mknace unlimited™|The Colours of Life

Welcome to a small world around me and a simple life of mine in full colours. Together we share the beauty of the world. Sharing since '04 on fotopages, blogger on '07.

mknace unlimited™|The Colours of Life

With warmest regards and wishes joy for all.

mknace unlimited™|The Colours of Life

Kufic square art practitioner.

mknace unlimited™|The Colours of Life

Some of the figurines as the hobbies of collecting them.

mknace unlimited™|The Colours of Life

All of us | the colours of life.

Memaparkan catatan dengan label 77mm. Papar semua catatan
Memaparkan catatan dengan label 77mm. Papar semua catatan

Isnin, 15 Februari 2010

Happy 7th Birthday Nur Balqis Syafiqah

©2010mknaceunlimitedSelamat Harijadi yang ketujuh Nur Balqis Syafiqah.

Dah besar dah anak abah sorang ni. Semoga iqa akan jadi anak yang solehah, rajin dan bijak.

ps : Hari ni kita pergi la makan besar kat KFC macam yang iqa nak sangat tu.


Rabu, 2 September 2009

UV Filter 77mm Hoya



Akhirnya filter UV 77mm yang aku tunggu-tunggu berjaya jugak sampai ke tangan aku. Lama tu. Tarikh post 26 Ogos; aku dapat 1 September. Lepas ni kena beringat. Kalau beli online lagi kena suruh seller hantar pakai Poslaju jer. Cepat lagi.



UV filter Hoya ada dua jenis sebenarnya. Aku beli yang biasa jer. Nak beli yang lagi satu tu bukannya tak mampu tapi aku rasa yang biasa pun dah ok kan. Yang bagus sikit nama dia Hoya Pro 1 Digital. Harga dia 3 kali ganda dari yang normal ni. Tak kisah la. Janji ada pelindung; daripada kaca lens aku tercalar.

Yang diperasan. UV filter ni macam takde fungsi sangat. Kecuali, menjamin kaca lens dari tak tercalar. Lagi murah tukar filter baru; dari tukar lens baru kan.