mknace unlimited™|The Colours of Life

Welcome to a small world around me and a simple life of mine in full colours. Together we share the beauty of the world. Sharing since '04 on fotopages, blogger on '07.

mknace unlimited™|The Colours of Life

With warmest regards and wishes joy for all.

mknace unlimited™|The Colours of Life

Kufic square art practitioner.

mknace unlimited™|The Colours of Life

Some of the figurines as the hobbies of collecting them.

mknace unlimited™|The Colours of Life

All of us | the colours of life.

Memaparkan catatan dengan label Jem. Papar semua catatan
Memaparkan catatan dengan label Jem. Papar semua catatan

Isnin, 12 Ogos 2013

Back to nature 2013 - Day 3 : Pasar Tani Baling


Back to nature 2013 - Day 3 : Pasar Tani Baling. Hari Rabu, hari last sebelum raya. Penuh orang kat baling. Beli persiapan terakhir. Kami pun turut sama. Biasa la. Hari Rabu memang hari ke pekan baling. Read on...

Rabu, 7 Ogos 2013

Back to nature 2013 - Day 2 : Billion Baling


Back to nature 2013 - Day 2 : Billion Baling. Sebelah petang keluar ke pekan. Ingatkan nak merayap ke banyak tempat, termasuk la Param kan. Tapi disebabkan hujan yang agak lebat dan jem yang leh tahan turuk... gi billion ajer la kan... tu pun nak parking.. ya rabbi... Read on

Rabu, 23 Mei 2012

Pagi hujan, jalan ...

Jalan packed sampai ke jalan beso. Semua berkereta. Nak buat cemana kan...

Posted via Blogger X8


Khamis, 2 Februari 2012

Rutin harian yang membosankan



Boring betul setiap pagi cenggini. Huhuhuhu. Bosan!!!

Khamis, 20 Januari 2011

Tensen di pagi senin

Klik untuk gambar yang lebih besar
Tak pasal pasal betul pagi senin lepas
Aku cam biasa kuar rumah sama, 6.00 pagi. Tau pukul baper sampai pejabat.. 7.40 pagi. Perghhh.. Sejam 40 minit aku travel pagi ni. Jem memang teruk giles.. Sampai kat Tampoi dalam jam 6.20. Tau aku sampai setentang angsana kul baper.. hahaha 6.40 pagi. tu baru citer sampai angsana. Rupanya ada sebijik bas ekspress jenama Alison yang tersadai sebelum Maybank kat jalan hutan bandar sana tu. Bayang la.. sampai tinggal selorong ja.. Tampoi 4 lane.. sampai bbu tinggal 3 lane.. jalan sementara tinggal 2 lane.. sampai dekat bas tu tinggal selane ja. Patut la jem tahap gaban.. Sampai pejabat semua tegur aku. mana taknya.. tukang bukak gate sampai lewat hari ni. hahahaha>>>>



©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Kaki aku sampai dah tahap nak krem masa dah melepasi bbu tu. aduhaii.. tengok ja la.. gara gara sebijik bas tersadai.. abis satu jb semua orang dari skudai jem. Lepas ja dari lingkaran larkin tu jalan clear tahap boleh baring tu..

Enjoice...Sharing is power!!!

Ahad, 10 Oktober 2010

Jengjalan 101010

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Tarikh : 10 Oktober 2010
Masa : 4.00 petang
Tempat : Tesco Bukit Indah
Mood : Lama tak kuar jengjalan cenggini

Hari ni memang hari yang banyak pengantin-pengantin baru kejar. ya.. 10.10.10. memang perfect. Rasanya kat spital pun mesti ramai yang pakat induce untuk dapat baby hari ni jugak. Memula kuar gi rumah pengantin kat kampung aku ja dah 3. Siap sebelah menyebelah rumah lagi. tu la penangan hari ni. tahun depan for sure 11.11.11 pulak jadi rebutan.

Pas setel ja lawatan ziarah ke rumah-rumah pengantin ni, apa lagi; gerak la kami semua ke tesco. saja hirup-hirup angin luar. tujuan sebenar nak beli kipas dinding. Kawasan pun dah bertambah. Kipas pulak yang kurang, nak beli air cond rasanya cam tak berbaloi la pulak nak bayar bil. Sekarang pun dah jejak dua setengah sebulan.

Sempat jugak aku beli ubat nyamuk letrik. Sian kat iqa ngan adik. Tiap maghrib asyik dok sembur ridsect ja. Baik aku beli ja yang letrik nih. Tak yah dok sembur sangat. Maghrib ja on. Lagi ekonomik. Bau pun lagi sedap.

Klik untuk cerita penuh



©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Jom masuk tesco

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Ni ja yang tak gemar masa ke tesco. Kaunter bukak memang sangat sikit. Beli sibijik barang pun tarak kaunter ekspress. Tensen wehh..

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Sempat beli muqaddam iqa. Harga RM6. Bagi RM10 dia kata tadak duit kecik, berapa ada kasi ja. Kira halal katanya..

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Last last beli la dengan harga RM5

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Memula ingat nak turun pakai lip nih. mama la pulak taknak

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Time beratur nak beli KFC. Apasal la lign panjang sangat nih. Kaunter pun bukak satu ja. Sib baik nama dia syafiqah jugak

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Sementara nunggu aku

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Nampak takasima punya produk la pulak. semua pakat nak main

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Tengok la si adik inaz nih

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Dok kat atas alat gelek bontot kata adik inaz

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Kedai ni yang tak tahan nih. Ada juai dog. Iqa cakap boleh tak beli dog pasal dog tu sangat comei.. iqa suka.. Adoooii...

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Sempat beli baulu warisan lagi. Aku lak terserempak ngan nozlie bukit indah. lama tul aku tak jumpa geng geng lama nih

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Sempat main doraemon lagi tu

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Ternganga si adik nak tembak kapal lanun tu. kakaknya sibuk dok steer kapal

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
ni la alat halau nyamuk letrik yang aku beli. nice bau.. nyamuk pun tak nampak dah

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Kotak dia.. leh tahan gak harga dia.. Dekat dekat RM10 untuk refill. Sib baik estimated satu sebulan..

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Kipas baru untuk bilik aku..

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Kipas lama letak kat bilik komputer aka bilik study nih..

Enjoice...Sharing is power!!!

Khamis, 25 Februari 2010

Edisi jengjalan : Jem di jalan Skudai - BBU

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besarPagi ni pagi kedua in a row aku lalu jalan skudai ke bandar baru uda ni. Yang paling best adalah, hari ni lagi teruk dari semalam. Wauu.. Mana taknya. Kamera yang aku pakai ni letaknya kat dalam beg lowepro aku kat tempat duduk belakang. Boleh aku pusing ambik kamera dan snap gambo-gambo ni. Begitulah hebatnya tahap jem hari ni.

Yang paling best aku letak jer kamera atas stereng. Snap-snap-snap, snap-snap-snap. Mentang-mentang la pakai ultra wide boleh la eksen.. Sampai keter depan aku pun sanggup masuk lane sebelah. Maybe dia pun dok tengok dari tadi aku dok snap asik keter dia jer kan. Sori bang/akak; saya nak amik gambo jem jer. Kalau keter abang/kakak masuk; tu kira bonus la..

::Klik untuk cerita penuh::


©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Kiri kanan ada jer keter. Bas ni siap leh cilok masuk depan aku selamba jer.. Citt..

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Bukan setakat aku jer diciloknya.. Sampai lane motor pun dicilok.. kan dah aku leh potong dia..

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Dah tak perasan kat ner. Tapi makin bertambah lane dah. Ye lah.. asik dok mengsnap gambo jer..

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Dah dekat dah nak sampai tampoi.. Pasni leh la cilok ikut angsana..

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Kat sini kena hati-hat sikit pasal abang-abang lori dan abang-abang bas suka cilok dari jalan ke pasir gudang masuk ke jalan beso..

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Sempat lagi aku amik gambo cermin belakang tu.. Kira dabel view la ni..hehehe

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Dah cermin belakang, mesti la amik cermin sisi; nanti kecik hati dia.. hahaha..



Enjoice...Sharing is power!!!