mknace unlimited™|The Colours of Life

Welcome to a small world around me and a simple life of mine in full colours. Together we share the beauty of the world. Sharing since '04 on fotopages, blogger on '07.

mknace unlimited™|The Colours of Life

With warmest regards and wishes joy for all.

mknace unlimited™|The Colours of Life

Kufic square art practitioner.

mknace unlimited™|The Colours of Life

Some of the figurines as the hobbies of collecting them.

mknace unlimited™|The Colours of Life

All of us | the colours of life.

Memaparkan catatan dengan label jumaat. Papar semua catatan
Memaparkan catatan dengan label jumaat. Papar semua catatan

Khamis, 1 Januari 2015

MAJLIS PERUTUSAN TAHUN BAHARU KEMENTERIAN PENDIDIKAN MALAYSIA (KPM) 2015

MAJLIS PERUTUSAN TAHUN BAHARU KEMENTERIAN PENDIDIKAN MALAYSIA (KPM) 2015


Dewan Plenari
Pusat Konvensyen Antarabangsa Putrajaya (PICC)
Jumaat, 16 Januari 2015
8.00 pagi - 12.00 tengahari

Semua warga KPM dijemput hadir


Via Blogger PC Edisen

Enjoice...Sharing is power!!!

Ping your blog, website, or RSS feed for Free


Jumaat, 27 Disember 2013

Jumaat terakhir bekerja

Jumaat terakhir bekerja. Minggu depan Johor dah mula cuti Jumaat Sabtu. So... Ni Jumaat last kita kerja. So, gi semayang kat masjid an-nur larkin sentral. minggu depan of coz la semayang di masjid gelang patah

Khamis, 5 Disember 2013

Dinner at Restoren Jumaat Simpang Renggam

Dinner at Restoren Jumaat Simpang Renggam

Ahad, 25 Ogos 2013

Back to nature 2013 - Day 5 : 2 Syawal All are here


Back to nature 2013 - Day 5 : 2 Syawal All are here. Semua dah ada nampaknya pada hari raya kedua. Projek Bako Sate Riang Ria Raya coming right up. Read on...

Sabtu, 10 Julai 2010

Masjid tak tau nama, Larkin

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Hari ni si Azam ajak semayang kat Larkin lak. Kat stesen ker? Tak, kat sebelah polis. Mana pulak la nak gi kali ni. Biasanya kami semayang jemaat kat masjid kat stesen bas larkin jer, tapi kali ni jauh sikit.

Sesampai jer nengok masjid ni cambest la pulak. Siap ada jambatan rentas air tu. Banyak budak sekolah teknik kat sini. Sempat studi lagi tu. Dan jumpa banyak jugak orang jpn kat sini. Apa yang best kat sini. Aku nampak design kat dinding sangat spesel. Pastu ada tempat semayang kat atas macam masjid utm. Dan yang paling best adalah.. nengok jemaah hilang kepala masa khatib berkhutbah.. Stended la bebudak sekolah ramai kan.. Cam aku dulu tak cengini masa sekolah asrama.. Hahaha..

Klik untuk cerita penuh



©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar

Enjoice...Sharing is power!!!

Ahad, 14 Februari 2010

Ceria di pagi Jemaat

©2010mknaceunlimitedPagi Jemaat ni merupakan pagi terakhir sebelum sekolah bercuti 7 hari sempena Tahun Baru Cina. Macam biasa, pagi jemaat dimulakan dengan bacaan Yassin di Dewan Bestari. Bilangan pelajar pun dah makin berkurang di Dewan, sesetengah memang dah bercuti; walaupun bukan berbangsa cina.. Tapi sebab sebenar sebab 1 kelas memang dah diasingkan ke bilik JQAF - untuk diberi lebih tumpuan. Mana taknya, dah darjah lima; tapi masih kurang lancar membaca al-Quran..

Lepas habis jer, cikgu Azman sibuk menghebahkan pasal majlis perpisahan kak milah jam 10 nanti. OK. Nanti kena pergi la. Tu pun lepas aku dah settle urusan zoom-a aku dengan bebudak ler. Kang mak bapak budak bising lak. Tapi yang penting sebenarnya bagi aku, diaorang leh guna akaun masa cuti nanti.

::Klik untuk cerita penuh::


©2010mknaceunlimited
kak milah yang akan bertukar ke Convent penang

©2010mknaceunlimited
Dah settle dah.. sila baca doa..

©2010mknaceunlimited
Dah takde dah bebudak cina.. apa pun selamat tahun baru cina..

©2010mknaceunlimited
Dah.. cikgu suruh baca mukasurat 17. Pastu kena baca reramai kat depan..


Slideshow penuh


Jumaat, 5 Februari 2010

The colourful faces of SKTTA - Spiritual

©2010mknaceunlimitedSeperti pada kebiasaannya, setiap pagi Jumaat, akan adanya aktiviti keagamaan; seperti yang tertanda dalam jadual waktu dengan huruf besar Q. Pagi ini aku memang dah merancang untuk mendokumentasikan semua aktiviti kerohanian yang berlangsung di sekolah. Kalau setakat Yasin di dewan tu dah selalu sangat. Kali ni aku memang nak ronda satu sekolah..

Dan nampaknya memang banyak aktiviti-aktiviti lain yang berlangsung. Antaranya yasin dan solat hajat untuk Tahun 6 di surau sekolah, yasin untuk pelajar tahap 2 di dewan bestari, bacaan quran untuk pelajar tahun 5 di bilik JQAF, kelas fardhu ain untuk pelajar tahap 1 di bilik tayang, moral tahap 2 di bilik SAL dan moral tahap 1 di perpustakaan..

::Klik untuk cerita penuh::


©2010mknaceunlimited
Operasi aku bermula kat surau sekolah, sebab; aku parking kat sebelah surau. Lepas amik jer kamera terus aku ke tingkap surau. Surau ni pakai tingkap daun tu ha. So, selak jer dan terus tembak.

©2010mknaceunlimited
Bacaan Yasin di surau..

©2010mknaceunlimited
Comei-comei bebudak tahun 6 tahun ni..

©2010mknaceunlimited

©2010mknaceunlimited

©2010mknaceunlimited
Ustaz Sajuli yang memimpin acara di surau

©2010mknaceunlimited
Seterusnya ke Bilik Tayang, kelas fardhu ain pelajar Tahap 1.

©2010mknaceunlimited

©2010mknaceunlimited
Ustazah Chom mengepalai kelas fardhu ain di Bilik Tayang

©2010mknaceunlimited
Syafiqah...

©2010mknaceunlimited

©2010mknaceunlimited

©2010mknaceunlimited

©2010mknaceunlimited
Guru-guru di Dewan Bestari...

©2010mknaceunlimited
Ustaz Shahir yang mengepalai acara di Dewan Bestari...

©2010mknaceunlimited
Pendidikan Khas la pulak kan...

©2010mknaceunlimited
Pergghh.. Ada jugak tu impian nak baca.. Alhamdulillah...

©2010mknaceunlimited
Cikgu Rozilah yang mengetuai acara di Bilik Pendidikan Khas..

©2010mknaceunlimited
Barisan guru-guru pendidikan khas...

©2010mknaceunlimited
Seterusnya, bilik JQAF..

©2010mknaceunlimited

©2010mknaceunlimited
Ustazah Salmah yang mengetuai acara di bilik JQAF..

©2010mknaceunlimited
Puan Teng yang mengetuai Moral tahap dua di bilik SAL..

©2010mknaceunlimited

©2010mknaceunlimited
Sukati tul muka bebudak ni..

©2010mknaceunlimited
Moral Tahap 1 di perpustakaan.. diketuai oleh Puan Lim.. Tak sempat lak nak amik gambo dia..

©2010mknaceunlimited