mknace unlimited™|The Colours of Life

Welcome to a small world around me and a simple life of mine in full colours. Together we share the beauty of the world. Sharing since '04 on fotopages, blogger on '07.

mknace unlimited™|The Colours of Life

With warmest regards and wishes joy for all.

mknace unlimited™|The Colours of Life

Kufic square art practitioner.

mknace unlimited™|The Colours of Life

Some of the figurines as the hobbies of collecting them.

mknace unlimited™|The Colours of Life

All of us | the colours of life.

Memaparkan catatan dengan label billion. Papar semua catatan
Memaparkan catatan dengan label billion. Papar semua catatan

Isnin, 12 Ogos 2013

Back to nature 2013 - Day 3 : Pasar Tani Baling


Back to nature 2013 - Day 3 : Pasar Tani Baling. Hari Rabu, hari last sebelum raya. Penuh orang kat baling. Beli persiapan terakhir. Kami pun turut sama. Biasa la. Hari Rabu memang hari ke pekan baling. Read on...

Rabu, 7 Ogos 2013

Back to nature 2013 - Day 2 : Billion Baling


Back to nature 2013 - Day 2 : Billion Baling. Sebelah petang keluar ke pekan. Ingatkan nak merayap ke banyak tempat, termasuk la Param kan. Tapi disebabkan hujan yang agak lebat dan jem yang leh tahan turuk... gi billion ajer la kan... tu pun nak parking.. ya rabbi... Read on

Khamis, 9 September 2010

Jom beli ayam golek madu

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Tarikh : 8 September 2010
Masa : 4.00 petang
Tempat : Gerai Ayam Golek, Taman Sri Kota
Mood : Macam best ja

Petang ni si mak yang tetiba mengidam nak makan ayam golek. Pak cik cadang pi beli kat gerai ayam golek beratuq, bukan ayam dia beratuq, orang nak beli yang beratuq. So semua pakat kuaq awai, sebab malaih nak beratuq panjang-panjang. Sampai situ ada la dalam dua tiga orang.. Awai lagi kan. Lepaih beli siap meronda beli bunga api, pastu melilau beli aih ketui, baru balik rumah..

Klik untuk cerita penuh



©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Cubaan dari atuk kedah.. awai sangat tekan

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Pakcik dok santai kat dangau lagi

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Adik ngan minnie sama kuda dia

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Iqa apa lagi.. kalau dah jumpa member

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Nenek kedah sibuk di dapur

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Dah start buat kapal layar la pulak

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Ni mercun beli tadi, nak main malam nih

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Waaa... lepak tu

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Iqa bersama deretan kapal yang nak dibakar malam ni

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Nak bakar pas tu campak lam parit

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Ganaih tu permainan

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Apa yang dipegang pak yang nih

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Ni ler beg iqa ngan adik inaz yang aku beli tadi

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Ziqri tunggu kat rumah sama nenek ya

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Jom kita gi beli ayam golek

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Naik keter pak cik la

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Hai.. pakcik pun kena snap gak ka

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Dah sampai reporter tamil nesan nih.. terkejut akak ayam golek ni

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Kena tunggu turn la dulu

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Nak yang paling gelap tu

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Tokei kedai masih memproses ayam lagi

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Senyum lebar pakcik nih

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Ayam golek madu... siapp!!!

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Dulang ni tak pernah nya penuh.. ada ja orang berenti

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Bungkuih kak bungkuih

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Hmmm.. yummy

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Ada lagi orang datang.. kira tak pernah putus orang.. ni baru kul 4 tau

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Dah.. jom gerak.. kita beli bunga api sama ais pulak

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Tempat dituju.. Billion.. ni deretan kedai depan dia

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Hari hari baling

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Cambest jugak kan

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Notis cuti paling besar setakat ni kat baling

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Kedai borong ni pun ada jugak

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Depan billion penuh ngan gerai kuih.. sebelah gerai baju tu la ada juai mercun

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Ramai tul pengunjung

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Kamera pun ada juai

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Orang bertambah ramai

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Mana la pak yang ngan mak yang sama kakak ni

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Tu haaa.. plastik tu mesti ada bunga api ni

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Tu kedai juai bunga api tu.. sebelah sign no parking tu

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Leh tahan degil kambing-kambing nih.. hon pun taknak tepi

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Nampak lori ni, tanda dah sampai johari ais

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Pakcik beli sebungkuih ja.. pun dah naik harga.. RM3.50

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Angkat pak cik.. angkat

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Kita balik ikut jalan bawah gunung la.. baru thrill sikit

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Jalan pun dah elok dah

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Dari sisi kiri gunung

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Nak kuar lalu tepi car wash auto

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Ramai lagi orang mencuci keter yerr

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Signboard masuk

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Nampak harga tu.. aku sahih kena rm6, keter biasa rm4; baru naik harga

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Nampak signboard ni, tanda dah sampai la rumah atuk kedah

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Ooooo.. beli mercun pop pop

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
OK.. aih caming tru

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Tepi tepi... berat nih

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Ziqri masih sibuk menyusu.. beza tul pakai ultra wide lens ngan wide lens jer nih..

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Main uno jap

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Sementara nunggu masa mengemas rumah jap lagi

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Iqa tak lekang dengan beg duit dia

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Apa kuning jer semua ni iqa

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Pak yang bersama starcraft 2 nya

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Grafik ngan efek memang leh tahan.. super cool..

Enjoice...Sharing is power!!!