Colours of Life

All of us | the colours of life.

Memaparkan catatan dengan label wiwi. Papar semua catatan
Memaparkan catatan dengan label wiwi. Papar semua catatan

Rabu, 6 Oktober 2010

Kematian Wiwi aka Gumuk

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Tarikh : 1 Oktober 2010
Masa : 3.00 petang
Tempat : Laman rumah
Mood : Cian..

Wiwi ni memang manja gede'eh. Balik jer aku dari klinik; hantar ziqri demam, nampak pulak si gumuk ni terbaring.. Loh.. apahei lak terbaring cenggitu tengah jalan nih. Sekali nengok dekat-dekat, rupanya dah meninggal. sian.. Ni mesti kerja ucu nih.. Sekali tepon, memang sahih kerja ucu. Huhuhu.. Terus uruskan.. habis la legasi kekucing kat rumah aku nih..

Klik untuk cerita penuh



©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Ni masa pagi tadi.. asik lari jer dari kamera.. tayang montot jer lak tu

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Mama si gumuk ngan makcik dia

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
melantak jer kerje deme nih

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Adik angkat kesayangan si gumuk nih

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
tu pakcik hitong dia tu..

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Ni ler keadaan gumuk masa aku balik dari klinik tadi

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Ada ka si mama kata dia pura-pura tido

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Adik dah sedih nengok si gumuk

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
sedih-sedih pun masih boleh makan eskrem sambil nengok

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Abah, cepat la tanam gumuk nih

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Korek lubang la dulu

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Alahai.. muat-muat jer

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Dah selesai.. adik pun dah sedih

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Aikkk.. kata tadi sedih..

Enjoice...Sharing is power!!!

Ahad, 9 Mei 2010

Are you involved???

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besarLepas nengok dan alih jer ular tadi tu, tetiba jer mata aku terpandang si gumuk wiwi yang dok menjeling jer dari tadi. Haih.. adakah perkaitan wiwi dalam hal ni?? Tapi ular tu takde la pulak cacat cela dia. Kalau ular tu yang datang carik wiwi lain cerita. Macam kes biawak beso datang itu hari. Mencicit lari si wiwi nih.. Sian dia. Tapi sekarang dia dah beso dah pun, dah tak sama cam dedulu. Badan pun sudah gumuk. Tapi masih keletah cam baby kitten lagi. Pantang gosok. Pantang buat main. Sampai tahap gigit-gigit pun ada..

::Klik untuk cerita penuh::



©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar

Enjoice...Sharing is power!!!

Ahad, 28 Mac 2010

Wiwi first ever bath

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besarPagi ni sebenarnya nak pasang katil untuk baby ziqri, tapi terlalu berdebu; pasal simpan lama bawah katil lepas Inaz dah besar.. Lama tu, dah dekat empat tahun kan.. So, nak tak nak aku kena la bersihkan dulu bender alah nih. Tetiba ucu kata,

jom mandikan Wiwi. Tak pernah mandi lagi tu.
Jomm. Gi ambik syampoo
Siap boss..

Habis wiwi kena mandikan.. Memula meronta jugak. Tapi mana ada kucing pernah terlepas lagi dari tangan aku masa kena mandikan. Tu yang memasing agak takut ngan aku. Kalau aku dah cekup, jangan harap nak lari lagi. Last-last wiwi dah cam redha.. Tapi masa tengah lap tetiba dia lari.. Lepak kat tengah panas.. Hadehhh.. Orang dah mandikan. Dok gatai pi main tempat pasir watper..

::Klik untuk cerita penuh::





©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Alamak.. siap ober ekpose la pulak..haiyaaa..

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Kasik dave hill jer ler..

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Sibuk dok jilat bulu dia...

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Dengan muka tak puas hati dia...

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Tengok muka dia.. memang tak puas hati tul.. weii.. kucing lain mana mandi pakai syampoo weii..

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Sebelah petang tengok la wiwi..

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Gebu dan cantik bulu dia..

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Sapa yang untung sekarang.. wiwi jugak.. lebih bersih dan ensem sekarang..



Enjoice...Sharing is power!!!

Selasa, 16 Mac 2010

Dari bertiga kini hanya Wiwi

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besarAlamak.. Atuk dok bising kat luar.. Tomok dah terkorban la.. Laaa.. akhirnya.. meninggal juga Tomok si kucing nih.. Kepala dia hancur berkecai kena gilis keter kat tepi jalan pagi tadi.. Entah sapa la yang langgar dia.. Siann.. Si Hitler dah kena culik bulan lepas. Ntah hilang kemana la dia. Tak tau untung nasib dia. Kini tinggal Wiwi jer. Maybe nama pun dah juara kan, so tinggal dia sekor jer la lagi. Harap-harap kekal sampai besar la kat sini..

Hitler missing in action (MIA), mungkin ada geng yahudi culik dia. Nak balas dendam pasal kes holocaust dedulu. Tomok terkorban. Tersalah hendap agaknya. Dok menghendap tengah jalan. Tetiba sebijik keter yang tak tahu sapa pemandunya terus menggelek si tomok yang keletah ni.. Sian dia.. Tinggalla wiwi ngan mama teleng dia.. Apa leh buat..

::Klik untuk cerita penuh::





©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Aku kuar jer nampak si wiwi ni nyorok bawah tempat kasut.. sian dia.. dah takde sapa dah yang boleh dia main-main lagi..

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Saya tengah bersedih nihh...huhuhuhu...

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Tapi sekarang mama teleng ni dia sorang yang empunya.. yeeaaahhh... hisap susu dia..

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Geng lembu susu kembali...wiwi dan mama teleng dia..



Enjoice...Sharing is power!!!

Sabtu, 27 Februari 2010

Hitler dan konco-konconya : Part deux

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besarIni kisah Hitler. Kalau anda fikir ini cerita Adolf Hitler, baik anda jangan teruskan, kerana ini cerita pasal Hitler sang kucing. Hitler sang kucing ni ada tiga beradik. Ini kisah juga sambungan dari part unonya dulu. Hitler sang kucing ni ada tiga beradik. Yang nombor duanya bertompok-tompok. Aku nak letak nama popok, tapi mama cakap kasi glamer sikit. Kita letak macam nama tompok yang lebih glamer, jadilah namanya Tomok; kependekan dari tompok yang hilang m nya atau mim nya kata si Ramlee bujang lapok. Dua dah lepas, tinggal yang last. Yang last ni kurang ceria sikit. Kalau si Hitler ngan Tomok asik bergasak, dia enjoy jer menghisap susu mama telengnya. Inilah si Wiwi kata mama. Wiwi pun wiwi lah.. Aku tak kisah sangat pun. Maka bermulalah cerita si Hitler, Tomok dan Wiwi di teratak buruk ini kat gelang patah ni..

::Klik untuk cerita penuh::


©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Hitler tengah lepak-lepak nengok aku bakar sampah. Amboihh.. Lepak habis ni.. Aku leh masuk balik lam rumah, amik kamera, snap gambo dia...

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Ni bukan nak berposing namanya weiii... ni namanya nak membunuh.. ayaaaarrrkkk...

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Sesi mengoyakkan kertas berikut diturunkan bersama oleh murahguru Hitler dan Tomok..

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Siap flying-flying lak tu.. memang mafia tul la si Hitler nih..

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Baru sedo aku dok snap pix dorang. Sempat wat bodo cam takdepapeyeiii dulu tu..

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Sambung main lagi.. Tensen si wiwi tu. Aku nak minum susu pun susah daaa..

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Makin menggila la pulak si Hitler ngan Tomok nih..


Slideshow penuh