mknace unlimited™|The Colours of Life

Welcome to a small world around me and a simple life of mine in full colours. Together we share the beauty of the world. Sharing since '04 on fotopages, blogger on '07.

mknace unlimited™|The Colours of Life

With warmest regards and wishes joy for all.

mknace unlimited™|The Colours of Life

Kufic square art practitioner.

mknace unlimited™|The Colours of Life

Some of the figurines as the hobbies of collecting them.

mknace unlimited™|The Colours of Life

All of us | the colours of life.

Memaparkan catatan dengan label Persiapan. Papar semua catatan
Memaparkan catatan dengan label Persiapan. Papar semua catatan

Sabtu, 17 Ogos 2013

Persiapan lebaran


Persiapan lebaran. 28 Julai ituhari, baru la dapat kami bergerak ke serata tempat untuk melengkapkan persiapan aidilfitri tahun ni. Banyak tempat kami jelajah. Dari bukit indah untuk cari kasut iqa dan adik inaz, sampai la ke ulu pulai cari kuih raya... read on...

Jumaat, 29 Mac 2013

Himpunan Guru Muda 1 Malaysia Zon Utara : Persiapan

Himpunan Guru Muda 1 Malaysia Zon Utara : Persiapan mula menampakkan kesibukannya. Semua booth dah mula penuh. Baru ada feel sikit. Team GM1M Utara memang best. Semua dah ada pada sebelah petangnya. Penang, Perlis, Kedah. Tinggal Perak ja masih on the way.






















Petang tu jugak kaki en. saiful yang terseliuh masa pi rikki persiapan di sabah di oberhol. Terbaeekkk!!!!










Via Blogger PC Edisen

Enjoice...Sharing is power!!!
mknace unlimited™ | The Colours of Life

Ping your blog, website, or RSS feed for Free


Selasa, 14 Disember 2010

Asyraf : Persiapan di Pagi Kenduri

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Tarikh : 12 Disember 2010
Masa : Starting from sesudah subuh
Tempat : Rumah den
Mood : Debaran bermula

Pagi ni memang sibuk beb. Bangun seawal pagi dan terus mula kije. Macam biasa kat baling, pagi kenduri la baru mula sibuk dengan aktiviti akhir masak lauk kenduri, baru fresh beb. Lapah daging, parut kelapa, antara yang paling awal mula. Bila tukang masak dah datang, semua keperluan mesti dah siap. Klik cerita penuh untuk detail>>>



©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Pakai tiga mesin.. aku berenti jap untuk ambik bahan bukti

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Parut jangan tak parut

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Team potong daging

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Kejap aje siap dilapah

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Tu bagusnya kije ramai ramai cenggini

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Team potong pisang

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Cincang abis abis

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Cam biasa tokei air memang tak dapat dipisahkan dengan tong airnya

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Tukang masak dah start panaskan enjin

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Ni untuk daging masak itam nih

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Dah mula panaskan rempah

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Sementara tu sarapan dah mula diagihkan

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Pelamin asyraf

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Meja makan berdamai dia

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Tangga naik ke katil pengantin

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Meja untuk rombongan pengantin

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Meja kaum pompuan

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Proses basuh daging

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Kacau mari mengacau

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Cam best kan

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Perghhh asap dia.. tu lum kira bau dia lagi tuh

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Dah start buat agihan dah

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Meja yang belum berkaber lagi.. nanti aku setelkan

Enjoice...Sharing is power!!!