mknace unlimited™|The Colours of Life

Welcome to a small world around me and a simple life of mine in full colours. Together we share the beauty of the world. Sharing since '04 on fotopages, blogger on '07.

mknace unlimited™|The Colours of Life

With warmest regards and wishes joy for all.

mknace unlimited™|The Colours of Life

Kufic square art practitioner.

mknace unlimited™|The Colours of Life

Some of the figurines as the hobbies of collecting them.

mknace unlimited™|The Colours of Life

All of us | the colours of life.

Memaparkan catatan dengan label kereta. Papar semua catatan
Memaparkan catatan dengan label kereta. Papar semua catatan

Sabtu, 21 Jun 2014

Sesi manja manja hari Sabtu

Sesi manja manja hari Sabtu. Hari ni nak kata lepak pun idak, sibuk pun idak. So-so lah. Paginya hantar kebudaks gi sekolah dulu. Sebelum buat terapi berbasikal aku. Pastu... Gi mandikan si putih kat pitstop. Dah berdaki dah tu. Ekekeke...

sesi sental daki kat kedai

Khamis, 19 Disember 2013

Cabaran kereta putih

Cabaran kereta putih. Dah jadi cam dulu balik. Balik lam hujan. Ada lecah sikit. Ada selut sikit. Berdamo ler keter. Balik menyimbah ler apa lagi.

Ahad, 15 Disember 2013

Nombor cantik

Masa drive last last semalam. 98989. Cool.


Sent from Samsung Mobile

Jumaat, 16 November 2012

Penuh bonet kereta

Hujan sepanjang jalan dari kulai ke gelang patah. 2 kereta sarat ngan barang nak kenduri ahad depan. Pergghhh!!!!

sampai gelang patah dah clear

kereta aku

kereta ucu


Via Blogger PC Edisen

Enjoice...Sharing is power!!!

Ping your blog, website, or RSS feed for Free


Rabu, 27 Jun 2012

Cat terbaeekkk!!!!

mknace unlimited | nice car paint
Perrgghhh.. Sama mantops
Terbaeekkk!!!! lah warna cat kereta ni. Memang terbaeekkk!!!! Taken at Tropical Inn Hotel's parking.




Via Blogger PC Edisen

Enjoice...Sharing is power!!!

Ping your blog, website, or RSS feed for Free

mknace unlimited | nice car paint
Satu body tuh...

Ahad, 22 Januari 2012

Pasang kabel grounding



Ucu sibuk memasangkan kabel kaler kunggu ni. Katanya lagi best bateri dia. Lampu pun lebih clear. Apa apaan la



^_^ Terbaeekkk!!!!
by mknace
Posted via Blogaway
mknace xperia

Selasa, 27 Disember 2011

Baru dapat cuci



Baru ada sikit masa untuk cuci kereta ni. Dah berselut dah. Lum masuk simen yang dah melekat titik titik kat cermin depan. Dah la baru beli wiper baru, mesti la clearkan dulu masalah ni.



^_^ Terbaeekkk!!!!
by mknace
Posted via Blogaway

Isnin, 26 Disember 2011

K Power Ekzos



Pagi ni ke mutiara rini. Kes nak tukar ekzos yang bunyik dah tahap super racer, walau sebenarnya ekzos standard jer.

Datang seawal kedai bukak, tapi stor pulak tak bukak. Hampeh tul. Dah cakap dah kata nak datang pagi ni. Hamender tul la. Dah buang masa aku nunggu budak bukak stor ni.



^_^ Terbaeekkk!!!!
by mknace
Posted via Blogaway

Sabtu, 5 November 2011

Boboiboy dengan keretanya

Boboiboy, jarang aku tulis ziqri dengan nama tu. Tapi kat rumah ni memang nama tu yang lekat kat dia. Petang ni khusyuk dia main kereta ni. Lagi satu, basikal roda tiga kakak dia memang dah dikeluar semula. Mana taknya, asal ada roda semua nak ditunggangnya. So, naik basikal ni lebih sesuai la, banding ngan lori mainan yang dah hampir semua hancur ditunggang. Seronok lak nengok dia khusyuk main kereta kereta ni. Terbaeekkk!!!!


Published with Blogger-droid v2.0.1

Sabtu, 27 November 2010

Wira sudah bertukar rim

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Tarikh : 23 November 2010
Masa : 7.30 malam
Tempat : Rumah den
Mood : Yeke ni

Sampai rumah agak lewat hari ni. Tu pun pasal hantar is pergi amik keter dia kat pomen. Kalau tak maybe lewat lagi aku sampai umah. Masuk ja rumah. Ucu dah tanya..

Cun tak??
Apa yang cun??
Tak perasan ka??
Perasan apa??
Rim tayar baru orang la..

Ler.. dah tukar rim dah.. Dah pakai 16 inch punya dah la pulak..

Klik untuk cerita penuh



©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Masuk bilik dia nengok bersusun rim ngan tayar lama aku.. Nak jual kat tenet katanya

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Kalau aku masih pakai keter wira ni.. sampai bila-bila pun dijamin aku masih pakai rim nih..

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Ye lor.. cam orang lain selalu cakap.. Aku asal keter leh gerak ja dah cukup.. Tak heran sangat bab bab mekap nih

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Tengok la rim tayar baru wira nih

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Boleh la.. bagi aku la..

Enjoice...Sharing is power!!!

Ahad, 7 November 2010

Savvy : Tukar mentol depan

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Tarikh : 7 November 2010
Masa : 12.15 tengahari
Tempat : Depan rumah
Mood : Tukar jangan tak tukar

Bulan berapa ntah itu hari, 4 ka 5 tu macam la aku dah tukar mentol savvy nih, tapi masa tu pasal tokei kuli dia dah silap cakap aku beli la dua biji mentol, pasal harga yang dia bagi untuk dua biji mentol tu sama dengan harga sebijik. Dia kasi aku RM13 sebijik. Sekali tokei keluar.. Aiyaaa.. Satu RM26 maa.. Pasal aku dah amik dah pun dua bijik tu dia tak cakap banyak. So aku ada sebijik lagi spare. So, tadi ucu tolong tukarkan mentol lama yang dah terbakar nih. Tapi.. takde la pulak filemen yang putus ka, tanda terbakar ka, cuma bila goncang ada bunyi macam kaca la pulak. Memang hancur la kira tu..

Enjoice...Sharing is power!!!

Ahad, 5 September 2010

Projek Door Visor Wira Ucu

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Tarikh : 5 September 2010
Masa : 3.30 petang
Tempat : Garaj keter
Mood : Jengjalan cari pasal

Dah lama dah vidor pintu keter wira aku nih. Bila dapat kat ucu macam-macam projek baru yang dibikin kat keter wira nih. Hari tu tukar pemijak kaki yang kat pintu tuh. Pastu aksober baru ditukarnya. Dah terjongket ke depan keter wira nih. Semalam dia masukkan pemegang gelas kat tempat aircond tuh. Paling baru nilah.. Visor lama tu dikopeknya pasal nak ganti dengan yang baru, lebar cam yang aku pasang kat savvy nu ha.. Tanya kedai, kedai nak RM20 untuk bersihkan bekas double sided untuk visor lama.. Tu la pasal ucu wat sendiri. Tenyeh pakai petrol, pasal kalau pakai thinner, takut meleleh; habis rosak cat.. Tapi baru tau kenapa kedai amik RM20.. Penat tu weeiii...

Klik untuk cerita penuh



©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Lap petrol tu kat semua bekas tinggalan double sided tape

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Tenyeh sesikit

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Getah tu akan kembang dan mudah dikopek

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Kena buat berperingkat.. sabo

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Mula la buat muka huduh tu

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Belakang la pulak

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Banyakkan bersabo.. kalau kasik jer RM20 tu kat kedai mesti dok lepak jer..

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Sebelah kanan dah siap.. kena wat sebelah kiri la pulak.. adoooiii...

Enjoice...Sharing is power!!!

Sabtu, 24 Julai 2010

New parking space - completed

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Dah setel dah tempat parking baru ni. Wahhh.. Lebih besar dari biasa. Semua lepak kat luar petang ni sesambil dok nengok proses penyiapan tempat parking baru nih. Iqa dah tak tahan-tahan nak main masak-masak kat situ.. Aiyooo..

Klik untuk cerita penuh



©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar

Enjoice...Sharing is power!!!

Khamis, 6 Ogos 2009

Kereta tersadai??



Kereta tersadai?? Apa tindakan korang kalau korang nampak kereta tersadai jer kat tepi jalan. Tepi hutan lak tu. Dah la tu, dah dekat dua minggu dah. Aku pagi tadi suruh jer mama amik kan gambo masa kita bypass keter tu. Tapi blur abis la. Cuma aku ingat tul nombor plat dia JAL 905. Kereta ni tersadai dekat jalan berselekoh selepas kebun orkid lima kedai. Pelik tul.. Apa patut buat ye..?